d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 ... når man ikke er gift... Jeg selv er i den situsajon at min x øsnker å flytte 180 mil unna og gjøre mitt samvær med med 2 eldste barn umulig! (Kommer nå til å se de 2-3 ganger i året) Mine barn ønsker ikke dette, de gleder seg hver gang de skal til meg, og vi har en fin tid i sammen... Vi har en samværs avtale som sider at jeg skal ha samvær 2 helger i mnd... Men, sllik som reglene er, så kan mor bare bryte denne og flytte 180 mil unna... Helt høl i hue mener jeg.... Det er forsatt mine barn og vi ønsker samvær alle sammen (både jeg og mine barn) Også leser jeg i en annen tråd i kveld at hvis man er samboere og mor dør, så går foreldreretten til hennes foreldre... Blir litt satt ut jeg nå... Trenger ikke barn en far, betyr vi ingen ting...? og når det gjelder samvær så føler jeg at vi er kun noen som skal betale bidrag... Sorry, men jeg blir mektig forbannet på dette systemet! Likestilling snakker de om... Jeg er like mye foreldre til mine bran som deres mor er! Og barne har rett til begge to!!! Dagens utblåsning ;-)
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Helt enig. Det er horribelt at det ikke kan taes mer hensyn til far. Far er da vel virkelig like mye forelder som mor? Tror staten at far er mindre glad i barna enn mor da kanskje? Om det hadde skjært seg mellom meg og sambo hadde jeg aldri i verden flyttet 180 mil bort fra ham. Barna har rett til å være i et trygt miljø de kjenner selv om foreldrene bryter. de har også rett på å ha et godt forhold til begge foreldre. hadde jeg vært deg ville jeg søkt om hovedomsorgen for barna altså! lykke til!
minst Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Foreldreretten går ikke til hennes foreldre om far dør. Man har som samboere også felles foreldre-ansvar. Før var det bare gifte som hadde det automatisk, samboere måtte skrive under på et ekstra papir. Men i forhold til flyttingen til din eks, er du sikker på at hun kan gjøre det uten ditt samtykke? Vet ikke hvor store barna dine er, men fra de er 7 år skal de høres på i sånne situasjoner...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 tanke gangen med at man ikke kan nekte hovedomsorgspersjon og flytte innad i norge er fordi hun/han er et fritt menske og har rett til og "bevege" seg som hun vil selv om hun har fått barn. om du bor i samme skolekrets så kan du faktisk kreve hovedomsorgen via en rettsak og argumentere med at det vil være mindre belasning for barna en og bytte skole + miste far. om du vinner kommer ann på hvor mye samvær du har hatt med barna dine til nå og hvor store dem er. jeg forstår at dette gjør fryktelig vondt for deg! appselutt. hva er grunnen til at mor flytter? ps: det er ikke fars skyld at det blir tvillinger ;-)
tre små... Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 huff da.. det der hørtes jo helt på tryne ut! at foreldreretten går til morens foreldre dersom moren dør er jo rart når barnet har en far! er det virkelig sant? hmm..veldig rart og ikke mye likestilling nei! burde være en selvfølge at pappan får det. og er jo like mye dine barn ja. hvorfor vil ho flytte. må jo være en VELDIG god grunn for å ta fra barna pappan sin da! veldig trist da!! jeg vet om en som flyttet langt vekk.. men da ble barna igjen.. hun flyttet laaangt vekk med ny mann og barna ble hos pappaen fast!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 de skal ikke høres. men de skal få si hva de mener om de ønsker det. men det er ikke barna selv som bestemmer. hvorfor har du dem bare anden vær helg?
minst Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Med felle foreldre-ansvar menes jo da at den andre foreldern får foreldreretten om en dør
minst Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Det er det jeg mener, at barna skal taes hensyn til.... Hva de mener om saken, vet at de ikke bestemmer
Heaven har født::) Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Går barna på skole? Da må hun nemlig ha in underskrift for at de skal bytte skole. Er visst en ny regel det....
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2007 Ja, hun kan gjøre det! Sendte en mail til barne og familie dep.. Og fikk svar at hun kan fritt flytte inne landes grenser... Men, hadde hun ønsket og flytte til strømstad som er 3 mil unna der hun bor, så kunne jeg ha nektet.... Helt på jordet spør du meg.... Men, regeringen har satt i sammen en komite fikk jeg svar om at de skal se på barneloven på nytt.. Også dette med flytting uten den andres samtykke... Men, det kommer vel ikke en lov får det er forsent for meg.... Tragisk spør du meg, jeg er forsat deres far, men føler at jeg ikke har noen rettigheter, jo en med det er ikke en rettighet, det er et krav - "Barne Bidrag"... Jo jeg betaler den med glede jeg, men ønsker å bli sett på som en far ikke ikke en bidragsyter....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 det nye forslage til barneloven skal leges fram i mai etter som jeg har fostått og jeg tror ikke man kan flytte med barn så lenge det er tvist om samværet. så om du kjører på med rettsak osv. så får du kansje utsatt flyttingen til den nye loven kommer... vet ikke om det går altså. men jeg ville ha ringt en advokat og forhørt meg om jeg var deg.
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. desember 2007 Hehe, mortilgunnar - nå er det slik at jeg har 5 barn, og kansje den her inne på DiB som har flest barn...? Dette tyder på jeg barna mine betyr en hel masse for meg. Og for å si det slik så bor 3 stk hos meg (tvilligene + en på 3 år) og de to eldste (som bor hos min x) skal snart flytte 180 mil unna, uten at jeg kan sette en stopper for det....
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 6. desember 2007 Hun vil flytte pga. en ny mann... som er fra Nord-Norge...
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 6. desember 2007 Takk for svar mortilgunnar, det skal jeg gjøre! Prøve og utsette det!" Hun har tenkt til å flytte før neste skoleår begynner :-) så jeg har kansje et lite hår her :-)
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #17 Skrevet 6. desember 2007 Hm... så morens plan er å skille ungene altså? herregud for et kvinnfolk... sorry at jeg sier det altså! ps - det er/var en her inne med 9 unger=)
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #18 Skrevet 6. desember 2007 Da tror jeg vi topper lista du og jeg :-)
tre små... Skrevet 6. desember 2007 #19 Skrevet 6. desember 2007 men kan ikke de bo hos deg da? hvor gamle er de? må jo være tøft for barna også, de vil jo så klart se begge foreldrene. de bør bli hørt og satt først!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. desember 2007 #20 Skrevet 6. desember 2007 ja du kan i hvert fall skjekke ut om det går. jeg er selv alenemor og har vært det fra jeg var 10 uker på vei. far har 16 timer samvær i løpet av 14 dager, men jeg kunne aldri tenkt meg og flytte vekk sånn at småen ikke fikk vokse opp med en far. at mors nye kjæreste syns det er ok gjør at jeg setter et sprøsmålstegn ved han. om ingen ting går, så hadde jeg faktisk pratet med stefar og forklart han at han på denne måten tar fra stebarna hans en rett til og vokse opp med en biofar og hvordan han ville taklet det om mor og han fikk barn sammen og hun flyttet avgårde med hans barn. kansje det går an og nå igjenom der.. lykke til i hvert fall. jeg er ikke for at lovverket skal nekte aleneforeldre og flytte, men jeg er for at det må kunne forsvares med at det er til barnets beste
EinFrosk Skrevet 7. desember 2007 #21 Skrevet 7. desember 2007 Noen foreldre ser ut til å ha store problemer med å skille mellom eget og barnas beste.
Northernlights Skrevet 7. desember 2007 #22 Skrevet 7. desember 2007 Barn trenger selvsagt sin pappa. Men dessverre bryr ikke alle fedre seg som du gjør, HI. Mange fedre rett og slett driter i barna sine. Og det er nok sånne fedre vi mødre ikke vil skal ha barna om vi skulle krepere i morgen! Når jeg leste overskrifta, tenkte jeg straks på mine barn,og satte det hele på hodet: "Hva betyr barna for far?" Når man aldri får en telefon eller gave på bursdagen sin, og barnebidraget er noe man ikke betaler for å straffe eksen sin, men som igjen "straffer" barna.... Når en pappa setter sin nye familie foran sin "gamle". Hva da? Vet det er en annen diskusjon, men det var det jeg tenkte på akkurat nå....Ikke lett å trøste et barn som håper og håper at pappa skal ringe på bursdagen sin, men egentlig evt innerst inne at det ble nok glemt i år også... Håper eksen din ombestemmer seg,siden barna dine ikke vil flytte. Jeg synes så absolutt barn skal bli hørt på et tidligere tidspunkt i livet, når det gjelder akkurat dette der.
Northernlights Skrevet 7. desember 2007 #23 Skrevet 7. desember 2007 Oktaviastar har 8 barn. Jeg selv har 6, så her er det flere som har mange håpefulle. ;o)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. desember 2007 #24 Skrevet 7. desember 2007 fint innlegg northernlights :-)
Northernlights Skrevet 7. desember 2007 #25 Skrevet 7. desember 2007 Rettssak er selvsagt et råd, men da må man trå varsomt. Jeg har vært der selv,og det blir veldig mye "tension & hard feelings", som igjen går utover barna, som er glade i begge foreldrene sine. Jeg tapte den rettssaken den gangen, men vant fram i sommer, da han selv ønsket flytte hundrevis av mil borte,pga et kvinnfolk i Texas. Nå bor han på Island. Med en annen dame. Så noen menn tenker rett og slett mere med hodet mellom beina, enn det som sitter fast over halsen.... Ønsker deg lykke til, HI. Og barna dine håper jeg ikke føler seg altfor dratt i to retninger. Prøv å ikke snakke altfor mye og negativt om alt dette her direkte til dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå