Gå til innhold

Synes dette er lite seriøst jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fysioterapauten,manuelterapauten,legen og helsesøsteren min,de fraråder bruken av gåstol på det sterkeste og så har denne siden det som premie på dagens spørsmål. Synes det vitener om en liten seriøs side,som jeg ikke tror at jeg stoler så veldig på lengre,opplysninger og slikt som legges ut her.

Hva tenker dere andre om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet ditt.......................

Skrevet

fraråder det mye pga at det er visst enklere for mor og far... på samme måte som vippestolen...

folkevett sier bare jeg... ikke ta alt de "lærde" sier sååååå innmari seriøst

Skrevet

Jeg tror det er et måtehold med alt..og at mye er avhengig av hvor mye man faktisk bruker slike "hjelpemidler"..

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Er ikke vippestol anbefalt heller?? Hvorfor ikke?

Skrevet

Ja, og i tilleg så er en av hovedpremiene en sånn hoppedisse som og er skadelig for ryggen.

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal ha de små i slike hoppedisser og gåstoler fordi de er så myk i bena ennå og at det da kan føre til at de blir hjulbente. Men ikke at vippestol er farlig..

Men, alt med måte..:)

Skrevet

En skal ikke bruke vippestol,gåstol,hoppedisse,eller hva dere ville kalle det pga at barnet kan få ryggskader. Disse ryggskadene kan oppdages først når barnet er voksent.

Det samme gjelder jo bilstoler,en skal ikke la et lite barn sitte mer en 30 min i en bilstol,før en stopper og har en 5-10 min pause der en strekker på ryggen til babyen.

Noen sier at så lenge babye ikke gråter,så er det ikke farlig,for da har det ikke vondt. Dette avviste min fysioterapaut og manuelterapaut som det største våse de hadde hørt. Barnet kan sitte godt,men alikevell får skader i ryggge.

Dette ble litt mer enn jeg hadde tenkt nå jeg skrev hovedinnlegget,men ok,dere tåler det nok

Skrevet

Kan dere ikke bare bruke sunn fornuft da jenter og ta egne valg...SERIØST...alt er farlig ..farlig å gå ufordøra åsså!!

Skrevet

Ja,det lurer farer over alt og derfor er det viktig å beskytte barna der vi kan beskytte dem. Både når de i er magen vår og etter at de er kommet ut,men det var jo ikke det jeg spurte om da,jeg spurte jo bare enkelt om dere synes at dette var useriøst eller ei.

Skrevet

du kan ikke beskytte barna dine mot alt desverre!! Om det er seriøst eller ikke .. vel alt med måte både med gåvogn og sitte i stol...Syns det er unødvendig å skrie opp om alt man ikke skal og skal gjøre folk får ta egne valg utfra sunn fornuft.. blir et forferdelig trist frum viss vi bare skal ha sånne innlegg...

Skrevet

En kan ikke beskytte mot alt,det skrev jeg jo sist også,men da er det viktig at en beskytter det der en kan. Synes absolutt ikke det er unødvendig med slike opplysninger på et slikt forum,trodde det var her jeg for at vi skulle dele erfaringer på både godt og vondt. Gi hverandre råd og fortelle hva en har hørt er skadelig å ikke. Ingen blir tvunget til å gå inn på tråder,så hvis slike tråder ikke skulle falle i din smak,er det ingen som gråter for om du ikke går inn,ingen tvinger deg inn,det er bare å holde seg borte,enkelt og greit.

Skrevet

dette visste jeg ikke! kjekt å vite!

hvor lenge skal man ikke kjøre lenger enn 30 min? mange måneder eller?

Skrevet

Hi du skriver at du ikke kan beskytte barna dine mot alt.. Det hadde nesten vært litt intrs å vite hva du mener du ikke klare å beskytte barna dine mot...

Også håper jeg inderlig du klarer å gi slipp på barna dine og la de få egne erfaringer og lære av egne feil etterhvert.

Du høres merkelig nok litt overbeskyttende ut, men så lenge dine vinger er bredd ut kan ingen komme å "ta" barna dine.

Beklager om jeg har tolket deg feil, men sånn er det jeg har oppfattet deg...

Skrevet

Jeg er på ingen måte overbeskyttende,men beskytter dem ja. Ser ikke det som overbeskyttende og ikke sette barna i gåstol,når det kan ødelegge ryggen,ei heller hoppehuske,eller lar dem sitte lenge i bilstol. Ei heller at jeg holder meg unna alt som det er så mye som en promille sjangse for at kan skade den lille når den ligger i magen min.

Når barna vokser til og er ute å leker,er det masse som kan skje dem,som jeg desverre ikke kan beskytte dem mot,de vokser til å gjør sine erfaringer både på godt og ondt. F.eks går de på veien og en bil kommer i stor fart å kjører dem ned,kan jeg ikke beskytte dem mot. Eller hvis de når de er ungdommer på vei til ungdomshuset blir voldtatt. Skal jeg beskytte dem mot dette,da må jeg jo låse dem inne og hva slags liv blir det for dem.

Forstår ikke hvordan noen kan bli sure for denne tråden,det var jo bare et spøsmål om dere reagerte på samme måte som jeg gjorde.

På 1. trimester,er de som har svart meg,enige med meg og det har ikke vært anntydning til sure miner,det som jeg har lest til nå da.Men enkelte vil jo bli sure for alt og ingenting.

Skrevet

Hun er jo ikke nødvendigvis overbeskyttende ved at hun vil beskytte barna mot ryggskader osv, som det er bevist at kommer ved bruken av mange av disse "hjelpemidlene". Uten at jeg skal svare for HI, så er det jo ting man ikke kan beskytte barna fra eks. naturkatastrofer, andre slemme barn - det at de gjør egne erfaringer. Mye er jo uforutsigbart, og da er det ikke alltid man kan beskytte barna, men når det er en så konkret enkel ting man kan beskytte dem fra som ryggskader, så hvorfor i all verden skal hun ikke gjøre det?

Skrevet

Kan godt være at du mener å godt med innleggene dine ... men jeg og flere som jeg er i innlegget over her ...føler at du hever deg over oss andre og tror du vet bedre enn alle... blir rett og slett dårlig stemning av sånt... så vinklingen din er kanskje noe skjeiv....derfor svarer jeg....god jul

Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvordan det går ann å bli sur for om jeg spør hva dere tenker om det?

Kanskje hormoner som regjer her,men som sagt,enn trenger jo ikke gå inn på tråder enn ikke er intresert i

Skrevet

Men kjære deg! Det er mange her inne som ikke føler at du gir råd. De føler du forteller "sannheter". Og det blir feil for mange av oss.

De sa en gang at jorden var flat. Det var feil. KAN det tenkes at det du skriver her inne på BIM, at ALLE må følge dette ellers burde de ikke blitt gravide, KAN være feil? Jeg tar alle slike råd med en klype salt. Til og med fra de du føler skal kunne noe om dette. For forskere har tatt feil før. Og du BØR snart vise deg litt mer ydmyk. Da er det mye lettere å få støtte for alle dine råd. Fremsett dem som råd, og ikke sannheter, så skal du se at dette blir mye hyggeligere for alle parter.

Skrevet

Jeg reagerte også litt da jeg så premien. Har jo hørt i mange år at de stolene skal man ikke bruke til ungene. Rart at de fortsatt er i salg forresten.

Reagerer også over endel av innleggene på denne tråden, da de kommer langt utenfor temaet.

Folk må få lov å spørre om ting, uten å bli kritisert over det. Liker dere ikke spørsmålene, så ikke svar da vel, og heller svar på et innlegg dere liker bedre ;o)

Skrevet

Dewt er greit at råd som gis i dag,kan være forandre allerde i morgen,men en taper ingeting på å følge dem,en kan heller tape masse (eller barnet kan tape masse) på at de ikke blir fulgt,hvis det er noe i det.

Alle vet jo at f.eks det å røyke er skadelig,fostere får jo hjertekrampe for hvert trekke en tar og det skal liksom være akseptert at en skal gjøre.

Det å beskytte ryggen til den lille,er også noe jeg synes er viktig,da i dagens sammfunn,er ryggproblemer et stor problem og mange er uføre av den grunn.Ønsker ikke at mine barn skal bli ufør,og regner ikke med at andre vil det heller,så hvorfor bruker hjelpemidler for å avlaste oss voksne som da kan gjøre dette med den lille,det er det jeg ikke forstår.

Skrevet

Min datter begynte med gåstol når hun var 5 mnd tror jeg det var og brukte den til over hun var året selv om hun gikk for hun hadde det gøy i den hun. Når hun var 6 mnd satt hun selv og når hun var 9 mnd så gikk hun. Nå er hun snart 13 år, og er en høyreist jente på 165 cm som ikke har noe problemer med hverken rygg eller ben.

Bruk sunn fornuft og se ann behovet til barnet, samt ta opp ting du lurer på til helsesøster. Hun har visst fått jobben på grunn av kvalifikasjonene, utdannelose og faglig kompetanse og ikke hvor flink hun er til å gi råd og har super synsing har jeg hørt :-)

Skrevet

Ryggproblemer kan komme mye senere enn 13 år.Hun er enda bare en ung jente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...