Gå til innhold

Hva slags bil har dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har volvo S60:) svart og fin, hehe. Kjørevennlig, sikker bil og akkurat passe stor bagasjerom for vogn:) Men om vi hadde blitt flere hadde nok denne bilen vært uaktuell - da hadde vi statset på stasjonsvogn:)

Volvo er kanskje en litt dyrere pris, men er også sjeldent utgifter i forhold til reperasjoner om man kjøper relativt nytt. Vår er fra 2004 og har ikke hatt en eneste skade - "bank i bordet!"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss du går for audi a4, må du sjekke at du får plass til barnevogna i bagasjerommet, og bakovervendt bilsete i baksetet før du bestemmer deg. Dette er en veeeeeldig liten stasjonsvogn. Søsteren min har helt ny a6, og de er ikke fornøyd med størrelsen på den engang.

Vi har hat 3 forskjellige biler mens vi har hatt barn.

Nr. 1 Volvo s60: Suuuuper komfertabel bil. Hadde diesel, og den brukte veldig lite på mila. Var nede i 0.45 på langkjøring, helt utrolig! Dette er jo ikke en stasjonsvogn, men vogna vår sklei rett oppi bagasjerommet. Men baksetet var helt på grensen til å få plass til et bakovervendt bilsete. Var en del småplukk med den, og det er dyyyrt og få nye deler. I tillegg var volvoforhandleren her (bilforum i Stavanger) helt ufyselig.

Nr 2 Renault laguna: En rett å slett ufyselig stygg bil, helt ribba for alt som heter kjørekomfort, og en hyppig gjest på verkted. Samme forhandleren som volvo. Du finner nok ikke billigere stasjonvogn, og for en romslig bil! Var ikke så verst på forbruket heller. Men helt elendig og kjøre, og siden den er fransk, så stuper den i verdi.

Nr 3 Toyota avensis: En helt grei bil, romslig nok til både barnevogn og bakovervendt barnesete. Har ikke vært noe galt med den, men så er den helt ny da. Men toyota skal jo være veldig driftsikre. Serviceinnstillt forhandler (hegre forus). Vi har diesel, og hadde nok håpet at den hadde brukt noe mindre på mila, er oppe i over 0,7 på rykk og napp kjøring. Dette er en bil det kryr av på veien, så sånn rent utseendemessig blir du fort lei den.

Skulle vi valgt bil utifra utseende, komfort og forbruk, hadde det uten tvil blitt volvo v70. De holder seg også godt i verdi. Men det var rett å slett forhandleren som gjorde at det ikke ble det.

Skrevet

Vi kjøpte en Mercedes E220 når vår første ble født, den var det god plass i. Eneste at det er dårlig varmeapparat og trangt i passasjersetet nå når vi har montert større barnesete bak. Vi holder nå på å bytte til en Volvo XC90, siden vi nå må ha to barneseter, og denne bilen har goood plass bak og vebasto=varm! Denne bilen er helt super deilig å kjøre også.

Skrevet

Vil ikke anbefale a4... litt trang i baksetet til barnesetet.. iallefall hvis man skal ha bakovervendt sete når ungen er vokst ut av babystolen... det prøvde vi da vi skulle kjøpe ny bil. I tillegg er den fryktelig overpriset både i innkjøp og i forsikring.

Vi har kjøpt oss en peugot 406.. åhh som jeg digger den bilen. Kjempegod plass i den. En drøm å kjøre, passe sprek (2,0 hdi) og lavt forbruk (bruker i gjennomsnitt 0,52 på milen)

I

Skrevet

FORD = Feil Og Reparasjoner Daglig. Styr unna! Har bare hatt tull med vår bil. Har kostet mer med reparasjoner enn hva bilen selv kostet. Nei, den er IKKE gammel.

Skrevet

Vi har en Toyota Corolla stv 2004 mod. og vi er knallfornøyde! Vi har lånt oss både barnesete og simo vogn for å se om vi fikk "stappa" det inn i bilen, og det gjorde vi =)

Billig og driftsikker bil, det eneste vi har betalt i verkstedsutgifter er for servicer..

Betaler ikke mer enn ca 6000 kr i året i forsikring (kasko med leiebil) og jeg har ikke full bonus..

Skrevet

Hei! Vi har en Toyota Corolla Verso 2005 mod. og er kjempefornøyd. Du kan vippe opp to ekstra seter med et enkelt grep i bagasje rommet, noe som er veldig praktisk hvis man er mange. Setene i baksetet står "uavhengig" av hverandre og kan skyves på alle tre. En god og praktisk bil for en grei pris :-)

Skrevet

Jeg kjøpte meg en Skoda Fabia 2005 modell i februar.. Er litt spent på barnevogn, men det et generelt greit med plass i den. Er kjempefornøyd med bilen, kjøreegenskaper og drivstofforbruk.. Ikke så ille i forsikring heller...

Vi er så fornøyde med bilen at sambo skal selge sin VW passat stv. Vi trenger liksom ikke 2 stasjonsvogner... Men siden min er nyere, så beholder vi den...

Dessuten er jo Skoda kjøpt opp av VW, så de meste av delene i de nyere modellene er VW deler...

Lykke til med bilvalg... et stort hav å velge mellom..

Skrevet

Anbefaller Audi A4 og VW Passat. Begge er herlige! Uansett hva dere bestemmer dere, kjøp diesel så sparer dere uansett en god del penger!!!

Skrevet

vi har kjørt bmw 535 helt til nå da vi måtte skaffe en større bil i tillegg (venter nr 3). valget falt på en wv caravelle. kjempe god plass og overraskende god å kjøre (selv for meg =))

Skrevet

opel er super bil med masse plass i fram og baksete pluss bak..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...