Athina' Skrevet 5. desember 2007 #26 Skrevet 5. desember 2007 Ja, det er vel noe du vet mye om tenker jeg. Helsepersonell og leger er jo uvitende der, særlig når det gjelder MIN datter som de har fulgt opp hele livet hennes! Og hvis hun får lumbago eller isjias i voksen alder er det SELFØLGELIG bruk av gåstolen når hun var 5 mnd som er årsaken, og ikke det at hun har ett aktivt idrettsliv eller kanskje ett tungt arbeid når hun blir voksen. Aahhhhh stakkar jenta mi.... hva har jeg gjort!!! BUHU! BAH *ler*
Nye sprell Skrevet 5. desember 2007 #27 Skrevet 5. desember 2007 Pga flytting har jeg vært på 3 ulike helsestasjoner, og hatt 4 ulike helsesøstre. I tillegg har den eldste gutten min vært hos fysioterapeut. Alle mente/mener at en bør unngå bruk av gåstol, og begrense bruk av vippestol.
Mamma til snart 4 Skrevet 5. desember 2007 #28 Skrevet 5. desember 2007 men så er ingen unger like heller, min tante unge er sterk i kroppen da en gutt og trives kjempe i denne stolen, han får også leet på seg noe kan ikke klarer utenom, siden han ikke kan krype osv, han er stor å sterk så da er det greit, men en setter ikke en dinglete unge oppi en slik vettu, noen setter en pute foran eller bak for beskyttelse, for disse stolene er jo både gåstol og vippestol, vet ikke hvem som godkjenner barneutstyr, men hadde det vært sååååååååååååå skadelige så hadde de ikke solgt dem;)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 5. desember 2007 #29 Skrevet 5. desember 2007 Selvsagt så setter man jo ikke ungen oppi slike stoler før ryggen har blitt litt sterkere! Og man har da fadern meg ikke ungen oppi der mange timer i strekk!!! Bruk det man er født med av logikk!!
Edelweis Skrevet 5. desember 2007 #30 Skrevet 5. desember 2007 Når jeg var liten så lå jeg i vippestol, å bilstol, å brukte både gå stol å en slik hoppedisse.. brukte det til datteren min også. er barna sterke nok i ryggen til å sitte selv, ser ikke jeg faren med at de sitter i en slik en. Herregud. er det bare FARE, FARE, FARE som står forann øynene på dere eller.. jeg sier også alt med sunn fornuft, de sitter der ikke lenga av gangen!
Hvitkløver2020 Skrevet 5. desember 2007 #31 Skrevet 5. desember 2007 Markedet vil selge skjønner du vel!!!!!! Denne siden koster penger og det betaler de for med reklame!!! Jepp, sånn er verden... Du kan jo velge å la vere med å komme inn her...
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 5. desember 2007 #32 Skrevet 5. desember 2007 Min hs anbefalte heller ikke gåstol... Og når det gjelder bilstoler bør man også passe litt på tidsbruken, det sa fysio på føden til meg. Har hatt både blistol og gåstol til guttungen, men har vært måteholden til bruken.
silje-Thea 010108;) Skrevet 5. desember 2007 #33 Skrevet 5. desember 2007 syns du er aaalt for overbeskyttende...ungene dine kommer ikke til å kunne bli møkkete på fingrene en gang når de er ute å leker før de hylgriner...la ungene prøve seg litt..ikke bli sånn overhysterisk med alt da...selv om en person sier det ikke er bra og en annen sier det er helt ok så alt med måtehold...bare å bruke sunn fornuft det...å akkurat 30 min i bil stol...fysioterapauten min sier at så lenge babyen sover så skal man ikke vekke...da er det bare å kjøre..så alle har forskjellige meninger...så da tror jeg det bare gjelder å bruke sunn fornuft...ikke gå etter disse tåpelige "reglene"
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 5. desember 2007 #34 Skrevet 5. desember 2007 Synes det er rart, at det er de som bruker stolen, og andre ting som frarådes av fagfolk, som reagerer sterkest, og som sier "bruk sunn fornuft"!!! Hva med å faktisk bruke sunn fornuft da, og lytte til fagfolk, når de sier at barna tar skade av div utsyr/leker??! Blir utrolig overrasket over hvor naive, og blåøyde enkelte er, og lukker øynene for slike ting som menes å kunne skade barnet i senere alder. Skal man på død og liv gjøres på da? Det er vel ikke "sunn fornuft"?!
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #35 Skrevet 5. desember 2007 *ler litt* At de har fått premier til å gi ut i julekalenderen her er kjempeflott! Betyr ikke at de er useriøse fordet... Dette ble en smule latterlig innlegg... Det er bare å droppe å delta i dagens luke eller hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå