Gå til innhold

Hva slags bil har dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter vår første i mai og idag slo det meg at da trenger vi ny bil!!! *panikk*

Vi bor like utenfor byen, og vi har bare min bil. (Sambo har ikke lappen, men driver og tar den nå..)

Så vi trenger en bil som er grei til småkjøring (økonomisk) og som er komfortabel på lange turer til svigers!!!

Tenker litt på audi a4, men vet ikke..

Har dere noen forslag??

Nå har jeg en mini cooper, så som dere skjønner så er det uaktuelt og beholde den etter at bebissen har kommet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Opel Astra stv 99 mod. veldig fornøyd med den. Bruker innmari lite bebsin, men liten motor da, så er ikke noe særlig sprek, hehe..

Er relativt liten stasjonsvogn egentlig, men med mye plass inni... :)

Skrevet

Jeg har en A3 1,6l bensin '07-modell (5-dørs). Den er ikke særlig gjerrig på bensin og A4 er sikkert ikke bedre på det da heller. Vi har prøvd å få plass til barnevogn i bagasjen, emmaljunga city cross med city bag fikk akkurat plass!!

Hadde det ikke vært for at jeg ikke kunne velge type bil (det er firmabil) hadde jeg ikke valgt Audi - de er jo helt utrolig overprisa!! Du får en helt ny stasjonsvogn Skoda billigere enn min A3 og da også diesel som er billigere idrift. Skoda, wolksvagen og audi har samme produsent og da samme motor!! Selvsagt er det noe ytre forskjeller på audi og skoda, skoda er jo billigmodellen, men jeg er ihvertfall ikke villig til å betale ekstra for ytre ting som mer fancy interiør.

Skrevet

Min bestevenninde har en splitter ny stv skoda, og den har vel vært like mye på verksted som i garasjen. De skal selge den nå.. Småbarnsfamilier trenger pålitelige biler, da er ikke skoda et alternativ.

Skrevet

Vi har en FORD FOCUS stasjonsvogn, men den må vi selge nå.. vi får nemlig min nr 2 og mannens nr4.. Har ikke plass til alle barna lengre:)

Veldig fornøyd med den bilen! Hadde en ford focus før oxo (mindre type)

Skrevet

Bare for å ha sagt det hadde vi en Skoda Octavia stv før, og vi var kjempefornøyd med den. Hadde den da vi fikk vårt første barn. God bagasjeplass, og vi hadde aldri noen problemer med bilen. Den gikk på diesel og brukte ca 0,5 liter på mila. Nå har vi en Toyota Avensis stv, og er minst like fornøyd med den. Har bensinbil nå, og den bruker ca 0,8 på mila. Kan nok komme under det med en mindre motor enn vår. Vi har 2,0 liters motor.

Skrevet

Anbefaler definitivt en stasjonsvogn! Vi er godt etablert og har brukbar økonomi, og har derfor valgt oss en Opel Zafira 2003-mod. Før den tid hadde vi en rimelig Ford Mondeo, stasjonsvogn, som vi også har vært svært fornøyd med. Den har billige deler, og er derfor en grei bil dersom en ikke har den helt store økonomiske situasjonen. En reparasjon vil ikke bli så himla kostbar. Så mitt råd er: Undersøk først og fremst hva det koster å forsikre den bilen dere vurderer å kjøpe (her har flere jeg kjenner brent seg. Søstra mi og typen måtte selge bilen igjen med en gang fordi de hadde ikke råd til å forsikre bilen. Mye styr!), undersøk også med forsikringsselskapet hva som får prisen på forsikringen til å gå ned, spør feks på et verksted om hvilke biler som er dyre dele-biler. Det er sikkert flere ting som er nyttig i en slik sammenhent, men biler har jeg ikke allverdens greie på. Akkurat disse tingene jeg har skrevet om har jeg fått med meg :-)

Skrevet

ville valgt volvo. vi har den minste av stasjonsvognene til volvo. Den heter V40. ikke så sinnsykt stor men kjempe god plass i for det:o) deilig å kjøre og god sikkerhet (volvo har alltid vært først ute med god sikkerhet)

audi er overpriset å du får mye nye og mere bil for pengene viss du velger et annet merke:o)

Skrevet

hei. samboeren min kjører opel omega, stor plass, god til både by og langkjøring. bruker verken for mye eller for lite bensin. jeg kjører suzuki swift. kjempe fornøyd med den. er ganske bra bagarsje plass til tross for at det er en liten bil. vi kommer til å bruke den største bilden når vi trenger det.f.eks ferie.

Skrevet

Både Skoda, wolksvagen og Audi har et rykte på seg for å tilbringe mye tid på verksted..om det er fortjent eller ikke vet jeg ikke, men man kan jo være uheldig med alle merker. Men toyota kommer alltid best ut i kundeundersøkelser, men litt dyrere enn skoda er den jo...Den Skoda stasjonsvognen vi undrsøkte kom på rundt 290 000 med 2l turbu diesel inkl litt utstyr, tilsvarende i toyota avensis er rundt 340 000. Men er ikke penger et tema, hadde jeg kjøpt Avensisen uten tvil.

Skrevet

Vi har Volvo 850 stasjonsvogn. Kjempegod bil å kjøre og veldig mye plass inni.

Skrevet

jeg har en cpi-scooter, 03 mod:)

god å sitte på, tar ikke stor plass eller er dyr i drift:)

ulempe er vel att det er ikke så mye plass på den da:):):)

verken, vogn eller barn..........

spørs om jeg trenger en bil jeg også......

Skrevet

Haha.. Evt kan du jo bare binde fast vogna bak å kjøre sakte?? ;)

Skrevet

Vi har en Volvo c30..

Vi kjøpte den i sommer, like før vi fant ut at vi skal ha baby, og den er sååå fin. Hvit perlemor & skikkelig god å kjøre, MEN den har ikke dører bak...så derfor er den veldig upraktisk med barn.. Vi må nok selge den til våren når bebisen kommer... Egentlig så trenger vi ikke bil siden vi bor midt i byen, og har tre biler vi kan låne av foreldre/svigerforeldre som bor i nærheten...

Egentlig så har jeg vel ikke noen tips til deg likevel, da...

Skrevet

Vi har en citroen C5 stasjonsvogn 2002 modell. Kjempegod plass, og kjempegod kjørekomfort. beste bilen vi noen gang har hatt, kan anbefales på det sterkeste!! bruker vel ca 0,7 på mila tenker jeg.

Skrevet

Vi venter nr tre da, og må ha plass til 3 barneseter bak. Vi har akkurat kjøpt Ford s-max. Super bil med god plass. Deilig med ordentlige seter bak. Vi har i tillegg satt inn 3. seterad, så det blir 7-seter. Greit når bestemor skal sitte på...

I tillegg har vi en Renault Senic. Den kjøpte vi da vi ventet nr 1. Den er bra i og med at den har romsllig bagasjerom uten å være så veldig stor bil forøvrig. Like lang som en golf, men virker mye større. Veldig praktiske løsninger med 3 separate bakseter som kan tas ut eller flyttes rundt. Nå som vi har 2 barn bruker vi 2 bakseter og har sjøvet dem litt inn mot midten. På den måten har barna romslig plass, og det føles litt tryggere i forhold til evt sidekrasj.

Skrevet

Vi har en Skoda Fabia 2004 mod. Er veldig fornøyd med den, og ikke hatt noe tull i det hele tatt. Ellers er Toyota et veldig bra merke, men også noe dyrere da.

Er usikker på om Fabiaen vil være stor nok når vi får barn i mai, men jeg tror det. Samboeren er litt mer skeptisk. Er et forholdsvis stort bagasjerom der...

Skoda Fabia og Skoda generelt er i allefall et bilmerke som gir mye bil for pengene.

Skrevet

Sneik meg inn fra 1.trimester og følte bare for og svare:p hehe

Vi har en audi a6 2,4 quattro.stasjons vogn:)

Skrevet

haha, kan jo spandere på meg sånn sidevogn da:):):)

Skrevet

Vi byttet bil for ca 1 år siden fra Volvo V40 til Nissan X-trail. Kjempefornøyd med det byttet!!!!

Vi venter nr 2, volvoen var grei nok til 1 barn, men tror det ville blitt trangt med 2 bilstoler i baksetet, samt at bagasjerommet ville blitt for lite til alt stasjet en må ha med seg;)

Nå har vi en stor 4-hjulstrekker, 2,2L diesel. Bruker ca 0.7L på mila, så den er billig i drift:)

Ser noen skriver noe om forsikring og det er viktig. Vi betaler ca 4000 i året på denne, med full kasko. Har en 2004 modell.

Jeg ville kjøpt en stor stasjonsvogn alla Volvo V70 eller lign str. Ikke noe vits å kjøpe en liten bil, spesielt hvis dere har planer om flere barn:D

Skrevet

Vi har kjøpt Renault Laguna stasjonsvogn :) 2000 mod. Kjempekomfortabel bil som er deilig å kjøre :) Også er det goood plass :) Kjempefornøyd :)

Skrevet

audi er ikke akkurat noen økonomisk bil. mye bensin ++ svin dyre deler

Skrevet

vi har honda stasjonsvogn. veldig fornøyd med den.

Skrevet

Vi har en bmw 530 stasjonsvogn, 2004 modell. Siden vi ikke befinner oss i Norge ble det ikke så svindyrt. Er veldig fornøyd! Etterhvert blir det en ekstra bil, da kjøper vi antakelig en toyota eller opel stasjonsvogn, diesel.

Skrevet

Min mann er svak for det meste som triller på fire hjul, mannfolk:-)

Han kjører en 06-VW Touareg, helt fantastisk bil med alt mulig stæsj i, men den er sååååå tørst... Tror den er 3,5 liters, så økonomisk er den ikke!

Jeg kjører A6 stv -07, heeelt fantastisk!!!!!

Anbefales!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...