Gå til innhold

Skravle...jeaant, Hedda+en til...aug08 + flere?


Hedda+en til...i sept 08

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på seks år, så jeg synes det er på høy tid hun får seg en søster eller bror :) Ja, vi får håpe miemamma får en positiv test på julaften, det hadde vært utrolig gøy :) Jeg er faktisk blitt litt hekta på BIM selv. Tenker jo BARE baby for tiden. Og da er det litt vanskelig å lese til eksamen...

 

Er en del inne på bilgravid jeg også, for å se hvordan det går med de andre. Men etter hva jeg har fått med meg så er det ingen som har fått positiv test etter deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var nettopp inne å sjekket, så ikke noen andre jeg heller som har testet positivt.

Gutten min er så klar til å bli storebror, så håper jo for hans del og at det går bra denne gangen.

 

Hva studerer du, siden du har eksamen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi gleder seg hun og. Vi har ikke fortalt det til henne enda, men hun har ønsket seg en lillesøster eller lillebror helt siden hun var tre fire år gammel. Vi har tenkt å fortelle henne det på julaften + resten av familien. Før julemiddagen skal vi gi henne en kopp hvor det står verdens beste storesøster og så får vi se om hun og resten av familien tar hintet ;) Har dere fortalt det til gutten deres?

 

Jeg studerer velferdsfag på HIO. Er du også student eller er du i jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å si det på julaften da:)

Vi har sagt det til gutten vår, pga av at det gikk gærnt sist. Han håper jo også at det går bra denne gangen. Blir spennende med UL 17. des...

Er sykemeldt for tiden, pga arn trøblete ankel... Men jobber egentlig med sportsklær på lager. Skal ikke på jobb før 2. jan, savner det... Tror det blir både rart og deilig å være vekke fra jobb et år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Måtte bare titte innom for å se hvordan det stod til med dere :) Savner dere på bli gravid altså :) :) Men veldig glad for at dere er her, hvordan går det, kvalmen meldt seg enda eller??

 

Bare til opplysning har jeg planlagt at min termin blir 3. september - hi, hi ;) Mye kos på sambis i desember nå!! Kos dere i helga med den herlige nyheten da jenter :)

 

Stor klem, Miemamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter hodet inn jeg og.. Vært litt treig med å finne terminklubbene :) Termin sannsynligvis 6 august. Allerede hatt meg en tur til jordmor for å søke fødeplass, og gleder meg til UL 17 des :)

 

Er så deilig å ha fått det til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Miemamma :) Så kos at du tok det en tur innom :) Ja, det var synd du ikke fikk fulgt med oss, men 3. september høres ut som en fin termindato. Selv har jeg bursdag den 4. sep, så jeg vet det er en fin tid å ha bursdag på ;) Håper virkelig spiren sitter denne gangen. Kjenner faktisk ikke så mye til kvalmen, så lenge jeg passer på å spise ofte så går det bra :) Kos deg masse i helgen du og ;) Vi prates!

 

Hei Saltlakris :) Velkommen hit, det er bedre sent enn aldri ;) Hvordan er formen din da? Er dette din første, eller har du barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Saltlakris_gravid og gratulerer til deg:) Så på resultatlisten at du var gravid og. Synes det er koselig å se kjente navn...

Regner med at det blir litt chatting her inne, det er jo en stund til august.....

 

Hedda+en til...i aug08: Hvordan går det med deg????? Leste på 1. tri at du har hatt blødninger. Det går nok bra skal du se, det er visst veldig vanlig med blødninger, noen har det hele tiden. Jeg har en venninne som hadde mensen gjennom hele svangerskapet....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke så veldig bra. I går kveld fikk jeg kraftige menssmerter og i dag blør jeg mye... med klumper. Og symptomene min begynner å forsvinne, ikke like ømme bryster lenger, og blir ikke kvalm hvis det går lang tid mellom jeg spiser. Så jeg er ganske så sikker på at jeg har hatt en SA. Så da går jeg over i 3pp, for jeg trenger vel ikke vente en periode når jeg mistet så tidlig?

 

Men hun venninnen din som hadde mensen gjennom hele svangerskapet, vet du hvor mye hun blødde? Jeg får vel ta en test om en uke eller no bare for å være på den sikre siden. For den skulle vel ha rukket å bli negativ igjen til da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Har du snakket med lege? jeg hadde kontaktet lege imorgen, itilfelle du har hatt en SA. Noen trenger utskrapning. Jeg håper såklart at det ikke er det. Jeg krysser alle fingre og tær!!!!!!

