Gå til innhold

Dette er egentlig et krangleinnlegg........ ;-)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere spinn hakka galne da folkens?????

 

 

Mener dere virkelig at det er helt greit at barna låner hverandres luer i barnehagen? Og dere reagerer på oss som ikke lvil låne bort barnas luer?

 

 

Jeg er utrolig sjokkert etter å ha lest mange av dere sine svar på et annet innlegg her inne, hvor dere mener at en bare kan låne bort luene.

 

Er dere ikke normalt oppegående og skolerte kvinner da?

 

ALLE har vel fått med seg at man IKKE skal låne bort lua si til noen andre, eller låne lua til noen andre????

 

Jammen meg ikke rart det florerer med lus da nei, og at man aldri blir kvitt de.

 

Skjerp dere jenter!!!! Alvorlig talt!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og andre folk har andre meninger enn deg. Man kan ikke be andre folk skjerpe seg fordi en er uenig.

 

Når det er sagt syns jeg ikke man skal låne andre barns luer.

Men man må tolerere at andre mener andre ting.

 

 

Sånn, nå har jeg også kranglet litt.

Skrevet

jeg gidder ikke krangle idag så jeg signerer bare sauen..

Skrevet

Er litt enig med deg, hadde ikke tolerert at de låner bort mitt barns lue i bhg, ike klærnbe heller da for den saks skyld, kjøper gode litt dyrere lær til barna mine slik at jeg vet at de er varme og tørre, tolerer da ikke at andre barn sliter dem ut...

Skrevet

Hvem har dødd og stått opp igjen?

 

Det er vel ikke noe skjer på daglig basis.

Låner heller bort lua til datteren min enn at et barn ikke skal ha på seg lue en dag.

Skrevet

Jeg har aldri hatt lus selv, og mine barn har heller aldri hatt lus.

 

Jeg følger rådene om å se etter lus ofte (minst en gang i uka), og lærer barna mine at de ikke skal låne lue av andre, eller låne bort sine luer.

 

 

Og hadde jeg oppdaget at de voksne og forventet oppegående barnehageansatte, lånte bort mine barns lue til andre barn, så hadde jeg blitt steike forbanna. Hadde det resultert i lus, så hadde jeg flydd i flint. Mildt sagt!!!

 

Og jeg blir skikkelig provosert av at dere ser så lett på dette problemet. Lus er ikke verdens undergang, men jeg inviterer de ikke frivillig på besøk. For ekle er de uansett, og absolutt uønsket her i gården.

 

Men dere har kanskje vent dere til å omgås de udyra? Ikke vet jeg :-(

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Herregud, nei for all del!

La de andre ungene fryse seg ihejl, bare ikke ungen MIN får lus!!!!!

 

Men og gi penger til barn i andre land, det kan dere!

Skrevet

Siste nye er at lus ikkje blir overført ved å byttelåne luer, ein må ha kontakt.

Skrevet

Hvis lus er det verste som skjer deg har du et relativt greit liv.

Skrevet

Men herregud vet dere hva? Mn jobb som forelder er å passe på at mine barn har gode klær i bhg, ikke de andre barna på avdelingen... Er det et barn som mangler lue p.g.a. idioti fra foreldrene så får de finne på noe annet, det er alltid gjenglemte klær i bhg... Nekter å tror at det ikke er luer oppi der...

Skrevet

Men glemmer du som forelder aldri noe? Eller har du som forelder ingen sympati med de barna som ikke har lue? ..

Skrevet

Og hva om det var ditt barns gjenglemte lue? Å nei, for det ville jo aldri skje, selvsagt.

Skrevet

Hehe, ja da er det min feil også, heldigvis har jeg til og med meret undertøyet, hahahahaha, har full kontroll på klærne de har i bhg... Men alle har kansje ikke det?

Skrevet

Joda, syntes syndom de stakkars barna som ikke har foreldre som passer skikkelig på... Men... Da kan de ta fra de gjenglemte klærne og tre på hodet h*ns... Hadde noe av mine barns klær ligget i den gjenglemte kurven så hadde det vært til dels min feil... Da hadde jeg ikke sagt et ord

Skrevet

Den kontrollen har vi alle, men ingen har kontroll på den dagen ungen går gjennom tre skift og faktisk har valget mellom å fryse eller låne.

Skrevet

3 lueskift? Skal godt gjøres det altså hehe, og når det gjelder andre klær??? Gjenglemte funker som bare juling...

Skrevet

Og gjenglemte er altså ikke noen andre sine, og dermed infisert med pest?

Skrevet

Hmm....har ikke fått med meg denne diskusjonenen, men låner heller ikke bort luen til gutten min da. Han har med seg kun en i barnehagen, så kan ikke låne den bort heller da:-)

Skrevet

I bhg til mellomste har de en eske med lånetøy og det er i grunn helt genialt. Ingen som trenger å låne av naboungen som kanskje bruker 1 uke på å levere tilbake osv. Og lus er ikke verdens undergang, men en jævlig pesete jobb jeg fint kan klare meg uten 1 gang til. Men de som synes at lus og bytting av luer er greit er kanskje de samme som kurer ungen og ber om at det er nok? I tillegg tror jeg at 3 skift med luer på 1 dag er mere enn man må regne med og at været kanskje da tilsier at det er bedre inne.

Skrevet

Tja, er luen brukt innenfor en ramme på 24 timer, så lever lusen fortsatt, så da kan den oveføres via lue, MEN det er faktisk mindre sjanse enn folk har trodd før.

Så det!

Skrevet

Haha, sa jo nettopp det at er foreldrene så lite smarte at de ikke merker klærne og de havner i gjenglemt kurven så er det foreldrenes problem... Jeg mener at da an de ta fra den kurven å låne til de stakkars barna som tydeligvis ikke har foreldre som følger med, hadde mitt barn hatt klær oppi der som ble lånt bort hadde jeg IKKE reagert sa jeg nettopp...

 

Ha kontroll på tingene til barna deres, er det så vanskelig?

 

 

Skrevet

De som syntes at det er greit at andre barn sliter ut deres klær må jo ha noe på samvittigheten... Kanskje de har glemt å ha med tøy i ny og ne, eller?

Skrevet

Jeg syns ikke det er greit å låne bort luer i allefall.

Skrevet

2 barns mor ;)

 

Så hvis barnehage folka mister luen på en tur.....er det da foreldrene sine feil?

Eller hvis luen har falt ut i garderoben og de som jobber der tilfeldigvis ikke finner luen, er det foreldrene sin feil?

Hva hvis de som jobber i en barnehage ikke finner eller titter etter navn lapp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...