Gå til innhold

Ble sjokka over barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går da jeg skulle hente lillegutt. Jeg kom litt tidligere en hva jeg pleier. De hadde akuratt satt seg ned for å spise. Da ser jeg at de gir lillegutt en HELT FULL flaske med sjokolade melk. Så spurte de meg etter at han hadde fått den, om det var greit at han fikk dette.

Jeg stusset litt og sa -

"ehh... ikke vær dag"

"Å nei!! Det var bare fordi det var snø ute i dag. De har aldri fått det før."

Lillegutt drakk opp nesten hele flaska med sjokolade melk. Etter den flaska var han så mett at han ikke spiste noe annet.

Da jeg fikk tenkt litt på det, så syntes jeg ikke det var noe greit i det hele tatt. Vi har jo hele tiden unnlatt å introdusrer sukker og søtt til han.

En annen ting som faktisk får meg til å tro at de løy til meg da de sa at de ikke hadde fått sjokolade melk før, var at lillegutt ikke stusset et sekund på denne nye smaken.

Jeg kjenne min gutt så pass at hvis han hadde fått noen nye smaker, så ville han ha smakt, tatt flasken fra munnen og studert det som er oppi, og ristet litt på flasken før han smaker videre.

En annen ting som jeg stusset på, var at hvis det var første gangen han fikk smake sjokolade melk, hvorfor fikk han da en helt full flaske. sikkert 250 ml

Gubben bli ganske så irritert over det han også.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er gutten din og når hadde du tenkt til å la han få smake søtt???

*hysterisk mor*

Skrevet

Kan ikke fatte hvorfor de skal ha sjokomelk i bhg

Skrevet

er man hysterisk dersom man ikke synes det er ok med sjokomelk i barnehagen??? nei vettu hva..

Skrevet

Å glemte å skrive hvor gammel han er ja..

han blir 1. år i begynnelsen av desember

Skrevet

Det hadde jeg ikke likt.

Sjokolademelk får vente til man kan har sluttet å drikke av flaske, og er noe foreldrene skal introdusere, ikke barnehagen.

Skrevet

Synes det var skikkelig dårlig av bhg jeg.. Og "hysterisk mor" - dummeste jeg har hørt i dag!

Skrevet

Jeg hadde blitt aldeles rasende hvis barnehagen eller noen andre hadde gitt datteren min noe sånt.

Kjære vene, hva slags barnehage er det?!

Nei jeg hadde sagt fra høyt og tydelig. Hva med å forhøre seg blandt de andre foreldrene i barnehagen om de synes det er greit?!

Takk og lov for at barnet mitt går i Steinerbarnehage, der får de sunn, velsmakende, og utelukkende økologisk mat!!!

Skrevet

på et ikke ett år gammelt barn engang synes jeg det er å gå langt, hadde det vært en 3åring hadde jeg ikke reagert, men en 1åring! hallo! ikke bra....

hadde sagt ifra i barnehagen om det altså

Skrevet

Du får ta det opp med de. Om det ikke er greit for dere som foreldre, så bør de respektere det.

Skrevet

Da hadde jeg blitt sint. Når de er 1 år har foreldrene som regel ikke introdusert barna for alt mulig, og det er i allefall IKKE bhg sin oppgave å gjøre det. Ogsås så mye som han fikk!

Skrevet

I barnehagen til datteren min lager de kakao med jevne mellomrom. Hun har aldri spurt etter det hjemme av den grunn, og tror nok at det er noe man får i barnehagen fra tid til annen. Synes ikke det gjør noe når det bare er en sjelden gang...

Skrevet

Enig med Spetakkel; greit med kakao iblant, når de har vært ute på tur og slikt, men sjokomelk på flaske? Eh. Jeg hadde ikke likt det nei.

Skrevet

Det hadde jeg ikke tolerert. Når jente mi var så lita hadde vi enda ikke begynt å gi henne ku melk. Og langt mindre sjokomelk eller saft.

Jeg sa faktisk fra i barnehagen at de ikke skulle gi henne saft. Dette på grunn av at jeg så de andre barna hadde med dette på flaske hjemmefra.

Skrevet

Sjokomelk hører ikkehjemme i bhg!!! Hadde de gitt sønnen min det så hadde jeg blitt drit sur. Synes ikek sukker har noe å gjøre i bhg utenom spesielle dager. Og hvorfor sjokomelk bare for at det var snø ute? Skjønte ikke det helt men..

Skrevet

Lobelle: Nei, jeg hadde ikke syns det vært greit! Han er jo ikke et år engang! Da hadde jeg faktisk blitt sur...

og de skal jo heller ikke ha ku melk før de er året helst...

Skrevet

Jeg hadde blitt så irritert at jeg hadde tatt det opp med det samme, ikke så ungene hørte det da, men jeg hadde ikke vært nådig nei! :-(

Skrevet

Jeg snakka akuratt med papaen til en annen gutt i bhg. Han ble ganske sjokka.. Han syntes heller ikke det var greit...

Jeg har ikke begynt med vanlig kumelk til han en gang...

Skrevet

Enig i at det er unødvendig, men på den andre siden: det er jo kjekt å kose seg litt også. Men jeg synst IKKE det er greit at de gir han det på tutteflaske!! Nei, de kunne gitt han av vanlig kopp!!!

Skrevet

Du har ikke begynt å gi han vanlig kumelk en gang??? DA hadde jeg klikka da! Du skal vel ta det opp med bhg?

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert hvis gutten min hadde fått kakao i bhg da han var et år.

Men, jeg hadde reagert hvis alle de andre barna satt å drakk kakao og ikke gutten min.

Skrevet

spiller det noen rolle da...????

la nå ungen få kose seg med sjokolade melk en gang i blant da...

Hadde ikke reagert en plass...

Og forresten er det ikke alle nye smaker de stusser på heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...