Gå til innhold

VÅTSERVIETTER I ANSIKTET????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt oppmerksom på at flere tørker babyene sine i ANSIKTET!!!

Må si jeg er forholdsvis objektiv til denne våtserviett-debatten, men å tørke babyen i ansiktet med denne gørra er jo helt utrolig.

Svigerinnes baby hadde mye melkeutslett og utenpå det brukte hun parfymerte våtservietter (attpåtil fra USA de har jo ikke akkurat samme reglement som Europa på dette...) for å tørke bort gulp o.l. ,"det luktet så vondt.."

Må innrømme jeg er rystet, og når jeg nente det for en venninne sa hun:"eeh det gjør jeg også det, sånn utpå dagen for å friske han opp litt".

Ja, ja, måtte bare få ut litt vrede her-.he-he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har sett enkelte gjøre det samme....reagerte litt på det, trodde ikke det var det våtserviettene var laget til?!?

Jeg gjør det i hvertfall ikke....syns våtservietter er for stumpen...MEN mulig jeg tar feil;)

Skrevet

bruker ikke våtservietter med parfyme,men ja.har brukt dem til å tørke bort grøt rester etter kvelds ja...

Skrevet

står faktisk på pakken at man kan bruke de i fjeset da..

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å bruke våtservietter i ansiktet til småtten nei. Hadde det vært parfymert ville jeg ikke gjort det, men ville ikke brukt parfymerte våtservietter på stumpen heller...

Skrevet

Og forskjell på rompe eller ansikt er?

Skrevet

vasker lillegutt i ansiktet med våtserviettene, ser ingen forskjell om d e stumpen eller ansiktet.....like tålig hud begge plasser

Skrevet

tja...godt spørsmål du;) er vel bare det at man (dvs. jeg) er vant til å bruke våtservietter til stumpen da! og liker egentlig ikke å bruke det der så mye heller jeg da...syns snuppa blir litt sår...og jeg innbiller meg at huden i ansiktet blir enda fortere sår!

Skrevet

Bruker ikke våtservietter hverken i ansiktet eller stumpen. Dvs har ved et par nødstilfeller brukt i stumpen, hvis man er ute og ikke har tilgang på vann. Men det beste for huden er jo rent vann.

Skrevet

Jøss ikke som skal mye til for å ryste deg forstår jeg OsloMor.

Skrevet

Alt er relativt vet du" Mamma25 <3 Høygravid" også begrepet rystet.

Jeg tror ansiktshuden er mer ømfintlig enn rumpe-huden, men uansett synes jeg det er en uting bruke våtservietter som vaskeklut, de innholder jo tross alt ting som ikke er helt topp for de små.

Skrevet

Ja, også må det bestandig komme slike svar som "bruker ikke våtservietter jeg........"

Skrevet

Hvis de er så skadelige, er det jammen rart de selges i butikker overalt. Merkelig også at sønnen min aldri blitt sår eller rød på stompen eller i ansiktet. Har brukt våtservietter på ham siden dag 1. Før du spør: ja jeg har også prøvd de på megselv, og ikke merket noe jeg heller. Men denne våtserviett diskusjonen atr jo aldri slitt.

Skrevet

Jeg reagerer ikke på folk som bruker våtservietter i ansiktet,gjør det selv.

Jeg hadde derimot reagert om noen ikke vasket barnet i det hele tatt eller brukte en våtserviett i rompa først og så i ansiktet etterpå....!!!

Det hadde vært ille..

Skrevet

intim produkter er kjempe bra for ansiktet. der er mildt å bra! parfyme er en nei ting uansett pga allergi.

Skrevet

Jeg vil vel heller tro huden der nede er mer ømfintelig enn huden i ansiktet.

Skrevet

Mamma25 <3 Høygravid, jeg gir vel blanke i hva du velger å vaske barnet ditt med, det er ikke min unge.

Synes bare at det å la noe erstatte vann og klut ved alminnelig vask av f.eks. ansiktet kanskje ikke virker helt...gjennomtenkt?

Har brukt våtservietter på eldstemann selv, men skylte alltid av med rent vann etterpå. Sluttet på dagen etter å ha blitt gjort oppmerksom på diverse bivirkninger av dette og bruker nå bare mesoft-kompresser, som forøvrig er like lettvint.

Skrevet

må si meg litt enig jeg oslomor, jeg ville aldri funnet på å bruke det i ansiktet. bruker det ved kriser om jeg ikke ahr vanlig vaskeservietter som jeg abre bruker vann på tilgjengelig. MAN KAN TROSS ALT VASKEVEKK SPRITTUSJ MED DE!!!

etser vekk lille prinsessen min sin hud.. nei det ville jeg ikke funnet på!

men igjen barn er forskjellig og det er mødre og.. prinsessen min har veldig sart hund og så mulig det er derfor jeg er så "hysterisk" på disse våtserviettene.. men men...

Skrevet

Smutterfegg, hva er galt med å si at man ikke bruker våtservietter?

Vi bruker ikke våtservietter, hva i all verden er galt med det? Jeg anklager ingen, så om noen føler det som et angrep er det kanskje deres egen samvittighet det er noe i veien med..

Skrevet

Det var vel ikke det tråden gikk ut på......!?

Poenget var bare at det alltid skal komme slike svar......

Skrevet

Er faktisk enig med Oslomor her. Det spiller ingen rolle om det ikke er parfyme eller ikke i de, men det er faktisk andre kjemikalier som ikke er særlig bra for huden og som kan framkalle eksemer. Egentlig bør man være forsiktig med bruk av disse på stumpen også og bør bare brukes når man er ute på tur. Jeg har faktisk en del erfaring med dette og min eldste datter fikk eksem på stumpen av våtservietter dette gjaldt også for de mildeste slagene. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men på sikt skader man faktisk huden, så vær obs...

Skrevet

Så var det på`n igjen...... hehehe

Jeg bruker våtserviett både til stumpen og til ansiktet hvis jeg føler jeg trenger det på jenta mi.Og til den som kommenterte det at man kan vaske vekk sprit tusj. Prøv vanlig babyolje, sprit tusjen forsvinner med den også, hehehe. Er ikke noe hokus pokus med det, og handler ikke om at serivettene inneholder sterke eller farlige emner.

Skrevet

Hva så om sniktshuden er mer ømfintelig. Grunnen til at våtservietter ikke anbefales er jo fordi de inneholder stoffer som kan være skadelige. De stoffene får man på/i seg uansett om de blir brukt på rompa eller i ansiktet...

Og mamma 25 høygravid, skadeligheten av enkelte stoffer i enkelte våtservietter vises ikke ved sårhet e.l. Men f.eks ved sterilitet i voksen alder....

Skrevet

Grunnen til at man kan vaske vekk spritusj er ikke pga etsene grusomme stoffer men pga oljen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...