mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 å kjøpe graviditetsbelte til å bruke i bilen. Dette er anbefalt å bruke dette fra en er 2 mnd på vei. Dette redder mange foster,hvis en er uheldige og kommer ut for en ulykke. Det hjelper til å holde sikkerhetsselen nede,slik at barnet ikke får press når belte strammer seg. Har en ikke dette,kan morkaken revne og da blir det kritisk. Brukte selv sist gang og kommer til å bruke det denne gangen også. Kjente selv hvor god bruk jeg hadde for det,da en kjørte i oss bakfra. Det finnes to typer,ut fra det jeg vet. Et som du fester mellom bena(tror det er mest vanlig) og så et som du kan feste på siden av hoftene. Bare en liten informasjon på morgenkvisten
Hvitkløver2020 Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har snakket med flere jordmødre og de sier det ikke er SÅ nødvendig!! Så lenge man srammer selen lengst ned på magen når man tar det på så skal det mye til for at det skal skje noe "forferdelig". Jeg brukte det ikke sist og kommer ike til å bruke det nå heller. markede finner mange ting som er lette å selge..men for all del det redder sikkert noen få
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 det har jeg faktisk fra sist svangerskap, å skal bruke det i dette oxo! synes det er genialt jeg! vi er på mange lange kjøreturer, så det gir meg en ekstra trygghet! koster ikke allverdens heller, så synes absolutt det er en god investering jeg!!
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Litt vanskelig å stramme beltet lengst ned på magen når man er tidlig i svangerskapet og ikke har en stor mage å stramme det under. Jeg kjøpte et sånt belte med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Synes det var veldig behagelig å bruke da magen var liten å jeg ikke fikk beltet under, slapp at det stramma på magen.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2007 Det var det første jm sa da jeg kom til henne,at jeg måtte skaffe meg et slik. Vet av selvopplevelsen at hadde ikke jeg hatt det på meg,så hadde det nok ikke godt så godt som det gjorde da vi ble på kjørt bakfra. Jeg kjente at blete strammet seg og ville gli opp,men at graivditetsbelte holdt det nede. Vet at dette ble diskutert veldig da jeg gikk gravid sist og da var det faktisk ei som samenlignet det å sikre babyen i bilen på samme måte som en gjøre etter at den er født,noe jeg synes var veldig fin samenligning. Hvorfor ikke tenker på å sikre den lille når den er magen også?Koster ikke så mange kronene og har en ikke råd til det,tviler jeg på at en har råd til å ha et barn.
Turid Laila Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Rart det ikke foreligger flere oppfordringer på bruk av dette da, siden det er så fantastisk!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2007 Vel,det er vel så pass nytt enda at det ikke er det. Sier bare min erfaring og jeg har også en venninne som fikk beskjed på sykehuset at hvis hun ikke hadde brukt det belte,hadde hun nok mistet. En anne ting,si at det ikke er så fantiastik,er det ikke bedre å være føre var da,det koster jo ikke mer enn et par hundre lapper,så er enn i alle fall sikker.
Mamma til snart 4 Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 jeg brukte det ikke nå, fikk stor mage tidlig å har aldri hatt problem med å feste noe belte under magen, folk kommer på ting hele tiden når det gjelder å sikre oss gravide, snart kan vi vell ikke gå ut av huset på 9 mnd;) hehe. men bra for dere som vil bruke det å føler dere sikrere, men jeg går ikke å tenker på at jeg skal havne i ei ulykke, skulle det skjedd mens jeg gikk gravid så hadde jeg nå ikke belte over magen uansett. .
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2007 Faren for å komme i en ulykke når du er gravid,er like stor som når enn ikke er gravid. Hadde heller ikke regnet med å bli på kjørt bakfra heller da,men vet ta det finnes mange tullinger der ute,så derfor sikrer jeg meg,men det var jo bare en oppfordring fra meg,for ikke alle som vet om det belte.
Niem og Patrick Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Det står på tryggtrafikk.no at det ikke er bevist at dette hjelper. MEN jeg har brukt det hele tiden, pga den ekstra tryggheten, og for at det er behagelig å få beltet bort fra magen nå når den er ganske stor.. Så jeg anbefaler absolutt å kjøpe en sånn jeg også
Miss Foster Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Har du egentlig tid til å nyte graviditeten din? Jeg mener, med tanke på alle advarsler om mat, røyk, alkohol, bilbelter og jeg veit ikke hva som du legger ut her? Det må være forferdelig å være så bekymra for hva som kanskje eventuelt kan hende skjer? Hva når ungen kommer ut? Skal du bure ham inne? Du vet, det er mange farer der ute (og inne for den saks skyld).
Guttemamma75 Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 signerer denne jeg også............
Håperpåønskebaby Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 hvor kan slikt kjøpes? og har dere noen sted man kan se det på bilde liksom?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 4. desember 2007 For å være ærlig så føler jeg meg ikke graivd,men ja,jeg koser meg med tanken på at jeg er graivd. Koser meg med tanken på at jeg kan beskytte den lille mot alt ondt i 8 mnd enda. Blir verre å beskytte mot alt når de vokser til,men skal passe på dem så godt jeg bare kan,for ungene mine går foran meg selv.
Niem og Patrick Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 Gravidbelte kjøpes på butikker som selger babyutstyr, og ser sånn ut: http://www.hts.no/norsk/produkter/images/pregnant/pregnantinfo.jpg beltet som vanligvis går over magen festes inni knappene, og flytter trykket fra magen og ned på lårene..
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 4. desember 2007 #17 Skrevet 4. desember 2007 Her står det at det IKKE er nødvendig med et graviditetsbelte.. og så lenge undersøkelsen er fra trygg trafikk så stoler jeg på det.. http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #18 Skrevet 4. desember 2007 Ja,jeg stoler også på trygg trafikk,for de skal undersøke og forsker til de bli blå får de sier at noe ikke er anbefalt eller at det er det. Tror kanskje at dette belte er for nytt til at de har nok erfaringer med det. Dette sier jeg,siden jeg har så god erfaring med det selv. Jeg gjentar meg selv her jeg. Si at det ikke skal være så viktig å ha dette belte,men er det ikke bedre å kjøpe det,siden det er en liten tvil om det. Har en ikke råd til et par hundre lapper,så har en neppe råd til et barn heller.
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 Fra trygg trafikk: "Disse produktene, BellySafe, Mammas Magpute och BeSafe Gravid, er alle helt virkningsløse ved kollisjon, noe som faktisk er veldig bra. Man skal ikke endre typegodkjent sikringsutstyr, slik bilbeltet er." Hos meg har det ingenting med hva jeg har råd til eller ikke.. jeg hører på det som står svart på hvitt.. og i følge trygg trafikk skader et slikt graviditetsbelte mere enn det gjør nytte for seg.. så den siste komentaren din kunne du spart deg for da dette ikke har noe(!) med poenget å gjøre!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 4. desember 2007 Jeg mente ikke at økonomien hadde noe å si for deg. de sier også at det ikke er farlig å bruke og jeg har selv erfart at det hjelper,det har også en venninne av meg,derfor vil jeg dele det med andre.
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 4. desember 2007 #21 Skrevet 4. desember 2007 igjen så å jeg understreke hvor genialt det bilbelte for gravide er!! kjenner jeg begynner å bli litt små irritert på alle som mener at ting ikke er nødvendig eller at man blir hysterisk over å tenke på alt ang babyen med blant annet mat,drikke, sikkerhetsutstyr osv. synes det er greit å vite, å denne siden er jo ment for tanker om alt rundt graviditet! å dele å diskutere med andre i samme situasjon! såklart er det forskjellige meninger! men er jo ikke håpløse/hysteriske temaer da!! synes det er bra at HI deler dette med andre jeg jeg føler meg hvertfall veldig mye tryggere når jeg bruker dette, å jeg vet selv at d hjelper med å holde bilbelte under magen!så denne vet jeg at funker!! derfor vil jeg også understreke dette!!
Niem og Patrick Skrevet 4. desember 2007 #22 Skrevet 4. desember 2007 Kaalrot: les teksten skikkelig, det står ikke at den gjør mer skade enn godt i en kollisjon! Derimot står det: "Det betyr at det er greit å bruke disse produktene, men at de helt og holdent må sies å være produkter som øker komforten, og ikke sikkerheten."
PROVOSERT!!!!!!!!!!! Skrevet 4. desember 2007 #23 Skrevet 4. desember 2007 Til mamma tiL 1stor,1liten+1spire! Jeg må bare spørre deg om en ting. Hvordan kan du tro SÅ på det som står på matportalen om skader som kan oppstå på forsteret, mens du IKKE stoler på testen fra Trygg Trafikk? Jeg trodde jeg skulle klare å holde kjeft. Men jeg føler at du tror at du har fasiten. Og det er flott av DU føler at gjør det riktige, for det er vel det vikigste. Hva DU føler og ikke hva alle andre føler. Men det betyr ikke at alle andre som ikke tror på det du tror på får vanskapte babyer. Det er mange gode råd å følge om man skal følge alle. Men da vil en jo hele tiden gå å tenke på om en gjør noe galt. Det viktigste for et foster, et spedbarn og barn generelt er at foreldrene har det bra, både fysisk og psykisk. Det er sagt at en bør amme for alt i verden. Fordi det styrker immunforsvaret til babyen. Og du vil nok nå i forkant si at Det skal jeg gjøre. Men om dette med amming blir mer slit enn kos, så kan det faktisk være skadelig for både barnet og moren. Min venninne opplevde at hun ikke klarte å få babyen til å amme. Og jo mer hun maste om det og ikke fikk det til, jo mer stresset ble hun. Og jo mer stresset mor ble, jo mer urolig ble babyen rundt måltidene. Jeg syns det er fint at du kommer med råd, og at du forteller hva som funker for deg. Men alle mennesker er ikke like.
Thea-81 Skrevet 4. desember 2007 #24 Skrevet 4. desember 2007 Vet det ikke er SÅ anbefalt med gravidbelte, men jeg vil anbefale det fordi det er BEHAGELIG
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #25 Skrevet 4. desember 2007 Jeg bruker bare den delen av beltet som skal være over brystet, magedelen har jeg bak meg, vet ikke om det er påbudt å bruke magedelen eller noe sånt, men gjør det ikke likevel. Jeg føler meg tryggest sånn. Har ikke kommet meg å fått kjøpt et sånt svangerskapsbelte. gravid med nr 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå