Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 1: For barnets beste? 2: Eller fordi de ikke gidder å jobbe? Jeg mistenker at en del sier det første, men virkeligheten er egentlig den andre. Skjønner forsåvidt at de juger, det er jo mer stuerent å være martyr enn å være lat...
Gjest Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Det er definitivt best for min unge å være hjemme med meg, og jeg vil definitivt helst ikke jobbe. For flertallets barn er imidlertid barnehage langt å foretrekke, men det gjør ingenting for der vil uansett mor helst i jobb igjen hurtigst mulig for å late som hun ikke har unger i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 For ei fanatsiløs slingrefitte!!! hadde du kun 2 alternativer???? Er du like fantasiløs i senga som innlegget her viser, så hadde jeg brekt meg i et stort gjesp!! Kom deg tilbake på skravle udugelige trygdesnyltende møkkakjerring:-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Du bekrefter herved min fordom om hjemmeværende mødre, som late kvinnemennesker som skylder på "barnets beste", mens det egentlig er sitt eget beste de egentlig tenker på. Bare innrøm det - det gjør dere ikke til verre mennesker. Bare like ille/gode som vi mødre som jobber, som også tenker på oss selv.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Det er fordommenes år i år, så vær så god.
Loglady Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Uansett handler slike diskusjoner sjelden om barnets beste, men om mødres moral. Æsj, nå går jeg og tar b-vitaminen min.
nickoline og supermann Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Ja takk begge deler... sier jeg. Har selv valgt å jobbe redusert og ha redusert plass i barnehagen..... har veninner som har valgt å gå hjemme. De blir jo så isolert og faktisk barna også. Har man et virkelig godt nettverk for seg og barna og er flinke til å finne på ting sammen både ute og inne så tror jeg de har det like bra hjemme. Blir de gående i skjørtekanten og mamma helst vil se glamour så tror jeg de har godt av noen timer i park eller barnehage pr uke. Tror mange går litt i fella når de blir gående hjemme. skal litt jobb til for å ikke bli gående i sin egen lille verden. Men for all del. noen synes det er helt topp også.....
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Jeg synes det er utrolig hvordan man har klart å gjøre barnehagen til en oppfinnelse som er til barns beste. Barnehagen er ikke der for barnas skyld, det er jo helt dust å påstå. Barnehagen er et sted man kan stue vekk barna når man ikke har tid til dem.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Jeg er hjemmeværende mor med barn i barnehagen! Ikke frivillig, jeg GIDDER å jobbe, men klarer det ikke. Er sm fra jobb.
Gjest Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Hva legger du i å være hjemmeværende? 1.Barnet mitt er kronisk sykt, så at jeg velger datteren min fremfor å "please" deg trenger ingen nærmere forklaring.. grunn nr 10098 kan feks være at mannen min setter pris på å komme hjem til ferdig middag? grunn nr 10099: De to eldste setter kjempepris på at mamma er hjemme og møter de i døra når de kommer fra skolen. Da får de mat, og leksehjelpen er på stedet Og hvis du har plass til å være lat som hjemmeværende kaller jeg deg urenslig!! Her må det nemlig ryddes og støvsuges hver eneste dag, så jeg føler meg ikke lat? Aldri fått den betegnelsen før. Men jeg er heller lat enn ANONYM 23:04 26.11.2007
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 mødre som er hjemmeværende er noen feite latsabber! Unnskyldningen deres er at det er barnets "beste"
Gjest Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 Når du ser på utvalget av folk som får lov å formere seg er det forsåvidt greit at barnehagen tar unna en del unger, men har man mødre med vett og forstand har man det langt bedre hjemme som barn. "Må ha eldstemann i barnehagen når minste kommer, for det er det beste for ham?" Vel, det er jo noen som er forutseende nok til ikke å kline flest mulig unger inn på færrest mulig år, for deretter å skylde på det når det gjelder å bli kvitt den eller de eldste så for som mulig, for muttern er jo på tjukken igjen, må vite, eller lillesøster er født - igjen og igjen, for tre unger med knappe to år mellom hver er jo helt greit - vi har jo barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #13 Skrevet 27. november 2007 Er meir jobb å være hjemme enn å være på jobb så det er i alle fall ikke fordi jeg er lat jeg er hjemme! Elsker å være hjemme med ungene og tror de har det bedre hjemme enn i bhg. Til de er 3 år.
Gjest Skrevet 27. november 2007 #14 Skrevet 27. november 2007 du anonym som har et noget snevert syn.. Nesten litt sjåvinistisk?? Finnes det virkelig BARE feite latsabber?? Tror du alle vi andre er feite, stygge, slemme og onde? Mulig jeg ikke ser ut som en gresk gudinne- men jeg er langt lysere til sinns enn deg!! Og feit er jeg IKKE!!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #15 Skrevet 27. november 2007 feite fysisk og feite psykisk-. fettete tanker.
ScaryMama Skrevet 27. november 2007 #16 Skrevet 27. november 2007 Jeg er fulltidsstudent samtidig som jeg har valgt å ikke ha Nikolai i barnehage fordi jeg mener at det er for tidlig. Det bør være ganske klart at jeg har han hjemme fordi jeg mener at det er best for han, og ikke fordi jeg er lat, for det er mange studenter som velger å ha barna i barnehage. Eller tror du også at jeg holder han hjemme for egoistiske grunner?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #17 Skrevet 27. november 2007 barn som er over året burde gå i barnehage. ihvertfall de som er over 15 mnd. feite latsabbene som har barna hjemme etter det burde ikke vært mor.
ScaryMama Skrevet 27. november 2007 #18 Skrevet 27. november 2007 Og på hvilket grunnlag baserer du det på? Det er funnet fordeler for å gå i barnehage KUN for de som kommer fra dårlige sosioøkonomiske forhold. Nikolai er 1 år og jeg kommer til å ha han hjemme til han er minst 2 år. Ikke kom her og si at det å kombinere å være hjemmeværende med å være fulltidsstudenet er latskap!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #19 Skrevet 27. november 2007 hvis du er fullstidstudent hvordan kan du ha han hjemme da? har du stakkaren med på skolen? eller er barnefar like feit og lat? uff da
ScaryMama Skrevet 27. november 2007 #20 Skrevet 27. november 2007 Jeg går ikke på forelesning og leser heller hjemme. Jeg går kun på det som er obligatorisk og da passer enten mamma eller søsteren min han, heldigvis er ikke det mer enn en gang i uken så det har gått greit hittil. Pappen jobber 7 dager i uken så han er nok heller ikke lat. Syns det virker som du uttaler deg om noe du ikke har noe peiling på siden du ikke klarer å komme med noe saklige argumenter for ditt syn.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #21 Skrevet 27. november 2007 lykke yil med skolegangen din. du sier fulltidsstudent? en gang i uken? jaja du må jo lese ganske mye. har selv studert jeg, og man må lese. stakkars ungen din. han får ikke mye stimuli hjemme der mor sitter med boka forran trynet. eneste stimuli han får er fra sin bestemor og tante. da mp jeg si at barnehage er tingen jenta mi.
ScaryMama Skrevet 27. november 2007 #22 Skrevet 27. november 2007 Jeg tror forresten ikke du skjønner poenget mitt helt, HI. Jeg prøver å få deg til å forstå at det er mange av oss som har barna hjemme fordi vi virkelig tror og mener at det er best for barna. Siden du ikke virker særlig ressurssterk så er det nok best for barna dine å være i barnehagen tidligst mulig. Heldigvis er vi alle forskjellige;)
ScaryMama Skrevet 27. november 2007 #23 Skrevet 27. november 2007 Du vet ingenting om hvordan vi gjør det hjemme hos oss! Tror du virkelig jeg kan sitte med nesen i boken så lenge han er våken? Da vet du fint lite om 1 år gamle gutter;)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #24 Skrevet 27. november 2007 jeg vet at 1 åringen sover ikke mer enn 5 timer dagen. lykketil på eksamen:)
ScaryMama Skrevet 27. november 2007 #25 Skrevet 27. november 2007 Trenger ikke at du ønsker meg lykke til! Jeg har ikke tatt permisjon i det hele tatt så jeg har allerede ett år med erfaring på hvordan kombinere eksamenslesing og baby. Går så fint vettu! Synd at du fremdeles ikke skjønner poenget mitt da, men ser nå at du heller vil henge deg opp i irrelevante detaljer fremfor å ha en saklig debatt. Slik er det når man ikke har belegg for sine påstander:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå