Gå til innhold

Vil dere anbefale ungene deres å ta utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil også at min unge skal være lykkelig, og hvis han har arvet intelligensen til foreldrene sine så vil han ikke være glad for å sitte i kassa på rimi. Jeg vet altfor godt hvordan det er å være skolelei, jeg sluttet nesten på vgs. Men hvis mine foreldre ikke hadde hjulpet og presset meg til å fortsette og forventet at jeg tok høyere utdanning så ville nok jeg vært ganske deprimert. Så jeg er dem evig takknemlig for det.

Hvis gutten min for en eller annen grunn ikke har evnene til å klare å fullføre en høyere utdannelse så stiller det seg annerledes. Da ville jeg blitt glad om han gjorde noe som var utfordende for han. Jeg syns bare at man skal leve opp til sin fulle kapasitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt du skrev "stort sett". Kan ramse opp folk som har droppet ut av videregående, som likevel har havnet blant den såkalte eliten.

Anne Kat Hærland, f.eks. Det finnes nemlig en kategori ved siden av taperkategorien du refererer til: De geniale.

Skrevet

Du har helt rett. Det finnes grundersjeler. Og disse bør ikke pakkes inn i for mye skole. Men det er fint for disse også å ha litt peiling på tall og språk.

Skrevet

Og kor mange såkalle geniale finn du i eit gjennomsnittleg 10 klasse kull? 0,2?

Skrevet

Sikkert ikke flere, men de tilhører likefullt regnestykket.

Skrevet

utdanning??? nei vett du hva,,,

gi barna en øl i stedet,,, ;-)

klart jeg kommer til å anbefale de utdanning, det er alfa omega med utdanning i samfunnet,

Men jeg kommer ikke til å fortelle de hva de skal utdanne seg til, det får de finne ut selv hva de ønsker....

Skrevet

Jeg kommer aldri til å tvinge nei..! Men ønsker jo for hennes egen del at hun gjør det for å kunne sikre seg selv og sin fremtid best mulig økonomisk!

Men når alt kommer til alt, er det som betyr noe om hun har det BRA..Med eller uten utdanning..!!

Skrevet

hvis junior ikke vet hva han vil naar han er ferdig med vgs, SKAL han inn paa ett universitet. enten han vil eller ikke. heller proeve aa feile, en ikke aa ha proevd i det hele tatt.

nov007 sin nappy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...