Jegogmini Skrevet 29. november 2007 #26 Skrevet 29. november 2007 Hvordan får dere tid til og lese en bok? Fem minutter nå og fem minutter da? Jeg leste mye tidligere, men det var lenge før jeg fikk barn. Nå har jeg ikke tid til og sitte i ro lenge nok til og klare og sette meg inn i en bok.
Super-Langbein Skrevet 29. november 2007 #27 Skrevet 29. november 2007 Liker Herman Hesses bøker godt; de er så uendelig vakre. Og Gabriel Garcia Marquez sine bøker, sjangeren kalles ofte for magisk realisme sukk..
overkill Skrevet 29. november 2007 #28 Skrevet 29. november 2007 Et godt menneske av Nick Hornby er av mine absolutte favorittar.Er veldig glad i Charles Dickens sjølv om det blir litt mykje grining. Dickens favoritten min er Store Forventninger,den er nydeleg, Likar også Jane Austen sine bøker, særleg Stolthet og fordom. En bønn for Owen Meany av John Irving er absolutt verdt å lese. Skulle gjerne ofra ein finger for å ha bøkene om Harry Potter ulest for å oppleve den vanvittige spenninga igjen.
ragna Skrevet 29. november 2007 #29 Skrevet 29. november 2007 første som slo meg; Siderhusreglene - John Irving har lest den ommat og ommat, finner den like underlig og vakker hver gang.
Loglady Skrevet 2. desember 2007 #31 Skrevet 2. desember 2007 Ser at "Tilværelsens uutholdelige letthet" har vært nevnt. Hele Milan Kunderas forfatterskap er verdt å utforske.
KaMa Skrevet 2. desember 2007 #32 Skrevet 2. desember 2007 Donna Tartt, Den hemmelige historien Eduardo Mendoza, Miraklenes by Patrick Süskind, Parfymen Men dette er vel mer krim bøker enn vakre, triste og oppløftende bøker.. Gabriel Garcia Marques, Kjærlighet i koleraens tid Samme forfatter, 100 års ensomhet (nesten en klisjé å anbefale, men den er fiiiin) Steinbeck, Om mus og menn, øst for eden, m.m. Trivlige romaner med tragiske slutter.. Tore Renberg, kompani Orheim, Mannen som elsket Yngve (For de over 30 år) Ellers er det nevnt mye bra over her, og mye til å grøsse over... Men det er det sikkert noen som mener om mine anbefalinger også.. ;-)
Loglady Skrevet 2. desember 2007 #33 Skrevet 2. desember 2007 Herregud, jeg glemte Donna Tart. "Den hemmelige historien" er fantastisk. Boka hun slapp åtte år senere var derimot skuffende, synes jeg. Glemte også Mikael Niemis "Populærmusikk fra Vittula", og Laura Esquivels "Like water, like chocolate".
KaMa Skrevet 2. desember 2007 #34 Skrevet 2. desember 2007 Så enig i at hennes andre roman var en skuffelse. Men jeg hadde også temmelige store forventninger til boken.. Forresten, er det bare meg som syns at Vindens skygge ikke var så fantastisk?
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #35 Skrevet 2. desember 2007 Jeg synes Veronica vil dø av Paulo Coelho er utrolig bra. Tankevekkende bok. Ellers er jeg veldig glad i krim. Henning Mankell og Tom Egeland er to favoritter. Vil anbefale Ragnarok av Tom Egeland. Den er sinnsykt bra!!!
flashdancepants Skrevet 2. desember 2007 #36 Skrevet 2. desember 2007 Vägen till Klockrike av Harry Martinsson er den mest gripende boka jeg har lest. Den er alle de adjektivene du nevner.
Loglady Skrevet 2. desember 2007 #37 Skrevet 2. desember 2007 Og der kom jeg på Tunstrøm. Juleoriatoriet, f.eks.
Piri Skrevet 2. desember 2007 #38 Skrevet 2. desember 2007 Alle av Marian Keyes. Lettleste mursteiner som er vanvittig morsomme! Et glass melk takk - Herbjørg Wassmo var også bra.
Tally Skrevet 2. desember 2007 #39 Skrevet 2. desember 2007 En vakker, trist og oppløftende bok er "Den lille prinsen" av Antoine de Saint-Exupéry.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå