Gå til innhold

Skravle...jeaant, Hedda+en til...aug08 + flere?


Hedda+en til...i sept 08

Anbefalte innlegg

Nei, de vet ingenting. Men det er en veldig åpen gruppe, og vi har tatt opp mange vanskelige temaer siden vi trener på komunikasjon i hjelperollen. Og for å få gruppen til å bli mest mulig åpen har alle skrevet under på en taushetserklering. Siden vi har vært innom mange vanskelige temaer, og siden fler enn vi tror har et eller annet "troll" med seg i bagasjen, er det flere som har brutt sammen, inkludert meg. Det har resultert i stor takhøyde og forståelse for andres livssitasjon. Det er merkelig å være i den gruppen, for ting blir liksom så intenst. Så gudene vet, kanskje det er min tur til å bryte sammen igjen i morgen, selv om jeg føler meg aldri så sterk og ovenpå nå... Men jeg håper jo ikke det, jeg skal jo liksom bestå disse foredragene og, for hvis jeg ikke gjør det får jeg ikke levere mappa mi :( Og da må jeg ta semesteret på nytt... Nei, nå må jeg slutte å tenke så negativt, dette fikser jeg helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier noe der..!

 

Jeg har også fortalt det til nærmeste familie, men ikke noe til venner enda..

Er ganske sprekkeferdig, men har klart å overtale meg selv til å ihvertfall vente til jeg har vært på tidlig UL, og da forhåpentligvis får bekreftet at det er et lite hjerte som slår der inne.. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Må bare inn her innimellom og sjekke hvordan dere har det jeg altså :) Tenker på dere da, hvordan er formen jeaant? Du må skrive og si hvordan det går på din tidlige UL, jeg har en god følelse for deg, denne gangen skal det gå bra vennen :)

 

Til Hedda: Tenker på deg også, håper inderlig du får det svaret du ønsker hos legen.

 

Til Salt Lakris: Har vel ikke skravlet med deg før tror jeg, men hyggelig å se at du også er gravid! Masse lykke til!

 

Jeg går nå her og venter. Denne måneden stresser jeg ikke med verken el tester eller noe annet, bare tar det som det kommer. Håper så sterkt at jeg kan gi sambo den største gaven til jul :)

 

Ha en fin dag jenter :) Kjempekos at dere titter innom tråden vår iblant også! Vet dere, Pawri er også gravid :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hallo hallo. her kommer jeg, med en svak positiv test med cb. tar nok flere tester ..... :)

er så glad for at jeg joine her. hehe. hvordan har dere det???? jeg har ik noe særlig med symptomer enda da. bare ømme bryster, sliten ellers ik noe annet????

er dere veldig kvalme????det gruer jeg meg til......

 

åååååååååååååååååååååååååå

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:D jeg er også veldig sliten og trøtt... murringer i magen og masse sommerfulger:D er ikke så kvalm enda, bare hvis det går lang tid mellom hver gang jeg spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miemamma: Syns det er så koselig at du kommer inn hit en tur. Var hos dere igår, kom skikkelig i julestemmning:)

Formen er sånn passe, veldig opp og ned. Idag var jeg hos fysioterapaut pga ankelen min, men fikk han til å sette noen akupunkturnåler for kvalmen, håper det hjelper etterhvert.......

Jeg har på følelesen at det klaffer for deg denne mnd, det hjelper og ikke stresse med det. Flott innstilling:)

 

Pawri: Så koselig at du tok turen hit, gratulerer igjen:)

 

anetteevenrud: Velkommen til deg og:) Jo flere jo bedre......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo igjen. jeg tok en ny test nå i kveld. sånn cb digital test...... den viste GRAVID med en gang........nå er jeg kjempe kjempe glad....jipppiiiiiiiiiiiiii. glad glad.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så deilig for deg:) Det er litt rart i begynnelsen synes jeg, tror liksom ikke helt at jeg er gravid selv om det var et blått kryss der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jepp det er sant. man tror ikke på det helt. det blir deilig å ha flere her i følge på veien. håper bare at de tre første måndene går greit, det er der man skal være forsiktig. blir glad når disse tre mnd er over.

 

men skal man gå til første svangerskapskontroll i uke 12? ikke før?

jeg har ikke vært hos fastlegen enda, dem sa at jeg bare kunne komme ved første kontroll. jeg trodde man også kunne gå i uke 8/9???????

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gå til første kontroll i uke 8 også! Jeg var på kontroll i uke 4+4 jeg, på svangerskapskontroll hos privat jordmor, for å være sikker på å få fødeplass der jeg ville. :)

Ellers så skal jeg til tidlig ultralyd i uke 7, for å se at det forhåpentligvis er et hjerte som slår :))

Mange (spesielt førstegangsfødene) har jo masse spørsmål, og da er det jo fint å kunne ta en litt tidligere kontroll!

 

Jeg ville ringt til legen min hvis jeg var deg, og bedt om en kontroll i uke 8-9 jeg, hvis du syntes det er bedre enn å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hallo saltlakris, vel jeg ringte for å bestille time hos legen min, når jeg fant det, men der var det ikke noe ledig time, på en stund. blir så usikker. jeg tenkte å ta kontakt til min nærmeste helsestasjon, for å høre hva slags muligheter man. jeg kan dra til en jordmor også ikke sant????eller man snakke med sin fastlege om det først???

blir for mange spørsmål kanskje.....hehe.

takk for at svarte da. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan selvfølgelig gå til en av jordmorene som kommunen har å tilby! Mange velger å kun gå til jordmor i svangerskapet, andre gynekolog og igjen så er det noen som helst går til kontroll hos sin fastlege. Ofte er det en blanding mellom disse!

Man kan dra rett til jordmor, uten å snakke med fastlegen om det. Da kan du heller f.eks. ta neste kontroll hos fastlegen din! :)

 

Lykke til :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen tusen takk vennen, for at du svarte. jeg skal prøve å ringe til min nærmeste helsestasjon, vil jo vite hvor langt jeg er på vei....jeg er litt usikker på det. har jo mange spørsmål i hodet som jeg snakke om med jordmor/lege. ååååå gleder meg....

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på min første kontroll 17. des hos min faste gyn. Han har UL og... Da er jeg vel 6-7 uker på vei. Håper egentlig at jeg får fortsette å gå til han, men egentlig skal du visst ha komplisert svangerskap for å gå til han. Det er litt kjedelig, for han er skikkelig flink og så får du svar på alt du spør om.

Har også fått time hos kommunal jordmor, men der var det så stor pågang at jeg ikke fikk time før 21. jan, så vær tidlig ute. Har egentlig ikke så lyst å gå til fastlegen min, er ikke helt trygg på henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Da må jeg tursle tilbake til BliGravid... Fikk beskjed i dag at hCG'en min hadde sunket. Så da er det bare å prøve på nytt, og håpe på at jeg får en september baby :)

 

Og så vil jeg ønske dere masse lykke til!! Og dere må kose dere masse med magen, og nyte hvert sekund ;) Jeg kommer til å stikke innom i blant for å se hvordan det går med dere.

 

Klemmer til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Det var trist å høre:(

Da håper jeg virkelig på en septemberbaby for deg, og hvis det er noe du lurer på så må du bare spørre. Jeg har vært der vettu.... Det er tøft, men det blir bedre etterhvert, du kan trøste deg med det:)

 

Hvordan gikk det forresten meg foredraget ditt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså at jeg bare klarte å bli ferdig med et, så jeg skrev en mail til læreren min og fortalte hva som hadde skjedd og sa at jeg ikke rakk å bli ferdig med det siste foredraget. Begge disse foredragene er obligatoriske, og jeg får ikke levere mappeeksamen hvis jeg ikke har gjort dem, så jeg var ganske fortvilet. Da jeg kom på skolen spurte jeg læreren min om hun hadde lest mailen, hun sa ja, og da begynte tårene mine å trille. (rart det der med at når nye mennesker får vite om det, blir det plutselig mye mer virkelig...) Hun kom bort å ga meg en klem og sa at hun hadde mest lyst til å gråte med meg, og hun sa at vi selvfølgelig skulle finne en løsning på dette. Til resten av gruppa mi sa jeg at jeg hadde hatt en tøff uke, og at jeg derfor bare hadde blit ferdig med det ene foredraget. Og at jeg av den grunn også bare kom til å lese det direkte av arket. Jeg merket at tårene presset på, men jeg klarte meg fint. Og fikk utrolig mange gode tilbakemeldinger på foredraget mitt. Jeg valgte å ikke si noe til gruppa om hvorfor jeg hadde det så tøft, for da tror jeg at jeg hadde knukket helt sammen. Og siden dette var siste timen vår før vi skal levere, skal jeg få komme på kontoret til læreren min og holde det siste foredraget der. Så da ordner det seg :)

 

Jeg er litt lettere til sinns nå, gleder meg til å prøve på nytt :) Håper bare ikke det blir noe kluss med syklusen min og at det tar en evighet før jeg får eggløsning... Men siden jeg var kommet såpass kort håper jeg det ikke blir noe kluss.

 

Hvor langt var du kommet når du mistet? Du har kanskje fortalt meg det, men jeg husker ikke. Tok det lang tid før du fikk eggløsning? Håper alt står bra til med deg nå, var det den 17. du skulle på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ordner seg for snille piker.....:) Flott at læreren din var så forståelsesfull.

 

Jeg hadde utskrapning etter MA 22.okt i år, og da var jeg akkurat gått over i 13. uke. Hadde EL rundt mnd skiftet okt/nov. Fant ut av det tilfeldigvis på UL da jrg skulle sjekke at alt var ok etter utskrapning. Så nå er jeg vel 6-7 uker på vei. Skal visst være lettere å bli gravid rett etter en SA eller MA siden du har hormonene i kroppen. Så det er bare og stå på!!! Noen anbefaler å vente til etter første mens, men det er bare for å ha en sikker termin. Får som regel tilbake mens etter 4-6 uker.

 

Her går det sånn passe bra, kunne fint klart meg uten diverse symptomer..... Skal på UL 17 des, så klarer ikke slippe jubelen helt løs ennå.

 

Håper virkelig at det går bra med deg, og at alt ordner seg:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Jeaant: Hei snuppa :) Er så KOS å høre fra deg!! Og veldig glad for at det går bra med deg og lille babyfrø :) Bekkenløsning ja, det er noe ordentlig herk! Hadde også det med førstemann. Du får bare passe på å ta godt vare på deg selv, er vel ikke sikkert du skal ut i full jobb igjen kanskje?? Jeg hadde veldig god nytte av fysioterapi. Får du konstantert bekkenløsning har du krav på gratis fysioterapi i graviditeten, og 6 måneder etterpå tror jeg.

 

Blir du uten nett?!? Hm... Hva skal vi gjøre med det da tro?? Neida! Bare tuller jeg. Men du kommer vel tilbake når flyttesjauen er unnagjort håper jeg! Er så kjempespent på å høre hvordan det går med deg på UL vettu! Må fortelle deg en liten "hemmelighet" da! Har en skikkelig magefølelse på at vi har fått full klafff nå :) Er oppblåst som en luftballong, og det er nesten mitt sikreste tegn. Men, må bare prøve å ikke skru opp forventningene for mye her, for da blir fallhøyden så stor hvis jeg tar feil. Håper, håper, håper!!

 

Ja vennen, da ønsker jeg deg en deilig adventstid, og god flytting! La høre fra deg når du er tilbake på nett da!

 

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miemamma: ÅÅÅÅÅ som jeg håper for dere!!!!!!!!!!! Sender masse babystøv******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************* Flytter på torsdag, så da blir det ikke BIM på en stund..... trist.

 

Gikk til fysio i sist svangerskap med bekkenløsning, så får hjelp denne gangen og. Går der allerede med den trøblete ankelen min, det var han som fant ut at jeg hadde fått det denne gangen og.

 

Gleder og gruer med til UL på mandag, håper jeg er tilbake på nett da...

 

 

Hvordan går det med dere andre??? Er alle i form?? Håper dere har det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...