Sånn kan det gå Skrevet 30. november 2007 #26 Skrevet 30. november 2007 Det er faktisk ikke det om du forklarer det liketil og rett fram.
Dronningen! Skrevet 30. november 2007 #27 Skrevet 30. november 2007 Vi er veldig åpne om alt vi så jeg ser ikke det store problemet i forplantningslære. Flisa vet at OB brukes når jeg har mensen og at barn blir laget fordi mammaer og pappaer er glade i hverandre. Men IVF blir så innviklet at det vil nok komme på et senere tidspunkt. Måtte bare sette det litt på spissen i stad! Men jeg er helt enig med deg - opplysning er alfa omega:o)
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #28 Skrevet 30. november 2007 Nei vett du hva.. Redd er jeg ikke. Sex skremmer meg ikke. Overhodet! Men, det vil lett bli komplisert og innviklet for en treåring. Jeg synes det er for tidlig å lære om forplantingesprossen i den alderen. Og det er en ærlig sak.. dèt. Slik føler jeg det.
Hot Midget ! Skrevet 30. november 2007 #29 Skrevet 30. november 2007 Hehe...Tror de fleste har fått med seg ditt syn på saken nå.. Jeg forandrer ikke min mening i forhold til dette, jeg tror ikke hun ville tatt noe skade av å vite, meg jeg ser på ingen måte vits i at hu MÅ vite det enda, så jeg venter. Er på inge måte flau over hvordan hun er laget, men ser ingen som helst grunn til at ett barn under 5 år MÅ vite dette.. Greit?
heisand? Skrevet 30. november 2007 #30 Skrevet 30. november 2007 jeg kommer til å si at pappa plantet et frø i mammas mave. men pappaen her sier vel det som det er... ikke lett det der. har alltid lurt på det egentlig. er jo fint om mamma og pappa blir enige om hva de skal si da )
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #31 Skrevet 30. november 2007 Hun vet forresten at babyene kommer ut av kvinnens kjønnsorgan og at mamma bruker ob når hun har menstruasjon. Men hun er enda (takk og pris) uvitende om hvordan hun ble unnfanget og til..
Sånn kan det gå Skrevet 30. november 2007 #32 Skrevet 30. november 2007 Det er jo veldig lite et barn under 5 år _må_ vite. Lar du da være å forklare alt som hun ikke er helt nødt til å vite da? Foretrekker å forklare ungene mest mulig om alt mulig hele veien jeg. Kunnskap er alltid godt å ha på alle områder i livet.
Hot Midget ! Skrevet 30. november 2007 #33 Skrevet 30. november 2007 Jeg informerer jenta mi i massevis, og har aldri latt være å svare på noen som helst av hennes spørsmål. Og om hun en dag spør meg direkte, svarer jeg direkte. Lyge gjør jeg ikke. Men jeg ser INGEN grunn til å sette meg ned å fortelle jenta mi som ikke er blitt 3 år engang "Jo nå lille jenta mi skal du høre hvordan du ble laget" Blabla..Jeg ser bare ikke vits.
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #34 Skrevet 30. november 2007 Min later da til å være kunnskapsrik nok.. Her har vi forskjellige meninger. På sett og vis forstår jeg deg. Og jeg vet absolutt ikke hva som er best eller egner seg best. Men, det er mitt valg.
Hot Midget ! Skrevet 30. november 2007 #35 Skrevet 30. november 2007 Siden du indirekte ber meg om å tenke....Burde kanskje du og tenke over...At barn lever i en helt annen virkelighetsverden enn hva vi voksne gjør. Barn tolker ting på en annen måte. Sitter du og forteller dine små om alle nyheter som skjer verden over også da eller...? Fordi dem må vite ALT?
Sånn kan det gå Skrevet 30. november 2007 #36 Skrevet 30. november 2007 Ting som ikke er skadelig for dem lar jeg dem få kunnskap om og forklarer for dem ja.
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. november 2007 #37 Skrevet 30. november 2007 Nei, for guds skyld... Hun behøver ikke vite at pappas penis er inni mammas vagina altså! La nå de enkle forklaringene få regjerere litt lenger inn i barndommen. Synes ho var kjekk igår når hun forklarte svigermor at mamma og pappa lagde meg, de kjøpte meg ikke hvis det var det du trodde:-DDD *lol*
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #38 Skrevet 30. november 2007 Slutt! He he he.. Jeg overlater hele forplantingsgreine til skolen.. Mamma liker heller de som ikke kan forgreine seg.
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2007 #39 Skrevet 30. november 2007 Lilletrollet på 3 1/2 var veldig opptatt av hvor lillesøster (snart ett år) var før hun kom til oss. Jeg forklarte at hun var inni magen min før hun kom ut og kom til oss. Det ble etterhvert klart at det ikke var baby-i-magen-greia hun mente, men hvor vi er FØR vi kommer inn i magen. Jeg prøvde nok en gang med at det er mammafrø og pappafrø. Men det var faktisk heller ikke nok... hun lurte på hvor vi var FØR vi ble frø! Vi prøvde å forklare at noen tror vi er stjerner på himmelen før vi blir frø og så babyer. Selve frø-greia gjør vi så forståelig og "ekte" som mulig. Det er et mammafrø og et pappafrø som smelter sammen og blir et babyfrø. Babyfrøet vokser og vokser inni mammas mage til det blir stort nok til å greie seg utenfor magen, da kommer det ut. Eldsta kom ut gjenom babyhullet, lillesøster var for stor og legene måtte klippe henne ut gjennom mammas mage (haste-KS). Derfor streken midt på magen. De har altså fått en utgang hver av mamma, og det syns eldsta er litt fint å tenke på, sier hun Det viktigste for henne var å få bekreftelse på at hun ikke uten videre plutselig kunne ha baby i magen. Alle jenter har masse frø inni seg, men de blir ikke babyer før det kommer et pappafrø til. hvordan pappafrøet kommer inn derimot... er emn annen historie... pappa'n har prøvd seg med at pappafrøet pakker kofferten og drar på ferie til mammafrøet, men da lo eldsta faktisk ham direkte opp i fjeset og sa "nå tror jeg du tuller fælt pappa, det er ikke sånn babyer lages"... haha
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2007 #40 Skrevet 30. november 2007 ps: syns det er litt fint for barnet å få vite at h*n består av litt mamma og litt pappa Det blir en slags konkret kjærlighetserklæring syns jeg.
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #41 Skrevet 30. november 2007 He he he.. Artig historie..!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå