Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Hva forklarer dere deres håpefulle da de lurer på hvordan de laget? Datteren min undrer seg stadig over livets videreverdigheter, og i går lurte hun på om hun var kjøpt. Jeg svarte litt unnvikende at hun var laget.. Og da måtte hun naturligvis ha en forklaring på hvordan.. Hennes far ble (lettere) brydd og mente at det ville han forklare for henne når hun ble større. Og jeg som mener det er verdens teiteste argument bare nikket samtykkende. Hvordan i huleste forklarer man forplantningsprossesen til en på 3 1 /2 ?
Gjest Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Hmmm, ikke lett. Tror jeg hadde sagt noe om at pappa plantet et frø i mamma sin mage, og så ble det en baby. Så håper du at hun er fornøyd med den forklaringen inntil videre - he he.
Luans mamma Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Jeg har "lært" at det er bedre å fortelle sannheten enn å komme med en historie om storken som leverte deg på døra.... Men ikke fortelle alle detaljer selvfølgelig Du kan kanskje si at mamma og pappa er veldig glad i hverandre og koste sammen på en måte som bare mammaer og pappaer kan. Og mens dere koste, plantet pappa et lite frø i mammas mage, som vokste og ble til en baby. Tror den forklaringen holder i massevis for en på 3 1/2 år.
Honningmelon Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Har en på snart 4 år, men han er i grunnen ikke så veldig opptatt av det der. Enda i allefall. Eneste han har lurt på, er hvor babyen kommer ut. Men, hadde nok sagt det samme som Spetakkel :-)
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2007 He he he.. Det hadde haglet med hvorfor..Men..men.. atte mammmaaa hvor planter han deeet frøet daa? Det der ser jeg helt klart for meg. Men, jeg skal ha frø-forklaringen friskt i minnet dersom det dukker opp igjen. Og avslutte med .. sånn er det bare (mamma sin klassiker)
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2007 Nå er ikke mamma og pappa så veldig glad i hverandre på den måten lenger.. Men, det med frøet var ingen dum idè. :-)
Hot Midget ! Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Hehe, jenta mi blir 3 i Januar og alt hun vet er at "mamma og pappa har lagt meg"..Jeg spurte henne en dag"Hvordan har vi laget deg da"?, Hun formet hendene som om hun skulle lekt med play-dooh og sier "dere gjorde litt sånn...og litt sånn...og så VIPS blei det meg" Haha Hun tror altså at jeg og pappaen har formet henne fra en klump med hendene våre..Heldigvis vet hun ikke bedre enda;p
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2007 He he he.. Lille gullet! Synes hun gjorde en sabla god tolkning jeg.
Sånn kan det gå Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 Bare si sannheten, enkelt og greit. Unger synes ikke det er det spor rarere enn at maten vi spiser kommer ut som tiss og bæsj etter en stund.
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. november 2007 Vet du.. Det synes jeg hun er for liten til. Og det kommer jeg ikke til å gjøre.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Lille her vet at jeg har baby i magen, og at da den har vokst seg stor som karlsson på taket og sterk som pippi, så kommer babyen ut av rompa og tissen min. Helt greit for meg;) Bortsett fra at jeg rooor litt vekk fra akkurat den delen der babyen kommer UT da:P
Sånn kan det gå Skrevet 30. november 2007 #13 Skrevet 30. november 2007 For liten? På hvilken måte? Forplantningen er jo en helt naturlig kroppsfunksjon på linje med fordøyelsen etc.
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 30. november 2007 Ha ha ha.. Halden ! Mamma og pappa bare smeltet sammen lizzm.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 30. november 2007 #16 Skrevet 30. november 2007 HIhi, den delen der har ho hoppa over,ikke like spennende det daaa:D Mer opptatt av hvordan ho kommer ut, hihihi:)))
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 30. november 2007 Nei, jeg forklarer ikke treåringen min om sex. Fordøyelsen er i en litt annen sjanger.
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 30. november 2007 Skjønner ho godt jeg.. Hadde også lurt på hvor i heiteste den skulle komme ut.. he he he
Sånn kan det gå Skrevet 30. november 2007 #19 Skrevet 30. november 2007 For treåringen er det ingen forskjell. Det er kun etterhvert som de oppfatter at dette er noe voksne ikke vil snakke om, men tvert i mot bortforklarer på alle mulige rare måter at det blir noe rart og flaut.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 30. november 2007 #20 Skrevet 30. november 2007 Og forresten,helt enig med deg. Jeg hadde heller ikke forklart min datter om det i en alder av 3,5, herregud det får jo være måte på!
Tøysetipp Skrevet 30. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 30. november 2007 Det stemmer jo det.. Hun aner jo ikke hva det innebærer. Likevel så velger jeg å styre unna det noen år til..
Hot Midget ! Skrevet 30. november 2007 #22 Skrevet 30. november 2007 Jenta mi har også funnet ut at babyene kommer ut "tissen".. ..Det gir meg ingen logisk grunn til å skulle forklare henne om at "pappas tissefant har vært inne i mammas tiss",, hallo...Det blir for sært for en 3-4 åring å forstå altså.
Dronningen! Skrevet 30. november 2007 #23 Skrevet 30. november 2007 Da har jeg et forklaringsproblem når Flisa spør - hun er laget ved hjelp av IVF! "Nei du skjønner det jenta mi at pappa runket i en kopp og legen tok ut egg av mamma. De ble så lagt i en skål sammen og så tatt inn i et sugerør. Dette sugerøret ble dyttet inn i tissen til mamma!" Hei sann svei sann - tror jeg tar den enkle versjonen!
Sånn kan det gå Skrevet 30. november 2007 #24 Skrevet 30. november 2007 Men hva er grunnen til at dere er så redde for å prate med barna om dette? Har dere prøvd å fortelle dem sannheten helt rett fram uten bortforklaringer? De tar det som en helt naturlig ting.
Sånn kan det gå Skrevet 30. november 2007 #25 Skrevet 30. november 2007 Jeg ville tatt den riktige versjonen i ditt tilfelle også jeg i tillegg til den vanligste måten (som gjelder for de fleste andre). Jeg har forklart mine sannheten om IVF også jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå