Gjest MyIian Skrevet 29. november 2007 #26 Skrevet 29. november 2007 Hvorfor la du den ikke på krangle da?
Gjest Skrevet 29. november 2007 #27 Skrevet 29. november 2007 Tre skift med luer er mulig (og erfart) konsekvens av vannlek, for eksempel. Og jeg har faktisk aldri fått ungen hjem med lånte klær, men stadig vekk lånt bort - både lue og undertøy og bukse. Det har ikke akkurat satt min verden overstyr.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 29. november 2007 #28 Skrevet 29. november 2007 Da hadde jeg krevt at de tok fra den gjenglemte kurven fortsatt...
nati, knotten & lille karamell Skrevet 29. november 2007 #29 Skrevet 29. november 2007 Jeg ville verken at gutten min skulle lånt en annen sin lue eller låne bort hans lue. Når det er sagt, så tror jeg at dersom en på avdelingen først har fått lus så tror jeg det er fare for at det sprer uansett, men man trenger ihverfall ikke gjøres på. Å nei, lus er ikke verdens undergang, men jeg kan tenke meg at det er et jævla unødvendig slit å bli kvitt den. Refererer da til lusekur i flere uker, frysing, koking av tøy osv....kan man unngå dette, så vil ihverfall jeg gjøre en innsats i forkant, slik at det er mindre sannsynlighet for det dukker opp. Nå er det heller ikke verdens undergang om et barn må gå uten lue i noen timer?!
Tøysetipp Skrevet 29. november 2007 #30 Skrevet 29. november 2007 Det var da vitterlig ikke å overdrive. Slite ut klærne deres?
Cat.68 Skrevet 29. november 2007 #31 Skrevet 29. november 2007 Jeg hadde ikke ønsket at de lånte ut min datters lue i barnehagen, men jeg hadde ikke gått av hektene hvis det hadde skjedd heller. Lus er ikke farlig, men jeg ønsker ikke arbeidet med det. Å kalle de som ikke reagere på det for hakka galne og lite oppegående sier mer om den som skrev. Dem er ikke redd lus da vettu ;o))
Gjest Skrevet 29. november 2007 #32 Skrevet 29. november 2007 Billige klær kjøpt på HM kan kanskje bli slitt etter to gangsbruk he he
Loglady Skrevet 29. november 2007 #33 Skrevet 29. november 2007 Hvis jeg gikk av skaftet fordi et annet barn hadde lånt lua til ungen min, ville jeg tatt en tur til psykolog, eller andre som kjenner lusa på gangen, for å avklare om jeg hadde pådratt meg renhetsnevrose. Ikke rart lusa florerer, sier du. Ikke rart verden er ugenerøs og full av konflikter, sier jeg. God bedring, håper du kommer over sjokket.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #34 Skrevet 29. november 2007 herlighet, det finnes jammen meg mange vanskelige folk altså. Jeg er vel spinn hakka gal jeg da som ikke hadde reagert negativt hvis et barn trengte lua til jenta mi. Ja, jeg må virkelig skjerpe meg, alvorlig talt. Tenk å låne bort ei lue da, det er ille det. Og grøss og gru hvis jeg skulle glemme noe til jenta mi en dag, da passer jeg virkelig dårlig på henne, er vel nesten en dårlig mor da... Er det mulig sier jeg bare.....
Sånn kan det gå Skrevet 29. november 2007 #35 Skrevet 29. november 2007 Har mer enn nok klær, så om noe blir utslitt av at det blir lånt bort nå og da så er ikke det noe jeg mister søvn av kan du si. Har alltid lånt bort ungenes klær når noen har hatt bruk for det og har likevel etter alle disse årene aldri hatt en eneste lus i hus. ;-)
~~DoraDora~~ Skrevet 29. november 2007 Forfatter #36 Skrevet 29. november 2007 Jeg synes de ansatte burde ringe foreldrene, og bedt dem komme med lue til barnet. Og hadde jeg vært barnets mor, så ville jeg satt pris på at det jobber fornuftige mennesker i mitt barns barnehage. Jeg hadde vært veldig takknemlig for det. Hadde dratt dit med lue til barnet mitt uten tvil.
RajaPia Skrevet 29. november 2007 #37 Skrevet 29. november 2007 Nå har jeg ikke lest innlegget om lua , men barnehagepersonalet kan faktisk ha tatt feil lue. Opplever i allefall på SFO at det er en haug luer , og mange uten navn. Hvis poden ikke protesterer over feil lue , kan han/hun faktisk plutselig ha feil lue. Men HI her burde ikke åpnet munnen ig kritisert andre i allefall.....
Loglady Skrevet 29. november 2007 #38 Skrevet 29. november 2007 Og hva om du sto fast i traffikk-kork og ikke kom fram, eller ble hindret på annet vis? Krise? Dumt spørsmål, du ville sikkert sendt lua med politiekskorte.
Gjest irismor Skrevet 29. november 2007 #39 Skrevet 29. november 2007 Hvor lang tid tar det før moderator stenger profilen din denne gangen da Gulli???
Gjest Skrevet 29. november 2007 #40 Skrevet 29. november 2007 Jeg hadde ikek syntes det hadde gjort noe om et annet barn fikk låne tuppas lue så lenge vi fikk den tilbake i samme stand som den var i når den ble lånt bort. Men hvis det hadde skjedd gjentatte ganger og Talies kasse hadde blitt brukt som lånekasse i barnehagen så hadde jeg blitt irritert ja! Jeg mener at vi som foreldre har et ansvar, vi burde sjekke daglig at barna har nok klær, rene klær o.l.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. november 2007 #41 Skrevet 29. november 2007 Det er veldig sjelden lus smitter mellom klær. Lusene kryper som oftest over fra et hode og dirkete til et annet hode, som oftest barn da de leker veldig tett. Så sansynligheten for at barnet blir smittet med lus fra en annen i barnehagen pga luebytte er omtrent like stor som når de leker sammen.
~~DoraDora~~ Skrevet 29. november 2007 Forfatter #42 Skrevet 29. november 2007 irismor hva mener du? Moderator stenger profilen min denne gang? De har aldri stengt profilen min. Jeg har aldri hatt noen profil. Er ganske ny her inne faktisk
mayaya Skrevet 29. november 2007 #43 Skrevet 29. november 2007 Enig ang luelåning, men ellers synes jeg det var et unødvendig innlegg, gitt
Gjest Skrevet 29. november 2007 #44 Skrevet 29. november 2007 pøh- du er bare ei som ønsker å bli kalt Gulli.. Nå oppnådde du det- skal vi diskutere noe annet enn lus? Terra Skandalen? Soldater som dør i Afganistan? Boligkrise i USA? Er kanskje ikke like moro å ha et intelligent innlegg for Gulli og gjengen. Kan ikke for det- du kaller deg ikke Gulline dagen etter at modde sletter Gulli tråder... gi meg heller dib lus enn en kveld med disse Gulli Ene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå