aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 9. desember 2007 #26 Skrevet 9. desember 2007 Ja, godt det blir tatt tak i med en gang når det først skal gå så gale..Min MA ble oppdaget på den vanlige UL i uke 19. Fosteret ble estimert til 12+3, men det var visst pga at det hadde falt sammen eller vekstavik, for jeg hørte helt normal hjertelyd hos fastlegen min i uke 14. Aner ikke når det har dødd, men det må jo ha vært dødt ganske lenge siden det var så lite. Ble satt i gang dagen etter UL, og fosteret kom ut etter mange timer så jeg slapp utskrapning. Fikk ny UL etter det hadde kommet ut og da så alt bra ut inni der heldigvis. Jeg var også fryktelig dårlig de første 3 mnd, men det var jeg med førstemann også, alle mine symptomer forsvant etter ca 12 uker, og det gjorde de også med førstemann. Jeg hadde veldig liten mage, men siden jeg hadde hørt hj.lyd i uke 14 tenkte jeg at det var pga at jeg er mye i aktivitet med min lille sønn, jobb etc.. Tenkte seriøst at hvis jeg mistet så visste jeg ikke om jeg orket å gå gjennom det en gang til...men med en gang jeg hadde mistet tenkte jeg kun på å bli gravid igjen..merkelig det der...nå er kvalmen hjertelig velkommen igjen:-)
kattungen Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #27 Skrevet 9. desember 2007 Uff, så grusomt at det tok så lang tid for deg før det ble oppdaget og at du mistet så sent. Tenkte på det selv- tenk om jeg hadde gått helt til ordinær UL...og at jeg følte meg "heldig" som mistet tidlig. Kan tenke meg at det du har vært igjennom er enda verre. Jeg hadde jo faktisk sluppet nyheten til noen også, og det regner jeg med at du hadde gjort også. Først trodde jeg at dette gikk ganske greit (psykisk), men merket at jeg var ganske utenfor og nedstemt de første ukene. Er veldig glad jeg har lillegutt som jeg kan kose meg med, uansett så har jeg han:) Jeg tenkte også at jeg ikke var helt klar for en ny, men det snudde seg raskt. Denne spiren var ikke helt planlagt. Men jeg ville veldig gjerne ha 2 tette, så den var jo veldig velkommen. Hadde egentlig tenkt å begynne rundt juletider....Så håper virkelig det går bedre denne gangen for oss begge:))))
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 9. desember 2007 #28 Skrevet 9. desember 2007 Ja, jeg tror en heldigvis alltid finner seg sånne små forsvarsmekanismer om at det hadde vært verre hvis sånn eller sånn. Jeg var så fryktelig takknemlig for at fosteret var så lite at jeg slapp begravelse og de tingene der..Tenk hvis det hadde vært 19 uker..Huff..men det var et fryktelig sjokk på UL som jeg virkelig ikke unner noen. Fra det ene øyeblikket der jeg, min mann og JM satt spent for å få vite kjønn til i det neste øyeblikket da det vrimlet med leger i rommet.. Jeg hadde sluppet nyheten til absolutt alle, og på jobben var det verst..Visste aldri hvordan jeg kom til å reagere, noen ganger kunne jeg være iskald og snakke om det, mens andre ganger kunne jeg bare begynne å gråte, og det var så pyton å ikke vite hvordan en selv ville reagere fra dag til dag. I og med at jeg har blitt så himla dårlig begge svangerskap så klarer jeg å skule det til jeg er ca 5 uker på vei.hehe, så det forblir vel ikke noe hemmelighet så lenge neste gang heller:-)men det får jeg stå i. Jeg var heller ikke helt klar når jeg ble gravid sist, heller ikke første gang, men min mann er alltid babyklar så han har pushet på. Denne gang er jeg veldig klar selv også, så regner med at det tar litt tid pga det også. Ja, nå er det vår tur til å ha hellet med oss:-) Setter du IKM til lille julaften?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 9. desember 2007 #29 Skrevet 9. desember 2007 Pleier du forresten å ha mensmurringer i forkant eller under EL? har aldri vært vant til det før MA, men hadde det forrige pp i forkant av EL og nå kjenner jeg det skikkelig også..Mener jeg har hørt at det er mange som har det under EL? har du peiling?
kattungen Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #30 Skrevet 9. desember 2007 Herregud, høres veldig tøft ut det du har vært igjennom. Og skjønner at du tenker som du gjør. For et sjokk det måtte ha vært, uff. Håper du har det bedre nå og har kommet deg over den verste kneika. Jeg blir også veldig dårlig (kvalm +blodtrykksfall), så er ikke lett å skjule. Kastet opp til uke 27 med lillegutt. Synes det er litt stress nå, har ikke lyst til at jobben skal vite det hvis jeg blir gravid igjen. Jeg har heller ikke vært helt klar tidligere, men føler jeg er det nå! Så vi har vel et godt mentalt utgangspunkt denne gangen:) Da blir det vel IKM 23. på meg. Regner med du følger hakk-i-hel:D
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 10. desember 2007 #31 Skrevet 10. desember 2007 Heisann! Testet negativt i dag igjen..men nå er teststreken nesten forsvunnet også..utrooolig irriterende. Kjentes ut som jeg hadde EL i helgen, men fortsetter å teste siden nesten det samme skjedde den pp jeg ikke hadde El før på dag 23..Tar en graviditetstest på lillejulaften hvis ikke EL testene viser noe etterhvert eller TR kommer..Fikk så veldig sterkt utslag lørdagen, men det var ikke utslag på den digitale skjermen, bare på strekene og de skal en jo ikke ta utgangspunkt i..lurer på om jeg rett og slett ikke har klart å fange opp LH økningen, at den var gått tilbake da jeg testet dagen etter. Pussig..Pleier å ha positiv EL-test i to dager. Har du gitt deg med testinga?
kattungen Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #32 Skrevet 10. desember 2007 Hmmm. Høres ut som om du kan ha hatt EL. Hadde du andre EL-tegn?? Hvis du hadde det, så kan det jo ha vært EL. Har også lest at man kan ha nesten EL også få ordentlig EL senere i syklus, fordi kroppen ikke fikk det til 1. gangen. Så sikkert lurt å forsette med testing. Men utrolig frustrerende:( Hvis det ikke skjer noe mer har du nok IKM rundt julkaften:) Jeg testet igjen i dag, og da var streken nesten helt borte. Når jeg ser på testene og sammenlikner de, ser den testen jeg tok på lørdag helt positiv ut. Bare at streken er litt ujevn, Det er vel bare sånn de dumme billigtestene er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå