Gjest Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Dersom vi blir plan-faddere, går hver krone vi gir til en spesiell unge?
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Ja, er PLAN-fadder. Pengene går til en lite lokalsamfunn, og ikke til en spesiell unge. Du får likevel et barn som er "ditt". Bilder og oppdateringer etc.
Gjest ->>- Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Ja, forsåvidt, men vi administrerer fire av de fem fadderungene våre selv. Nei, pengene går ikke til et spesifikt barn verken hos Plan, Redd Barna eller SOS Barnebyer - som er de største fadderorganisasjonene i Norge. Og godt er det.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 Ok. Får du oppdateringer på det barnet da? Er det sant det de skriver og er det virkelig et barn fra den landsbyen eller er det slik de skriver om alle? Vi er ikke faddere, men har alltid sagt at når vi blir "voksne" skal vi bli det, og nå har vi hus og barn så nå er vil vel voksne Lurer bare på hvilken organisasjon vi skal bruke, vil at det skal være 100% seriøst, og at pengene virkelig når frem til de som trenger det mest.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 Pila: hva mener du med at dere adm det selv?
Gjest ->>- Skrevet 1. desember 2007 #9 Skrevet 1. desember 2007 Vi sponser fire unger i en familie vi forsåvidt kjenner. Og så har vi en annen person i samme by, som vi kjenner godt, til å se til at pengene går sånn noenlunde til det de skal, for sikkerhets skyld.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #10 Skrevet 1. desember 2007 Syns de sa at plan vil ha 249 kr i mnd og det er sikkert noe slik de andre vil ha også.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 1. desember 2007 #11 Skrevet 1. desember 2007 Nei men har veldig lyst... Sa akkurat til sambo at jeg godt kunne tenkt meg og gi fadderbarn i julegave til folk men noen mener kansje ikke at man skal gi gaver som koster men jeg selv hadde blitt kjempe glad for og få et fadderbarn i julegave... For en slik kostnad hadde jeg tatt med råd til uansett for det hjelper barn som desverre ikke har alt det som vi har...
Gjest ->>- Skrevet 1. desember 2007 #12 Skrevet 1. desember 2007 Fullstendig enig med samboeren din. Jeg hadde blitt potte sur om noen gav meg en gave de forventet at jeg skulle betale månedlige avdrag på. Vil du gi etiske gaver kan du satse på noe fra f.eks Unicef (shop.unicef.no) eller Flyktningehjelpen (gavermedmening.no).
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 1. desember 2007 #14 Skrevet 1. desember 2007 Er jo derfor vi IKKE gjør det... Pga ikke alle setter like stor pris på og få gaver som dem må betale for.. Og jeg skrev ingen plass at jeg skulle gi slike gaver, jeg skrev at jeg hadde lyst...
elinmamma Skrevet 1. desember 2007 #16 Skrevet 1. desember 2007 Ja, for ei jente på 10 år i Chile, gjennom SOS-barnebyer
mamma-til-2-jenter Skrevet 1. desember 2007 #19 Skrevet 1. desember 2007 Vi meldte oss på nå... Slår meg hvor utrolig egoistiske vi er i dette landet... Kjente pizzastykket vokste i munnen på meg da jeg så noen av disse innslagene. Vi klager stadig vekk over dårlig råd, men jeg har en BMI på 28 og det er akkurat der jeg har tenkt å spare de 250kr måneden. Spiser sjokolade og godterier for det beløpet (og mer til) i løpet av en måned.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #20 Skrevet 1. desember 2007 Ja det er slik vi må tenke Hoppe! Vi har alle noe vi kan forsake, og når vi tenker på at det kun er 8 kr om dagen så er det jo nesten latterlig at ikke alle er faddere
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #21 Skrevet 1. desember 2007 Jepp. Plan fadder for en 5 år gammel gutt på Haiti! Har alltid tenkt at jeg skulle bli fadder når jeg fikk jobb, siden jeg har vært student i mange år og hatt lite penger. Men en dag tenkte jeg at uansett om jeg er student og har "dårlig råd" (har jo samboer med jobb, så vi lider ingen nød) så har vi det jo vanvittig bra i forhold til de små barna som virkelig trenger hjelp! Så jeg meldte oss på, og har ikke angret.Det føles veldig bra å være fadder! Dersom man ikke synes man har råd til å være fadder og binde seg over tid, så er det jo mange muligheter for å gi en valgfri sum til en god sak. Alt er bedre enn ingenting:-)
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #22 Skrevet 1. desember 2007 Som om jeg skulle sagt det selv, Hoppeloppe! Håper flere tenker som deg i kveld! :-) Gled deg til å få bilde av fadderbarnet ditt om noen dager. Det blir ekstra koselig når man kan tenke på hvem man hjelper. Selv om det går til landsbyen får jo fadderbarnet det bedre også, og du kan sende brev og gaver til "eget" barn. Vi har kjøpt en fotball til vårt fadderbarn i julegave. Det håper jeg kan glede både han og andre barn der han bor.
hund&barn@fullrulle Skrevet 1. desember 2007 #23 Skrevet 1. desember 2007 Ja, er fadder gjennom fadderbarnas fremtid, så da har jeg barn i India Støtter barnet og landsbyen som fast legesjekk, mat på skolen og medisiner. Får to rapporter i året med tegninger og oppdateringer. Når jeg gir ekstra penger får jeg alltid bilder med ting de har kjøpt seg og store smil. Utrolig artig og meningsfull bruk av penger.
nourateadni Skrevet 1. desember 2007 #25 Skrevet 1. desember 2007 er fadder til en gutt fra uganda, han har det snilleste blikket(på bildet i hvertfall) jeg er så hedlig at jeg bor i et rikt land, og disse stakkars barna er ikke like heldig, hvorfor ikke gi litt til dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå