Gå til innhold

alkohol på juleaften......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang. plommesekken, så fant jeg dette ved å google litt:

 

"I de første leveukene får fosteret næring fra en slags eggeplomme, slik vi kjenner det fra fugler. Eggeplommen sitter i en plommesekk, plassert på fosterets mageside. Ganske raskt, fra fjerde til sjette graviditetsuke, tar morkaken litt etter litt over ernæringen av fosteret, og i slutten av sjette graviditetsuke, er plommesekken tilbakedannet og fosterets magevegg lukket."

http://www.daria.no/skole/?tekst=8804

 

Jeg tolker dette slik at fosteret har egen næring de første fire ukene, og dermed ikke blir like påvirket av det moren får i seg som senere i svangerskapet. Synes det virker logisk også, det må vel være naturens måte å beskytte et nytt liv på frem til moren oppdager at hun er gravid.

 

Det betyr ikke at det er greit å drikke alkohol i disse ukene, men kanskje en liten trøst for de som har dårlig samvittighet for å ha gjort det i uvitenhet?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...