Men er det en SA du har hatt, og alt er ok, så tror jeg dere bare kan prøve igjen med en gang. Det var det jeg fikk beskjed om når jeg hadde utskrapning etter MA/BO. Det var kun får å få sikker termin de anbefalte å vente til etter første mens.

 

Eneste jeg vet at venninnen min hadde vanlig mens.

 

Håper virkelig for din skyld at alt er bra med den lille spiren:)

 

Stoooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Hedda: Nei og nei, hva er det jeg leser??? Nå blir jeg oppriktig lei meg på dine vegne! Er ikke lenge siden vi hadde en SA selv, så føler veldig med deg nå. Tenker masse på deg! Om det skulle være så ille at det er en SA du har, skal jeg love deg at vi skal ta godt imot deg på "Bli gravid" igjen :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for det!

Dette er min første, så alt er veldig nytt og spennende.. :)

Formen er stort sett fin, såre pupper og mensmurringer har jeg, men det hører vel med! Så lenge jeg kan unngå kvalmen er jeg fornøyd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Takk for det!

Joda, gravid er jeg! Endelig :)

Absolutt morsomt med kjente navn her inne!

 

Hvordan går det med deg da, er formen fin?

 

Merker det er vanskelig å konsentrere seg om noe annet enn graviditet om dagen, hvis dette fortsetter blir det noen lite produktive måneder.. ;)

Har bestilt time til tidlig ultralyd i midten av desember, håper da på at det er et hjerte der jeg kan høre.. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg virkelig med deg. Krysser fingrene for at det går bra med deg og spiren allikevel. Anbefaler en tur til legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Ronja 280 og:)

Kjekt å ha noen å skravle litt med framover.

 

Hedda+en til...i aug08: Har du vært hos legen???? Håper virkelig for din del at det har gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltlakris_gravid: Morsom detr nicket ditt..... for det eneste som hjelper meg når jeg er kvalm, er lakris...... hihi...

Er da for det meste kvalm, har utrolig nok vært i bra form idag. Trøtt hele tiden, og sover dårlig. Er veldig glad for at jeg er sykemeldt for tiden, men det er egentlig pga en trøblete ankel... Da er det iallefall lett å holde det skjult for de på jobben.

Du da? Formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding pga. ankel må vel være midt i blinken nå hvis du er dårlig, sant som du sier, da er det ihvertfall ingen som mistenker graviditet! :)

 

Jeg har mye mensmurringer (det er egentlig bare greit, for da kjenner jeg at det skjer noe der inne..) også er jeg utrolig trøtt!! Trøttheten er veldig plagsom, ikke så mye overskudd som jeg pleier. Men men, så lenge spiren sitter så skal man vel ikke klage :)))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi skal egentlig ikke klage, sålangt alt er bra. Det er sant..

 

Idag har jeg virkelig vondt av sønnen min. Han begynte med magesjau i natt, nå bare ligger han og sover, våkner bare av at ha bæsjet på seg..... Håper jeg slipper unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, stakkars! Sånt er ikke noe greit.

 

Du får satse på at du går klar, gravid og syk er ikke akkurat den beste kombinasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være veldig glad for at jeg ikke er kvalm idag?

 

Har du fortalt det til noen at du er gravid?

Har fortalt det til nærmeste familie, tenkte jeg skulle vente litt med venner og resten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var hos legen i går og tok blodprøve og skal tilbake på fredag for å ta en til. Jeg har sluttet å blø da. Blødde bare to og en halv dag, noe jeg synes er ganske rart siden jeg pleier å blø fem seks dager når jeg har mensen. Og jeg trodde man blødde enda litt mer hvis man hadde SA... Jeg skjønner ingenting jeg. Skal bli deilig å få noen svar. Og at dette skulle skje akkurat nå!!! Jeg skal ha to foredrag for gruppa mi imorgen, og ingen av dem er ferdige!!! Hjelp, jeg klarer jo bare ikke å konsentrere meg!! SUKK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene:)

Jeg forstår godt at det ikke er lett å konsentrere seg, men du får jo bare gjøre ditt beste. Vet de i gruppen at du er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, miemamma! Det er godt å vite at det er noen kjente som vil ta i mot en hvis jeg måtte være så uheldig at jeg må tusle tilbake til BliGravid. Det største sjokket er nå over, er ikke så lei meg lenger, nå vil jeg bare ha svar. Har allerede begynt å forberede meg på å begynne å prøve igjen, og så for det heller være en positiv overraskelse hvis spiren fortsatt ligger trygt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...