kattungen Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Har hatt MA og har hatt 1.TR etterpå, og tror EL skal komme i disse dager hvis jeg følger min gamle syklus på 28 dager, IKM 23. Men jeg kan kanskje ikke stole på at syklusen oppfører seg normalt?? Har dere som har hatt MA/SA hatt ustabil syklus i etterkant?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Hei Kattungen! Min syklus er endret etter MA for nesten 4 mnd siden..5 uker etter MA kom TR, og jeg begynte med eggløsningstester..Hadde ikke eggløsning før på dag 23 i syklusen..og TR kom 14 dager etter eggløsning, altså var første syklus etter MA på hele 37 dager. Jeg har alltid hatt syklus på 28 dager før MA, veldig punktlig! I andre syklus etter MA fant jeg EL på dag 17 (30 dagers syklus) og i denne pp er jeg kommet til dag 12 og har ikke funnet EL enda. Leser her inne at det er mange som opplever dette etter MA/SA, men en skulle tro at en er like fruktbar likevel bare en treffer EL. Har sagt det før og sier det igjen: Takk for oppfinnelsen eggløsningstester!!!!! :-)
AlleGodeTingErTo Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Hei aug-mamma! Jeg venter på min første mens etter MA i uke 10 nå, og føler på kroppen at jeg må vente en stund til... Jeg tester ikke for EL denne gangen, men tenkte å begynne i neste pp. Dumt hvis syklusen klusser seg til så man må teste så lenge! Kan jeg spørre deg hvilke tester du bruker? Jeg bruker CB digital med 7 testpinner i pakken, og det blir jo dyrt hvis jeg må bruke flere slike pakker pr syklus. Første perioden jeg testet for EL brukte jeg noen billigere tester, men fikk ikke resultat. Har du noen du kan anbefale? Har hørt at de aller billigste er litt vanskelige, for du må tolke styrken på strek...? Håper på tips her:)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Hei Prøverigjen: Jeg fikk anbefalt å vente en mens etter MA så jeg slappet også helt av frem til mensen kom, så begynte styringen. Jeg bruker CB sine digitale også. Tror jeg begynte på dag 10 første pp etter mens, og fant den ikke før dag 23, så da gikk det med to pakker..neste syklus kjøpte jeg billigtester og da jeg så at streken begynte å bli sterkere og sterkere for hver dag gikk jeg over til CB digital igjen ohg fikk positiv. Denne pp bruker jeg kun CB igjen, føler meg litt "tryggere" på å få sikkert resultat med disse. Tror nok det at når du har vært gjennom 3-4 pp etter MA så begynner du kanskje å finne et mønster igjen i syklusen din, så om et par mnd tenkte jeg å gå over til billigetester igjen og supplere med digitale når det nærmer seg..Kjøper alltid CB digital på billigetester.com P.S jeg skriver opp hvordan syklusene mine er hver mnd slik at jeg etterhvert kan se et mønster i galskapen Håper du raskt blir gravid igjen, ser ut som jeg må bruke litt tid denne gangen..men synes tiden går litt fortere når jeg kan styre på med testingen min. Masse lykke til ihvertfall!!
AlleGodeTingErTo Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Hei igjen aug-mamma! Det var jo kjempelurt å bruke de billige først, det skal jammen jeg også prøve - og så dobbeltsjekke med de digitale! Jeg skriver også opp for å holde kontrollen, jeg gjorde det før jeg ble gravid sist også. Lutealfasen skal vel være rimelig stabil hele livet, så når man får mens kan man jo i ettertid se ca når man hadde EL, en slags dobbel-/trippelsjekk kanskje:) Fikk også anbefalt å vente en mens, så vi tar ikke prøvingen så seriøst og magefølelsen sier meg at kroppen ikke er klar for nytt svangerskap ennå. Håper det går kjempefort å bli gravid igjen, det er det eneste jeg vil! Og så skal jeg krysse fingrene for deg i samme slengen:) (Psst...kan jeg spørre deg om du ble lett gravid før MA? Jeg ble i 2. periode med seriøs prøving, så jeg håper vi er ganske fruktbare)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Prøverigjen: Ja, jeg er vanligvis veldig fruktbar. Har en sønn som jeg ble gravid med på første forsøk, og denne gangen som gikk galt ble jeg også gravid på første forsøk.. Nå etter jeg mistet var mannen bortreist når EL fant sted lovlig sent, så da var det ikke så rart at jeg ikke ble gravid, og i forrige pp vet jeg at vi traff EL, men ingen befruktning:-( Det er jo nok til å gjøre meg stressa..At ting er forandret etter MA..men jeg har sikkert vært kjempeheldig begge de forrige gangene. Tror nok at kroppen blir gravid når den er klar for det igjen..har på følelsen at det vil ta tid. Jeg mistet ganske seint.. Hvordan merket du at du hadde hatt MA?
AlleGodeTingErTo Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 aug-mamma: (Da var 28 EL-strimler bestilt, så kan de komplettere de digitale...) Å, da har du vært heldig ja! Tipper du blir gravid raskt nå også! Folk sier til meg at jeg må ikke tenke på et halvt år som lenge nå når vi skal prøve igjen, men jeg synes det er veeeeldig lenge! Kjipt å tenke på at MA'en skal klusse til ting, håper bare kirurgen var superforsiktig - hører at noen ikke får skikkelig mensen i begynnelsen fordi de er så grundige... Jeg så hjerteslag på UL i uke 7, måtte roe meg ned med privat time jeg betalte masse for siden jeg syntes symptomene var så svingende. I uke 10 mistet jeg ALT av gravidfølelser, og ble kjempedårlig i noen dager før det kom gammelt blod. UL viste graviditet som var gått til grunne noen uker tidligere, og jeg fikk utskraping med en gang. Supertrist og kjempeekkelt å være syk og gå rundt med følelsen av å ha noe dødt i magen. Har lest i ettertid på lommelegen.no at å miste spentheten i puppene faktisk ofte er tegn på MA, så jeg hadde rett og de rundt meg tok feil når de mente det var ubetydelig. Hvordan hendte det deg da?
kattungen Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2007 Da er det vel bare å smøre tålmodigheten ettersom jeg skjønner....Da satser vi på annenhver dag frem til EL-test slår ut og rundt EL. Og det kan jo ta sin tid. Så da er det vel kanskje ikke IKM 23. likevel. Grrrrr, jeg vil ha kontroll!!!!!! Men takk for svar, da er jeg mentalt forbredt på å vente *vente vente*.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Hei kattungen. Vet alt om hva du mener med å ville ha kontroll..men det er lurt med annenhver dag metoden, forrige pp hadde vi hver dag metode, klaffet ikke, så nå prøver vi annenhver dag. Jeg regner alltid IKM etter jeg har funnet EL, noe annet nytter ikke for meg. Når jeg har funnet EL smeller jeg bare på 14 dager for å finne IKM, og det slår ihvertfall aldri feil *bank i bordet*. Lykke til ihvertfall, kanskje du slipper syklustull!
kattungen Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. desember 2007 Hei aug-mamma! Pleier egentlig alltid finne el uten tester, men tenkte jeg kanskje skulle teste denne pp siden det er første pp etter MA. Tror nok jeg må bruke din IKM-metode, ja. Elles blir det jo bare tull. Jeg ser vi er ganske likt med alt, hehe:) Jeg er også august mamma (06) og har hatt MA og er på 12. dag i syklus. Hi-hi for et sammentreff!!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 Ja, da har du el-tester så det holder tenker jeg:-) Det er jo mange som prøver i mndvis for å bli gravid, men det eneste jeg tenkte på etter MA var å bli gravid igjen fort. Når det er sagt så har disse 4 mnd gått sykt fort, og jeg har slått meg til ro med at det tar litt tid..Den følelsen rett etterpå var så vond og tom, følte at det eneste som hjalp var å bli gravid igjen, men tiden leger alle sår så nå er det mye bedre. Min MA ble oppdaget på den vanlige ultralyden i uke 19. Var veldig dårlig de tre første mnd, men det var jeg med førstemann også..Symptomene med han forsvant som et knips da jeg var 10 uker på vei, så jeg reagerte ikke noe særlig på at symptomene forsvant etterhvert. Hørte hjertelyd hos legen i uke 14, alt var normalt. Hadde ganske liten mage da jeg kom til ultralyden, men det var jo bare 5 uker siden jeg hørte hjertelyd så jeg tenkte ikke noe over det egentlig. Følte jeg kjente litt liv innimellom, men der var det nok kroppen som spilte meg et puss. På ultralyden ble det oppdaget at fosteret var dødt, og hadde vært det i ganske mange uker, antageligvis siden uke 14-15. Så måtte jeg tilbake til sykehuset dagen etterpå for å få fosteret ut, kroppen ordnet opp selv etter maaange timer, så jeg slapp utskrapning. Fikk ultralyd rett etterpå og alt så greit ut.. Huff, ikke noe kjekt å miste men vi må bare se fremover og prøve igjen..Tror det er like vondt å miste uansett hvor langt en er på vei, for en innstiller seg på at det skal komme en baby så fort en ser den positive testen.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 Hehe, ja det må jeg si:-) Jeg er egentlig juli mamma 05, men hadde termin i august så jeg gadd aldri å rette nicket mitt, og nå kjenner jo folk meg igjen som aug-mamma her inne så det blir feil å endre det:-) Forresten så tenker jeg alltid på den siste romanen til Lisa marklund når jeg ser nicket ditt, har du lest den? Tenkte at det var der du har tatt inspirasjonen fra:-). Utrolig spennende fremover, kanskje vi får IKM samme dag også, og hvis vi er riktig heldig så kan vi melde oss inn i august klubben 08;-)
kattungen Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. desember 2007 Ja, det hadde vært noe, hi hi! *Drømme Drømme* Har faktisk ikke lest den boka, da burde jeg kanskje det, selv om jeg ikke tør lese krim fordi jeg blir så redd og ikke får sove. Vi får følge hverande og håpe at det blir IKM og ikke TR denne mnd på oss begge+en fastklort augustspire eller evt september (som heller ikke er så verst).
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Ja, vi må følge hverandre nå, er så kjekt å ha noen å følge med på som er helt i rute med en selv:-) *krysser fingrer for oss* Forrige pp var jeg skikkelig aktiv på IKM uke 47 skravletråden, men kan jo ikke henge meg på noen sånne skravletråder nå når jeg ikke har peil på når IKM er..
kattungen Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 7. desember 2007 Ja, enig. Og jeg som liksom hengte meg på julekalenderen første pp, tror nok ikke det kommer til å stemme, nei. Vi sees;)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 8. desember 2007 #16 Skrevet 8. desember 2007 Hei igjen kattungen! Du må gi meg en lyd når du får positiv el.test (hvis du bestemmer deg for å bruke det denne pp da) Jeg tror det begynner å nærme seg for meg nå, bruker jo den digitale og den ble negativ, men ser at streken er betydelig mye sterkere i dag enn i går:-)så regner med den er positiv i morgen eller mandag *håpe, håpe*.
kattungen Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 8. desember 2007 Jeg tok en billigtest i dag, og kan se ut som jeg er i rute likevel...Streken var lysere enn teststreken, men det var noen like sterke prikker på den og en veldig tynn strek i den lyse streken som var sterk (hvis du skjønner). Så lurer på om den kanskje er positiv i dag, eller blir det i mrg. De biliigtestene er jammen ikke lette å tolke, nei. Hmmm. Tror jeg aldri har fått til å få like sterk strek, selv om jeg harr hatt klare EL-tegn. Og har EL-tegn nå i dag og litt i går. Så da kan det jo hende vi kjører løpet ganske likt....spennede!!! Hi-hi:)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 8. desember 2007 #18 Skrevet 8. desember 2007 Ja, kanskje vi får iKM på helt samme dag:-) Jeg er skikkelig spent på om jeg får positiv i morgen, håper det..Blir så kjekt å få en IKM dato:-)
kattungen Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #19 Skrevet 8. desember 2007 Håper jeg også får positv i mrg! Hvis ikke regner jeg fra positiv i dag, siden den var ganske positiv + EL-tegn. Da blir det vel IKM rundt 23. likevel;) Blir jammen spennende og se om du får positiv i mrg, da. Veldig greit og ha en IKM-dato, ja. Og dessuten er det jo veldig fint å "få tilbake" gml. syklus på 28 dager:)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 8. desember 2007 #20 Skrevet 8. desember 2007 Ja, det blir spennende..Har alltid litt udelikate EL-tegn 3-4 dager før jeg får positiv test, har hatt det et par dager nå:-) Ja, hvis testen din blir negativ/svakere igjen så har du nok hatt LH økningen i dag. Jeg pleier å få positiv EL- test to dager på rad så det er nok enda en stund til EL selv om jeg får positiv i morgen, har en feeling på at det kan bli IKM på selveste julaften for meg:-) Skal prøve å ikke la en negativ test få ødelegge dagen for meg...
kattungen Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #21 Skrevet 8. desember 2007 Ja, vi må ikke la negativ test ødelegge jula! Se på det positivt, da kan vi jo ta et glass vin el. til julematen;) Nå skal jeg legge meg, måtte bare ta en siste titt. Sees i mrg;)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 9. desember 2007 #22 Skrevet 9. desember 2007 Isj...Negativ test i dag også, men teststreken er så og si like sterk som kontrollstreken..Sikrer oss med annenhver dag metoden og tester hver dag fremover til TR kommer hvis jeg ikke får positiv på digitalen etterhvert. Må få en oversikt over disse syklusene mine :-) Jeg skal ta meg et glass rødvin til maten på julaften hvis TR er kommet, og et glass baileys;-) Noen lyspunkter må man ha.hihi.
kattungen Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #23 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har svakere test i dag, har hatt stikking i venstre side og mye murring (våknet kl 05.00 av det). Så da var det nok EL på meg i dag og merkelig nok er syklusen helt vanlig. Litt flaks må man vel ha, når man har UFLAKS på andre områder. Blir definitivt vin og Baileys på meg også hvis negativ test:) Håper din test blir positiv i mrg, da!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 9. desember 2007 #24 Skrevet 9. desember 2007 Ja da høres det ut som du er på riktig spor igjen etter MA, det er jo digg at du slipper syklustull!! Hvor mange uker var du på vei da du mistet?
kattungen Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #25 Skrevet 9. desember 2007 Ble oppdaget 12+3, var på utskrapning dagen etter. Veldig glad jeg ble fort ferdig med det når det først var sånn...Men kjedelig var det. Og jeg hadde fortsatt kvalme selv om det var svakere og magen vokste. Så da er det ikke lett å oppdage. Føler det er til ingen nytte, å være kvalm og svimmel og trøtt i 3mnd:( Hvordan var det med deg? Hvor langt var du på vei?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå