Gå til innhold

Hvordan unnskylde at man ikke drikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags unnskyldninger bruker dere egentlig for at dere ikke drikker?

Vi har jo ikke fortalt til noen at vi prøver, og jeg syns innimellom at det omtrent står skrevet i panna på meg at vi er prøvere! Vi har jo nesten bare venner som drikker hver eneste helg, og har mer eller mindre alltid pleid å være med på fester og ut på byen. Og nå når jula nærmer seg er det jo i tillegg flusst av juleselskaper der det bys på alkohol. Nok av anledninger der vi begge pleier å drikke. Virker kanskje litt mistenkelig hvis jeg plutselig skal kjøre hver gang (det er nemlig sambo som pleier å kjøre...)

For ikke å snakke om julaften der det alltid er øl og akevitt++ og jeg skal sove hos pappa-hvordan forklare at man ikke kan drikke da da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å unnskylde seg.

I det siste har jeg sagt, som sannheten er i mitt tilfelle, at den siste fylleturen ga meg grøsninger og at jeg har tatt en alkoholpause av den grunn. Sier at jeg blir kvalm bare av å tenke på hvor dårlig jeg har blitt etter de siste fylleturene. Men dette stemmer for meg da.

Skrevet

Men om du ikke vet du er gravid er det ikke farlig å drikke.

Blodomlöpet til fosteret er nemlig ikke koplet til ditt ennå. Regner da med at siden du er pröver så finner du ut om du er gravid relativt tidlig (uke 4)

Pröv å lev som normalt,men bare reduser mengden. De som er fulle merker ikke det allikevel:-)

Lykke til:-)

Skrevet

Er det heeelt bomesikkert altså? Tror ikke jeg hadde klart å leve med meg selv om jeg hadde fått et barn det var noe galt med og jeg hadde drukket i løpet av de første ukene... Når er det blodomløpet kobles sammen da?

Da går det jo kanskje an å drikke litt sånn nå og da, da...

Truseprinsesse-den der går nok ikke for min del, for jeg blir sjelden dårlig og det vet de fleste... Misunner deg den unnskyldninga der altså!! (Men ikke fyllesyken som førte til den ;) )

Skrevet

Jordmor har sagt det, var bekymret selv etter å ha drukket uka för mensen.

Dessuten har mange her inne skrevet det. Kan ikke svare på akkurat når vi deler blodomlöp. Men de sier det er fra uke 4- 5 som det er kritisk å drikke alkohol.

Hadde bare drukket mye mindre i skjul jeg om jeg var deg, så ingen merket noe....hehe.

Hadde ikke det problemet selv heldigvis, for jeg kunne gjerne ta meg en fest uten alkohol....

Fortsatt lykke til med prövingen da:-)

Skrevet

Hehe, jada-har gjort det flere ganger jeg også, men ofte så blir det jo et glass vin eller tre. Også syns jeg det blir så opplagt at vi prøver nå når jeg ikke gjør det. Men jeg føler sikkert mye mer på det enn alle rundt meg gjør, bare fordi jeg vet hva vi egentlig driver med ;)

Skrevet

akkurat!!

Man tenker egentlig på det hele tiden!! Särlig siden det er en fantastisk hemmelighet som du og din kjäre har sammen.

For oss så klaffet nr.2 på pp 5. Da hadde jeg i 4 pp trodd at jeg var gravid, kjente alle symptomer, men hver gang kom mensen.

Så, den gangen jeg drakk og tenkte at nei, jeg er sikkert ikke gravid denne gangen heller så tok jeg altså feil!! Den gangen hadde jeg ikke disse tegnene for graviditet engang! Så det hjalp å ikke tenke på det for min del.

Skrevet

Har hørt flere som sier det med at det klaffer når man minst tenker på det. Men hvordan slutte og tenke på det? Jaja, det som skjer skjer nå får jeg ikke gjort så mye fra eller til. Men det kommer til å bli noen veeldig lange dager frem mot 6. desember!!

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det, spennende, men samtidig så utrolig lenge å vente.....

Lykke til, får ta turen inn her innimellom for å se hvordan det går med deg:-)

Skrevet

Takk :) Får håpe alt går bra med deg fremover også!!

Skrevet

Jeg har samme problemet. Er innvitert på flere fester i desember som innebærer masse alkohol. Jeg har til og med fått tilbud om å overnatte så jeg slipper å stresse meg med å komme meg hjem. jeg kan ikke drikke heller, for jeg er i uke 5 hvis jeg er gravid. Men testene er negative og tanterød kommer ikke......

Så på den første festen kommer jeg til å si at jeg har vært dårlig natt til den dagen og derfor velger å kjøre (de tror nå at jeg har planer om å drikke, har latt som det). Så håper jeg de tror på det

Skrevet

Det er så vanskelig fremover.

Julen er virkelig drikkehøytid der jeg kommer fra.

Er en eller annen fest hver eneste dag.

Skrevet

Jepp det er det her også. Lille julaften, julaften, 1. dag ut på byen, +3 juleselskaper ila romjula også topper vi det hele med nyttårsfest :S Huff-skal hvertfall huske på den unnskyldninga di Drea! Da har jeg ihvertfall en kveld dekka ;)

I januar skal jeg hvertfall skylde på å ha en hvit måned etter "mye alkohol" i jula :D

Skrevet

det er mulig jeg er noe eldre enn dere andre her..

jeg trenger ingen unnskyldninger.. drikker ikke ofte uansett og om jeg ikke har lyst å drikke så er det fordi jeg ikke vil.. det er noe alle jeg kjenner vet, så ingen spør av den grunn.. no har jeg mista i ma da for en liten stund siden, så da aner de det nok alikevel.. men for all del, man bestemmer jo selv og trenger ikke dele ut unnskyldninger..

Skrevet

såg at jeg ikke var så mye eldre enn dere alikevel;)

Skrevet

Mitt problem er at jeg har pleid å drikke på festene, og alle som kjenner meg vet at jeg har vært klar for barn lenge. Så hvis jeg kommer og bare sier neitakk til alkohol uten unnskyldning vil de skjønne tegninga. Så det er ikke pga press eller noe sånn. Men for å ikke bli avslørt. Vil gjerne dele den gode nyheten sammen med samboeren min rundt uke 12.

Skrevet

Jeg har et godt tips for å skjule at man er gravid med tanke på drikking. Da jeg var gravid sist så brukte jeg denne, og den slo aldri feil. Jeg har skrevet om det her inne tidligere, men here it goes:

Hvis noen spør hvorfor du ikke drikker, så svarer du at det er pga. at du har Perioral Dermatitt og tar Tetracyklin. "Hva er Perioral Dermatitt"

-Spør de da. Du svarer at det er et slags utslett som dukker opp rundt munnen. Hvis vedkommende sier at '"du har da ingenting rundt munnen?" Så repliserer du at det er fordi du snart er ferdig med kuren, og derfor er det viktig at du ikke drikker nå, for du vil gjerne være ferdig med kuren til jul.

Alle henger seg opp i det rare navnet på dette utslettet, så ingen finner på å mistenke noe. He he. Hvis du trenger å bruke denne unnskyldningen i mange uker så sier du bare at legen forlenget kuren med noen uker, for det er veldig vanlig.

Lykke til! :-)

Lykke til!

Skrevet

Hm. En enkel 'Lykke til' hadde kanskje holdt?

Skrevet

Den der var genial april!! Funker litt dårlig på de vennene jeg ser ofte, men skal nok få bruk for den i jula ja ;P

Skrevet

Samme her-ikke noe press fra noen kant. Bare at folk er vant til at jeg stort sett tar et glass eller to og at sambo og jeg er rimelig glad i unger. Har bare ikke lyst til at noen skal mistenke noe. Orker ikke stress og mas om hvordan det går fra alle kanter. Tenker nok på dette som det er ;)

Skrevet

Takk for det, Kjerstipusen! Jeg takker og bukker! :-)

Skrevet

du kan jo forberede deg med å fylle alkoholfri-vin over på vanlige vinflasker;p

Skrevet

Yep, det er løsninga mi når jeg skal ha med medbragt ;) Men det er litt verre på alle disse middagsselskapene fremover der det blir servert vin til maten :S

Skrevet

Men er det så ille å si at man prøver da? Det er jo bare naturens gang. Jeg har forsnakket meg om at vi prøver for 3 mnd siden og jeg er fortsatt ikke gravid. Har gode venner og kolleger så de maser ikke om vi har fått det til. Angrer bittelitt, men sist klaffet det på første forsøk så regner med man ikke får i pose og sekk. Ikke flaut om det ikke klaffer med en gang.

Skrevet

Neida, det er da verken flaut eller ille å si at man prøver. Men sambo og jeg har lyst til å ha det som vår lille hemmelighet enn så lenge. Også har jeg en mor, svigermor og svigersøster som er overklare for at vi skal få barn, så jeg orker ikke tanken på å ha dem hengende på meg hver gang det nærmer seg IKM. Tenker nok på dette allerede om jeg ikke skal ha det der i tillegg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...