Piken på landet Skrevet 27. november 2007 #26 Skrevet 27. november 2007 Bare en liten ting angående økologisk; er det i grunnen det beste? Dersom alle bønder skulle drive økologisk hadde det ikke vært nok mat til sikkert halvparten av jordens befolkning. Å drive økologisk gir så dårlig utnyttelse, at jeg stiller STORE spørsmåls tegn ved det. Ikke uten grunn at økologisk mat er dyr; når en verken skal bruke sprøytemidler eller industrifremkallt kraftfor, blir produksjonen deretter. Så dere gjør kanskje dere selv en tjeneste ved å spise økologisk, men samfunnet en bjørnetjeneste etter min mening. Men for all del, enig i at mye i dagens landbruk kunne helt sikkert vært bedre, og det er dyrene som er de skadelidende her. Men skal en klare å holde effektiviteten oppe blir det desverre slik. Så da er det bedre å slutte å innta alle animalske produkter. Lykke til :-)
Labambie Skrevet 27. november 2007 #27 Skrevet 27. november 2007 Jeg må signere rose sitt innlegg! Genialt bra svart.. Og husk at om alle bønder i norge skulle gått over til økologisk,hadde det virkelig ikke fungert! Hverken økonomisk eller praktisk.. Noen som har sett en økologisk kornåker?? Ser ut som ferdig frokostblanding det.. Nei,greit med valgfrihet.. Jeg spiser fra det merket jeg har lyst på,også er det opp til staten å gjøre resten.. Sånne dokumtarer tar jeg aldri for god fisk.. Jeg ser de, tenker på de i maks 2 dager så er det glemt.. Gjelder også de filmene til Michael Moore.. Samme sak,lite nyansert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå