meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Ikke gammel, men voksen fremfor tenåringsaktig.. Jeg får stadig vekk kommentarer om dette og i tillegg merker jeg at en del oppfører seg mot meg som omn jeg skulle vært 18. Fryktelig irriterende. Og er så lei av å ikke bli tatt seriøst i en del situasjoner.
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Kvitt deg med baggybuksene? Seriøst, vi vet jo ikke hvorsdan du ser ut eller hvilken stil du har nå. Litt mer detaljer kanskje for å kunne svare...
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2007 baggybuksene? hva er det? He he. Nei, jeg ser jo liten og teit ut tydeligvis.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Håret har veldig mye å si.. Hvis du feks er blond, ser du eldre ut hvis du farger det brunt.. Helt sant.. Og sminke har mye å si.. Ikke tegne på brynene sånne streker liksom, det ser fjortis ut, men må være litt hår der, men en fin form likevel hvis du skjønner.. Og klestilen din har mye å si.. Hva går du i nå da?
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har jo sånn mørkeblondt hår kanskje? Grenser til lysebrunt. Klesstilen er at jeg går i det jeg har fordi jeg ikke kan kjøpe noe nytt. Jeg liker best å gå i slike uformelle dressbukser som sitter ok på rompa og er rette i bena. Og genser over. Eller (hjemme og helger hvertfall) olabukse og tunika. Bruker farger jeg vet er ok på meg, dvs varme farger. Jeg sminker meg ikke mye, jeg klarer nemlig ikke å gå rundt slik. Bruker kun eyeliner under øyet + pudder/dekkstift pga kviser og hormoner i ubalanse etter fødsel for 15 mnd siden.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Men hva hvis du farger håret ditt et par nyanser mørkere enn det du har, en fin, varm brunfarge, som ikke er for mørk, Og evnt. noen litt gyldne/lyse striper innimellom? Klippe deg litt kanskje? Litt oppklippt og sideskill, med litt skrått foran mot ansiktet hvis du skjønner? Støvletter og litt shorter osv, ser man jo eldre ut med en gang da også..
bompymamma Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Har akkurat samme problemet. Jeg er snart 30 år, men blir fremdeles spurt om legitimasjon ved kjøp av alkohol. Ikke hver gang heldigvis, men det skjer. Føler også at jeg ikke blir tatt seriøst pga det unge "utseende". Har vurdert å bytte klesstil, og kanskje begynne å sminke meg, men har slått det fra meg. Kjøper jo "normale" klær på butikker som til og med moren min finner klær i. Har dessverre ingen råd til deg. Jeg har valgt å bare ignorere kommentarene og oppførselen, for med tiden får da også jeg grått hår : ))
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2007 Jeg virkelig hater frisyrer som gjør at jeg må gå til frisør ofte da..Striper syns jeg ikke er spes fint heller. Jeg er nok rar ja. Og short og støvletter er ikke bra når jeg skal trille min sønn fra bhg i rgen og is og gå tur osv. + at jeg ikke liker den stilen i det hele tatt, syns den er litt for pyntet til en som trasker rundt. Jeg må bare være praktisk når det er knapt med tid og mye å gjøre. Kanskje jeg bare må vente til det slår om...?
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Jeg ser også ut som om jeg er umyndig når jeg har langt hår, og ikke har farget det. Klær hjelper lite her, men å holde håret frisert (halvlangt til kort) og farge det mørkere hjelper. Dessuten bruker jeg alltid briller...med linser ser jeg alt for ung ut. Ble lei av gamle damer som fnyser når de ser meg med barnevogn og mumler "når barn får barn", hi hi.
EnUndreneMor Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 jeg syn sat har man mørkt hår ser man eldre ut.. samt kort hår ser man eldre ut.. bruker du briller finn deg ett par som er litt mer sprikende og ikek vær redd forå prøve ut ting..
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2007 Så bra det er flere! Topper seg for meg hver gang jeg får mange slike kommentarer med kort avstand i tid. sånn som tre stykk på to døgn. Legg ut bilder? Erså nysgjerrig på hvordan dere andre "gamlinger in disguise" ser ut. Ha ha:)
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 Du trenger ikke striper hvis du ikke liker det.. Men å farge det litt mørkere hjelper.. Da slipper du en brå ettervekst også, hvis du feks bruker minicolor.. Hva med noen støvletter uten spesiell hæl, eller hva det heter.. Noen som er gode å gå i, samtidig som de er pene å se på? Og en tunika, eller litt lange, fine gensere over? En ytterjakke som er litt pen? Trenger ikke være for pent, men et hakk finere en det du har liksom.. Hvis du har naturlig, blondt hår, som bare henger rett ned,s er det fort litt barnslig ut. Så klipp det opp litt, og farge det litt mørkere hjelper, og ikke ha det for langt.. Man ser eldre ut, jo kortere det er.. Helt til du er passert over 40, da ser man yngr ut med kort:o)
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. desember 2007 Håret mitt er frykteli tynt, så jeg se rhelt fæl ut når det klippes opp.. Bruker nå kåper om vinteren, men må jo ha noe å gå i som tåler regn, snø og vind + er varmt. Jeg bruker jo samme jakke til å handle mat, hente i bhg, gå tur osv... Hmmm. Ja. Farge mørkere...? Hmm, skal tenke på det.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Hvor langt er håret ditt da? Hvis du ikke har det for langt, kan du alltids klippe det opp litt, og da ser det faktisk fyldigere ut, siden du får volum.. Så tar du i en enkel paste eller skum når du har vasket det, så blir det litt rufsete.. Det er fint:o)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 Forsto det slik at du bruker kajal rundt øynene? Det kan virke litt hardt og ungjentete. Gå inn på et godt parfymeri og spør om de kan hjelpe deg med sminke. Si du ønsker å se mer moden ut, og få dem til å vise hvordan du skal gjøre det.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 7. desember 2007 Ja, men du tar fremdeles utgangspunkt i en person som f.eks. vasker og styler håret hver dag. Jeg har aldri klart å bruke skum e.l., føner aldri håret og er virkelig avhengig av at det ikke ser merkelig ut av litt regn osv.. Om du skjønner? Jeg vil ikke endre personlighet til en som må fikse såå mye på utseende egentlig heller. Jeg mener jo at det å kunne tåle å gå ut uten sminke osv er et tegn på at man er voksen nok til å tørre å ikke bry seg så lenge man føler seg ok selv. Jeg vet forresten ikke hvor langt håret er, har ikke målt. 30-40 cm kanskje.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 7. desember 2007 ikke slik hard linje. En slik jeg bruker under øynene som ikke er en hard strek. Ikke er den spes mørk heller. Men litt av poenget er at jeg ikke kan eller vil bruke mye sminke... Og heller ikke mye tid på å fikse alt mulig hver dag.. Ja, nå er jeg vanskelig:)
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 7. desember 2007 #18 Skrevet 7. desember 2007 Men er det over eller under skulderne, er det jeg mener liksom. Jeg er frisør, så vet om masse tips. Men man må alltid putte noe i håret, hvis man ikke skal ha det rett ned, hvertfall når du har tynt hår.. Man ser eldre ut med det litt oppklipt uansett hvertfall. Med eller uten styling produkter:o)
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. desember 2007 #19 Skrevet 7. desember 2007 OK, folk prøver å hjelpe deg her; du vil ikke klippe deg, ikke style håret, skal tenke på om du vil farge håret, ikke sminke deg, ikke gå med "penere" klær, ikke gå med støvletter, ikke gå med ulike jakker til ulike formål. Hva kan du da gjøre for å se mer voksen ut? Ansiktskirurgi? ;-p
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 7. desember 2007 Ja, jeg sa jo at jeg skjønner at forslaga er for oppdolla for meg. Nevnte at jeg nok må innfinne meg med dette. Så skal bare være "17" til jeg er 40 jeg.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 7. desember 2007 #21 Skrevet 7. desember 2007 Jeg blir også ofte tatt for å være yngre enn jeg er. Men ser ikke ut til at å endre utseende hjelper. Har hatt kort hår siden jeg var 13, byttet litt på å ha det mørkt, lyst og litt imellom. Har perioder med lite sminke, og perioder hvor jeg sminker meg mer. Har perioder hvor jeg går ganske pent/preppy kledd, og andre hvor jeg går i litt mer røffe klær. Fremdeles så blir jeg spurt etter leg (jada, er bare 22 så det forventer jeg egentlig), får kommentarer fra eldre damer. Har vært i situasjoner hvor folk har trodd at faren min er faren til datteren min. Jeg har gitt opp, en dag ser vel jeg også voksen ut.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #22 Skrevet 7. desember 2007 Jeg kikka på bildet og syns ikke du så sååå ung ut da? Så ut som at du var i 20åra...
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. desember 2007 #23 Skrevet 7. desember 2007 Jeg er nærmere 30, og de fleste gjetter på at jeg er mellom 21 og 24. Luksusproblem kaller jeg det;-p Blir spurt etter leg på byen osv.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #24 Skrevet 7. desember 2007 Det er ikke et luksusproblem når man: - ikke blir tatt alvorlig som mor til sitt barn - postansatte som ser leg og alt ikke tror man er mer enn 17 og nesten ikke får lov å tga ut penger av egen sparekonto -man blir tatt for å være 19 på foreldremøter og blir tatt lite seriøst av denne grunn -man blir behandla som om man er en tenåring av mennesker som er 5-10 år yngre enn seg selv Kanskje du trives med det. Jeg trives ikke med det.
trumf Skrevet 7. desember 2007 #25 Skrevet 7. desember 2007 Synes at du skal være glad til og nyte det. Hadde samme "problemet" da jeg var yngre, nå ser jeg plutselig ut så gammel som jeg er og jeg synes at det er fælt! Trenger seriøse råd for å se yngre ut, he, he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå