~~DoraDora~~ Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Er dere spinn hakka galne da folkens????? Mener dere virkelig at det er helt greit at barna låner hverandres luer i barnehagen? Og dere reagerer på oss som ikke lvil låne bort barnas luer? Jeg er utrolig sjokkert etter å ha lest mange av dere sine svar på et annet innlegg her inne, hvor dere mener at en bare kan låne bort luene. Er dere ikke normalt oppegående og skolerte kvinner da? ALLE har vel fått med seg at man IKKE skal låne bort lua si til noen andre, eller låne lua til noen andre???? Jammen meg ikke rart det florerer med lus da nei, og at man aldri blir kvitt de. Skjerp dere jenter!!!! Alvorlig talt!!!!
Gjest Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Og andre folk har andre meninger enn deg. Man kan ikke be andre folk skjerpe seg fordi en er uenig. Når det er sagt syns jeg ikke man skal låne andre barns luer. Men man må tolerere at andre mener andre ting. Sånn, nå har jeg også kranglet litt.
☆Anonymia☆ Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 jeg gidder ikke krangle idag så jeg signerer bare sauen..
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Er litt enig med deg, hadde ikke tolerert at de låner bort mitt barns lue i bhg, ike klærnbe heller da for den saks skyld, kjøper gode litt dyrere lær til barna mine slik at jeg vet at de er varme og tørre, tolerer da ikke at andre barn sliter dem ut...
Tøysetipp Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Hvem har dødd og stått opp igjen? Det er vel ikke noe skjer på daglig basis. Låner heller bort lua til datteren min enn at et barn ikke skal ha på seg lue en dag.
~~DoraDora~~ Skrevet 29. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2007 Jeg har aldri hatt lus selv, og mine barn har heller aldri hatt lus. Jeg følger rådene om å se etter lus ofte (minst en gang i uka), og lærer barna mine at de ikke skal låne lue av andre, eller låne bort sine luer. Og hadde jeg oppdaget at de voksne og forventet oppegående barnehageansatte, lånte bort mine barns lue til andre barn, så hadde jeg blitt steike forbanna. Hadde det resultert i lus, så hadde jeg flydd i flint. Mildt sagt!!! Og jeg blir skikkelig provosert av at dere ser så lett på dette problemet. Lus er ikke verdens undergang, men jeg inviterer de ikke frivillig på besøk. For ekle er de uansett, og absolutt uønsket her i gården. Men dere har kanskje vent dere til å omgås de udyra? Ikke vet jeg :-(
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Herregud, nei for all del! La de andre ungene fryse seg ihejl, bare ikke ungen MIN får lus!!!!! Men og gi penger til barn i andre land, det kan dere!
Lille Kolibri Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Siste nye er at lus ikkje blir overført ved å byttelåne luer, ein må ha kontakt.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Hvis lus er det verste som skjer deg har du et relativt greit liv.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Men herregud vet dere hva? Mn jobb som forelder er å passe på at mine barn har gode klær i bhg, ikke de andre barna på avdelingen... Er det et barn som mangler lue p.g.a. idioti fra foreldrene så får de finne på noe annet, det er alltid gjenglemte klær i bhg... Nekter å tror at det ikke er luer oppi der...
Tøysetipp Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Men glemmer du som forelder aldri noe? Eller har du som forelder ingen sympati med de barna som ikke har lue? ..
Gjest Skrevet 29. november 2007 #13 Skrevet 29. november 2007 Og hva om det var ditt barns gjenglemte lue? Å nei, for det ville jo aldri skje, selvsagt.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 Hehe, ja da er det min feil også, heldigvis har jeg til og med meret undertøyet, hahahahaha, har full kontroll på klærne de har i bhg... Men alle har kansje ikke det?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Joda, syntes syndom de stakkars barna som ikke har foreldre som passer skikkelig på... Men... Da kan de ta fra de gjenglemte klærne og tre på hodet h*ns... Hadde noe av mine barns klær ligget i den gjenglemte kurven så hadde det vært til dels min feil... Da hadde jeg ikke sagt et ord
Gjest Skrevet 29. november 2007 #16 Skrevet 29. november 2007 Den kontrollen har vi alle, men ingen har kontroll på den dagen ungen går gjennom tre skift og faktisk har valget mellom å fryse eller låne.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 29. november 2007 #17 Skrevet 29. november 2007 3 lueskift? Skal godt gjøres det altså hehe, og når det gjelder andre klær??? Gjenglemte funker som bare juling...
Gjest Skrevet 29. november 2007 #18 Skrevet 29. november 2007 Og gjenglemte er altså ikke noen andre sine, og dermed infisert med pest?
*Lissi* Skrevet 29. november 2007 #19 Skrevet 29. november 2007 Hmm....har ikke fått med meg denne diskusjonenen, men låner heller ikke bort luen til gutten min da. Han har med seg kun en i barnehagen, så kan ikke låne den bort heller da:-)
Gjest Skrevet 29. november 2007 #20 Skrevet 29. november 2007 I bhg til mellomste har de en eske med lånetøy og det er i grunn helt genialt. Ingen som trenger å låne av naboungen som kanskje bruker 1 uke på å levere tilbake osv. Og lus er ikke verdens undergang, men en jævlig pesete jobb jeg fint kan klare meg uten 1 gang til. Men de som synes at lus og bytting av luer er greit er kanskje de samme som kurer ungen og ber om at det er nok? I tillegg tror jeg at 3 skift med luer på 1 dag er mere enn man må regne med og at været kanskje da tilsier at det er bedre inne.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #21 Skrevet 29. november 2007 Tja, er luen brukt innenfor en ramme på 24 timer, så lever lusen fortsatt, så da kan den oveføres via lue, MEN det er faktisk mindre sjanse enn folk har trodd før. Så det!
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 29. november 2007 #22 Skrevet 29. november 2007 Haha, sa jo nettopp det at er foreldrene så lite smarte at de ikke merker klærne og de havner i gjenglemt kurven så er det foreldrenes problem... Jeg mener at da an de ta fra den kurven å låne til de stakkars barna som tydeligvis ikke har foreldre som følger med, hadde mitt barn hatt klær oppi der som ble lånt bort hadde jeg IKKE reagert sa jeg nettopp... Ha kontroll på tingene til barna deres, er det så vanskelig?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 29. november 2007 #23 Skrevet 29. november 2007 De som syntes at det er greit at andre barn sliter ut deres klær må jo ha noe på samvittigheten... Kanskje de har glemt å ha med tøy i ny og ne, eller?
Honningmelon Skrevet 29. november 2007 #24 Skrevet 29. november 2007 Jeg syns ikke det er greit å låne bort luer i allefall.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #25 Skrevet 29. november 2007 2 barns mor Så hvis barnehage folka mister luen på en tur.....er det da foreldrene sine feil? Eller hvis luen har falt ut i garderoben og de som jobber der tilfeldigvis ikke finner luen, er det foreldrene sin feil? Hva hvis de som jobber i en barnehage ikke finner eller titter etter navn lapp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå