Gå til innhold

Hva betyr "far" for barna...

d@ddy-Ekte menn får tvillinger

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg spurte faktisk her på dib om man kan lage en avtale der partene blir enige om at Barneloven §37 ikke gjelder (den ang. flytting), men det er til syvende og sist loven som gjelder selvsagt, så en avtale er egentlig ikke så mye verdt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir skikkelig trist når jeg leser om fedre som kjemper for barna sine.

Selv kjemper jeg for å faktisk FÅ denne udugelige barnefaren til å SE barnet sitt.

Det er ytterst sjelden.

Jeg bor ca 70mil unna han, men har tilbudt meg å betale reise i hytt og pine til han.

Stå på!

Håper du og barna dine vil få mere samvær, en far er like viktig som en mor. Bare to forskjellige.

Skrevet

Hvorfor i huleste kan ikke heller han flytte hit??

Jeg fatter og begriper ikke hvordan det går an å tenke slik.

Om hun hadde måttet flytte for å få seg jobb eller noe slikt, så greit nok, men hun trenger ikke flytte så langt for det.

her håper jeg du står på..

Og kom med mange alternative forslag som viser at du er villig til å samarbeide, men at du ikke er villig til å miste kontakten med ungene.

Ungene er det viktigste og de voksne bør strekke seg for å kunne tilrettelegge for at barna skal ha det best mulig..

Det er ikke å flytte til andre kanten av landet, særlig ikke når vi bor i et så langstrakt land. Hun kunne jo like gjerne flytte til Spania.

Det at denne nye kjæresten er viktigere enn barnas oppvekst og kontakt med sine røtter og identitet sier jo litt.

Enten får han flytte hit, hun får la være å flytte eller du får ha ungene.

Det er her de er vant med åå bo, her de har vennene sine osv.

Skrevet

Heldt enig med deg HI, det som også irriterer meg er at folk bare flytter uten å bry seg om hva barna vil. Hva med barna tenker jeg ofte. Synnest det er egoistisk gjort av din eks å bare ta med barna å flytte uten ditt og barnas samstykke. Kjenner det koker i meg her. Blir så sint på din egoistiske eks. Du vil da virkelig stille opp som pappa men får ikke det. Jeg synnest ihvertfall du skal få ha barna både jul, påske og hele sommerferien da.

Skrevet

Til syvende og sist har faktisk ikke far de store rettighetene (for det er jo sånn at far som regel er samværsforelderen) uten å gå til rettsak. Og det er jo gjerne en belastning for økonomien.

Jeg vet at det er en del fedre som driter i ungene, men det er ofte dem vi hører mest om. De fedrene som faktisk stiller opp, og helst vil stille opp mer, hører vi ikke så mye om:/

Så når mor i Oslo faller for en mann i Finnmark og vil flytte dit, så har far tre mulighter. Enten å godta det, koble inn familievernkontoret og gå til retten, eller å flytte etter.

Veien du må gå er i første rekke å inkalle til møte på familivernkontoret, så er du iallefall i gang med prosessen.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...