Løven,fisken og vekten Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Må bare få ut litt sinne her.... Det hele startet på lørdag da mamma og de reiste til danmark. Min søster på 15 skulle være hjemme og ha bestevenninna si på besøk. Mamma hadde ordnet med min bestefar og onkel(som er naboer)at de skulle sjekke de sånn at det ikke kom folk dit... Alt gikk bra helt til ei eks venninne sendte mld til min søster om at de var utenfor og at de ville inn...dette nektet min søster og det hele endte med at de lusket rundt huset og tilslutt måtte bestefar jage dem.... Denne eks venninnen har en del problemer så der er barnevernspedagogen på skolen koblet inn.... Da min søster og hennes venninne kom på skolen var helvete løs...da hadde eks venninnen spredd rykter om at min søster hadde vært full på lørdag og eks kjæresten til min søster skal visst ha ett stemme opptak av min søster som er full.... har vært en del problemer mellom disse to før også og mamma har bedt om å bli varslet hvis de blir innkalt til noe møte med denne ped. det endte med det på mandag og mamma reiste ned dit og mamma forlangte at eks venninna skulle fortelle sannheten,det hele endte med at mamma ble forbanna og læreren tok med denne jenta ut for han mente at mamma ikke hadde noe rett i å konfrontere henne... Også i går på morran fant jeg ett dagbok innlegg på nettby der min søster og hennes venninne blir hengt ut som bare det.da de ankom skolen i går tilbringte de hele dagen sammen med ped og rektor og fikk beskjed om å be eks venninna om unnskyldning faktisk...de ble sperret inne i ett rom,hele dagen uten mat,drekke,do turer,og friminutt... reiste opp til min søster i går for å trøste henne for hun er helt knekt...Plutselig fikk hun mld av ei annen jente om at de var noen ho...,rundbrennere osv...og at de syns det var dårlig gjort at de hadde slått eks venninna i går....hvordan skulle de ha fått gjort dette når de var innesperret i hele går da....i dag skal mamma og de ned på skolen og skolekontoret og forlanger at dette skal det ordnes opp i...ellers kommer mamma og de til å kontakte advokat...prøver nå iherdig å få tak i dette opptaket,vi har kopiert alt som har blitt sagt på msn,tatt vare på mld på mobil som er fra lørdag,bestefar er villig til å vitne om at han faktisk måtte jage dem unna.... Skjønner ikke hvordan en sånn liten bagatell om at søstern var alene hjemme og ikke fikk lov til å ha noen på besøk kan eskalere til noe så stort....Det som er så frustrerende er hvordan denne jenta blir trodd av alle og slipper unna med alt...Det verste er at de faktisk er i slekt med oss.... Sliter veldig med å se søstera mi så knekt som hun er nå...vet åssen hun har det for jeg ble også mobbet på skolen...kan ikke skjønne hvordan folk kan være så grusomme.... Kan ikke si jeg gleder meg til min datter blir så gammel hvis hun må gjennomgå det samme...for det er ett sant helvete.... Måtte bare få ut litt sinne og frustrasjon her... Det hjalp å få skrevet det ned
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Fyfan, får helt vondt i meg jeg! Men det finnes ikke ondere vesen enn fjortissjenter, det er vel opplest og vedtatt for lengst. Har dette pågått over tid? Har dere vært inne på tanken at hun kaskje skulle ha bytta skole? Om hun er 10endeklassing er det jo bare et halvt år igjen av ungd.skolen, men et halvt år er lenge for ei på 15. Håper virkelig det ordner seg.
Gjest mphs Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Så synd at søsteren din har det tungt. Om du bor på samme sted som både du og søsteren din har blitt mobbet håper jeg du flytter om det viser seg at din datter blir mobbet når hun begyner på skolen. Noe slikt kan ødelegge ett menneske.
Løven,fisken og vekten Skrevet 28. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2007 Dette har pågått over tid men mamma og de har sagt at de bare ikke skal bry seg...men tilslutt får man nok... I går ble det prat på at de skal bytte skole,særlig for venninna til søstern som begynte på u-skolen i år... det verste er at det bare dreier seg om sjalusi for at de to har ett vennskap som ikke er basert på baktaling,løgner og svik... De har prøvd mange ganger å ødelegge vennskapet dems men de har ikke klart det og det irriterer dem grenseløst.... Dette er ikke den samme skolen som jeg gikk på...og om ett år så flytter vi til en annen kommune,vet ikke åssen det er der.... har så lyst til å reise på skolen og vise disse jentene og fortelle dem åssen konsekvenser mobbing kan få....Fortelle dem hva jeg mener om dem...kommer til å gå å vente i hele dag på å høre åssen det gikk....Pappa sa at han skulle ned på skolen og sette seg på venteværelset utenfor rektors kontor og sitte der helt til rektoren ville prate med han....
Gjest Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Uff,dette minner meg så om min barndom .. bare at ingen tok tak i dette føler JEG da.. Håper virkelig de får gjort noe med dette, kjenner tårene presser seg frem her.. stakkars søstra di Det er utrolig hvor feige jenter kan være og hvor lett rykter sprer seg rundt! Jeg ble mobbet på alle skolene jeg gikk på , til og med videregående (sluttet to ganger på vgs pga dette..). Det gikk som en vond ball som ble større og større. Ta tak i den onde rota før det er for seint .
EnUndreneMor Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 er dette den ungdomskolen jeg tror det er??
Løven,fisken og vekten Skrevet 28. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2007 vet hvordan du hadde det.... hos meg gikk det så langt at jeg prøvde å ta mitt eget liv tilslutt....er livredd for at det tilslutt går så langt med min søster også...mine foreldre nekter å sende søstera mi på skolen helt til dette er løst...
Løven,fisken og vekten Skrevet 28. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2007 det er lena u-skole... var det den du mente
Gjest Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 det å bli sperret inne på ett klasserom har faktisk skjedd barna til ett vennepar av oss også !! Nå har de tenkt til å få advokat på saken for det er jo ikke lov?!!?! De hadde ikke gjort noe galt (ble plaget av en gutt) men de fikk straffen, ikke han! Så tro meg : det GÅR ann faktisk. Om det var hele dagen eller ikke spiller ingen rolle men sier seg selv at lærerene ikke har lært å takle slike situasjoner! Så håper de finner ut av det uansett
Løven,fisken og vekten Skrevet 28. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2007 rektoren ble ringt av mine foreldre i går hvor han vedgikk at de hadde vært innelåst på ett rom i hele går ja....jeg vet at søstern min sikkert har sagt saker og ting for å forsvare seg selv og andre som blir mobbet av disse jentene....
MissUnderCover Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Hei! Jeg bor ikke langt unna deg,(par mil..) og jeg har inntrykk av at det er sånt miljø i hele distriktet jeg.. Ble også mobbet på skolen, fikk hele skoletida ødelagt, og merker en del ettervirkninger i dag. Det er iallefal godt å se at søstera di virkelig har en familie som støtter og stiller opp, det hjelper! Håper det ordner seg for henne/dere.. klem
Løven,fisken og vekten Skrevet 28. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 28. november 2007 uff...det virker sånn.... Jeg kommer ihvertfall ikke til å gi meg før denne saken er løst og søstera mi har det bedre på skolen.... og jeg vet at mamma og de heller ikke kommer til å gi seg,for de gjorde ikke det når det gjaldt meg ihvertfall,det er jeg glad for i dag... Mamma og de har bedt om foreldre møte med de partene det gjelder helt siden det startet men mora til eks venninna nekter og da er det klart at de får viljen sin.... Så nå må vi bare sette hardt mot hardt... Vi som skal flytte til den kommunen du bor i neste år,er det like ille der...
Gjest Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 jeg vet det finnes andre metoder men det ikke alle som er "lovlydige" å gidde å følge de.. Det ser jo ut som de mente det var mer enkelt å dytte de inn i ett klasserom å låse de der inne. stakkars jentene var helt fra seg pga det. Så de har pusha på advokat på den skolen, for sånt bør absolutt IKKE være lov i dagens samfunn!
Løven,fisken og vekten Skrevet 28. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 28. november 2007 mamma og de har sagt at de kommer til å kontakte advokat og til og med gå til pressen med dette for å få en slutt på det....rektoren her er poltiker så det burde få fart på han og tørke vekk gliset han har rundt munnen uansett situasjon
MissUnderCover Skrevet 28. november 2007 #15 Skrevet 28. november 2007 heia, har vært avlogget jeg ama, er nok ikke ille nå som da, sambo har ei lita frøken på ti, og det er nok litt, men har ikke hørt om noe sånn som er så ille, og hun har prøvd to barneskoler her... håper det går bra.. hvor skal dere flytte da?
MissUnderCover Skrevet 28. november 2007 #16 Skrevet 28. november 2007 hvordan går det med søstera di? har tenkt på dere....
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 28. november 2007 #17 Skrevet 28. november 2007 Det er det norske skolevesenet i ett nøtteskall. De skal alltid verne om og beskytte den "skyldige" parten, som sørger for at det i det hele tatt oppstår problemer.
Løven,fisken og vekten Skrevet 29. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 29. november 2007 Oppdatering.... søstera mi knakk sammen psykisk i går...dette skjedde etter at barnevernspedagogen sa at min søster og hennes venninne hadde slått hun som har gjort alt...og pedagogen tror på hun som har gjort alt...trodde de skulle holde seg nøytrale jeg... dette nekter rektor for,for han var sammen med min søster da det skulle ha skjedd... nå har de blitt hengt ut på nettet så nå har mine foreldre tatt kopi av alt som de skal ha med på møte med foreldrene..... så nå er det bare å vente og se
PAVEEL Skrevet 29. november 2007 #20 Skrevet 29. november 2007 fyyyyfaen så råttent gjort!!!! nå ble jeg forbanna på dine sine vegne. stoooor klem og ståpå vilje sendes over:-) fyyyyfaen igjen!
Løven,fisken og vekten Skrevet 29. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 29. november 2007 Til en liten rød bil.... Takk for oppmuntringen,den gjorde godt:) Vi kommer til å stå på helt til denne saken er avsluttet vi.... stoooooor klem tilbake
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 29. november 2007 #22 Skrevet 29. november 2007 Har lyst å reise over og riste den forp***** jenta, rektor, pedagogen og foreldrene...er d mulig??? Sender dere varme tanker...hils masse til søsteren din og si at hun må stå på!! Klem til dere begge
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 29. november 2007 #23 Skrevet 29. november 2007 Stakkars søstra di., Jeg vet også hvordan det er å bli mobbet og dette her er mobbing både fra lærere og andre elever. Og at ingen gidder å høre hennes versjon synnest jeg er dårlig. Kjenner det koker i meg nå. Gi henne en klem fra meg. Og jeg håper at alt ordner seg for det beste for henne og venninna hennes.
Løven,fisken og vekten Skrevet 29. november 2007 Forfatter #24 Skrevet 29. november 2007 mamma og pappa var på møte med rektoren i går og han hadde innrømmet det at denne skolen var norges verste når det gjaldt mobbing :(Jeg skjønner ikke hvordan de kan la det gå så langt.... men når det ble prat på hun som mobber så unnskyldte han det med at jenter har hormoner....hæ...er det mulig likssom....!!!!!!Alle jenter har vel hormoner men ikke alle driver med sånt tull....Så nå har mamma og pappa forlangt at det kommer inn en annen barnevernspedagog,skolesjefen er inn i bilde og hvis det ikke skjer noe mer blir det advokat og presse... Til og med lærererne mobber på den skolen,men nå er det slutt....nå skal vi ha mobbing til livs altså Takk for all støtte jenter :)det varmer godt
Gjest Skrevet 29. november 2007 #25 Skrevet 29. november 2007 Uff håper dette ordner seg til slutt for søsteren din, slikt er så grusomt. Jeg ble selv mobbet bort fra skolen jeg gikk på og slet med virkninger av mobbingen i mange år. Ufattelig at ungdommer kan være så grusomme mot hverandre, det verste er at ungdomsmiljøene bare blir verre og verre, håper den trenden snart snur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå