Lille Ollebolle Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Trenger tips til en vakker, trist og oppløftende bok.. Har lest så mye overfladisk krim i det siste. Dere virker litt mer belest her inne enn på skravle, så derfor prøver jeg først her.
julesklia Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 I et speil, i en gåte. Jostein Gaarder.
julesklia Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Det er en ungdomsbok, men det gjør ingenting
propp Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 En lykkens datter av isabelle allende Francis Meyers lidenskap av henrik langeland Kafka on the shore av Haruki Murakami og doppler av erlend loe- lo meg ihjel:)
Den drygaste Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 jeg leste en bok en gang som het solgt. den var veldig god, men husker ikke hvem som hadde skrevet den
propp Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 er det den om de jentene som ble solgt av faren sin i Jemen?
Den drygaste Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 ja den ja... syns den var kjempegod, og fikk klump i halsen da jeg leste den.
3b@rn Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 The Bookthief - fantastisk bok med spesiell fortellerstemme. Anbefales! Den er også kommet på norsk som Boktyven. God lesing!
propp Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 åååå, kom på en bok til som jeg elsket, med de beste litterære gullkorn: Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón. En bok om en bok:)
Gjest Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Garden of Lies - Eileen Goudge. Stranger In Paradise - Eileen Goudge Dream Country - Luanne Rice Cloud Nine - Luanne Rice The Client - John Grisham Ragnymph - Catherine Cookson Turning Angel - Greg Iles Blood Memory - Greg Iles Alle såpass profilerte forfattere at de mest sannsynlig fins på norsk og... Er vel mye fiction inni her, ikke alle for øvrig... Gode historier alle som en....
Gjest ->>- Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Audrey Niffenegger; The Time Traveler's Wife Ariel Dorfman: The Nanny and the Iceberg
Gjest Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Hehe, den boken som har engasjert meg mest er vel Harry Potter. Men det sier kanskje mest om meg? Siste årene har det blitt lite selvvalgt litteratur på meg:(, er pensumbøkene som står først på lista. Men greide å kåre meg til å endelig få lest maskeblomstfamilien til Lars saabye christensen for ikke så lenge siden. Og den var sjitbra! Men det skal sies at christensen er en av mine ynglings forfattere da.
Loglady Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 Svak for amy Tan, anbefaler det meste av henne, spes. "The Joy Luck Club", "The Kitchengods Wife", og "A hundred secret senses". Alle er oversatt til norsk. Ellers synes jeg Mark Haddons "The curious incident of the dog in the nighttime" er fantastisk. Det samme med Jonathan Safran Foers "All is illuminated", og "Extremely loud and incredibly close". Kona hans skriver også flott i "The history of Love". Alle er oversatt til norsk. Bestselgerbøker alle sammen, men synes de har akkurat passe dose "motstand" i seg likevel.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 Tusen strålende soler og Drageløperen av Khaled Hosseini Prisoppgaven og På egen grunn_ Ninni Roll Anker Engler av nylon- Helene Uri Mannen som kledte seg naken for sin elskede Veien til Karlsvogna
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 28. november 2007 #15 Skrevet 28. november 2007 Solgt Ikke uten min datter så mye å si deg Idas dans Vannliljen Men mamma kom ikke hjem Og mange flere, men kommer ikke på navn nå som jeg ikke ser bokreolen
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 28. november 2007 #16 Skrevet 28. november 2007 Idas dans Foe evig og alltid Emma og jeg Kommer ikke på flere i farten men dette er virkelig sippe bøker, hehe...
to jenter og ett gull i magen Skrevet 28. november 2007 #17 Skrevet 28. november 2007 solgt, og etterfølgeren til den,den heter mitt løfte til Nadia.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 28. november 2007 #18 Skrevet 28. november 2007 Tilværelsens uutholdelige letthet av Milan Kundera er nydelig Kafka på stranden av Haruki Murakami så jeg var nevnt over her også, men den er verdt å nevnes en gang til:) Anatomi Monotoni av Edy Poppy er ganske fin. Tja, det var vel de bøkene jeg har lest i det siste som jeg synes det var verdt å nevne. Jeg har vært litt treg på lesinga etter at lillebop kom til verden..
Lille Ollebolle Skrevet 28. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 28. november 2007 Jeg også har veldig sans for Erlend Loe :-) Doppler var helt topp! Jeg hadde en Isabelle Allende periode for ganske lenge siden, men er usikker på om jeg har lest den du nevner her. Er ikke så god på å plassere tittler. Tror jeg må sjekke ut kafka on the shore :-)
Lille Ollebolle Skrevet 28. november 2007 Forfatter #20 Skrevet 28. november 2007 Vel jeg innrømmer gjerne at jeg er Harry Potter fan selv, og gledet meg stort til siste boka kom... Jeg ble ikke skuffet for å si det sånn :-) Lars Saabye Christensen har jeg derimot ingenting til overs for... Syns det bare er ufattelig kjedelig og kan ikke med min beste vilje forstå hvorfor f.eks halvbroren er en bestselger.... Hvis noen kan forklare dette så kan det hende jeg leser siste del som jeg aldri giddet å fullføre.
Lille Ollebolle Skrevet 28. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 28. november 2007 Jeg er veldig glad i fiction så det gjør ingenting :-) Skal printe ut hele tråden slik at jeg får en liste å plukke fra de neste åra! Blir desverre ikke så mange bøker i året...
Lille Ollebolle Skrevet 28. november 2007 Forfatter #22 Skrevet 28. november 2007 Jeg har lest Mannen som kledte seg naken for sin elskede, og syns den var vakker, burde faktisk lest den en gang til kanskje, det begynner å bli en stund siden jeg leste den... Så kanskje jeg bør sjekke ut de andre du anbefaler også :-)
Gjest Skrevet 28. november 2007 #23 Skrevet 28. november 2007 Vil anbefale: Vindens skygge av Carlos Ruin Zafon Drageløperen av Khaled Hosseini Åndenes hus av Isabell Allende De elendige av Victor Hugo ellers er det aller meste av John Irving lesverdig, særlig En bønn for Owen Meany og Siderhusreglene
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 28. november 2007 #24 Skrevet 28. november 2007 Jeg leser sjelden gripende bøker, men islendingen Indridason er en rasende god krim-forfatter.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 29. november 2007 #25 Skrevet 29. november 2007 å være ung er for jævlig! Den leste jeg for leeenge siden, men er umulig å finne den igjen=(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå