Gå til innhold

Frustrert og sliten...=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 3 dager over termin(som i seg selv ikke er så mye jeg vet) men har siden fredag gått med maserier som faktisk har vært såpass tette at jeg har ringt føden...

I dag skal jeg til JM for å sjekke modning og jeg er SÅ REDD for at det ikke er NOE på gang....er så sliten nå og lei av å gå rundt og TRO at noe skjer....tenk om jeg ikke er moden en gang.....null åpning...føler meg så lurt.....

Ille nok å gå over termin, men hadde jeg ikke kjent NOE hadde jeg heller ikke forventet noe enda, men jeg sover så vidt om natta fordi jeg har en del kynnere/rier som ejg faktisk vokner av til tider..

Beklager dette ble sytete men er bare så frustrert....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dakkar frøkna...:-(

Jeg sitter nå her jeg også,felles skjebne -felles trøst! Bah:-(

Så kjipt med de maseriene da,driver å lurer deg sånn! Kjenner ingenting av de,jeg,så jeg har trøsta meg med at jeg sikkert føder utpå nyåret engang... Kanskje kroppen bare absorberer babyene til slutt,så svinner magen hen og så sitter vi her uten barn og 9 bortkasta måneder med oppkast og ubehag! *grøss*

Håper du får positiv beskjed hos JM idag,da,det hadde sikkert hjulpet stort på humøret! Jeg har ikke JM,så jeg aner ikke om jeg i det hele tatt har åpning der nede lengre,kanskje det bare har grodd igjen,sånn at jeg aldri mer kan få noe inn eller ut derfra,haha!

Masse klemmer til deg!

Skrevet

Skjønner godt at du er frustret ja..Tre dager er ganske mye synes nå jeg..Du har jo gått gravid over 9 mnd da..Du er kjempe flink,synes jeg=)

Du er nok moden skal du se..Kanskje jordmor også kan gi beskjed om at du har blitt en åpning=) Du må tenke positivt vettu..For da vil gullet komme ut raskere;) Hihi..

Lykke til hos JM..Hvis du orker etterpå kan du godt legge ut en oppdatering..Er veldig spent på dine vegne=)

Skrevet

Å hvordan skal det gå når jeg er like lei som dere og enda her to uker til termin?! HJELP!!!

Håper du er åpen som bare det:)

Skrevet

En til som er med i 3 dager-over-klubben.:-(

Jeg skal også til jordmor i dag. Hvis hun forteller at det ikke er antydning til modning i dag heller, mister jeg besinnelsen. Har hatt så mye kynnere, og så intenst vonde i natt, at hvis det søren ikke kommer noe godt ut av de nå heller, streiker jeg.

Jeg nekter å gå slik i halvannen uke til:-)

Fortell hvordan det går hos jordmor da!

Klem.

Skrevet

Vibe80: Jeg var også så lei som deg da jeg hadde 14 dager igjen. Idag har jeg 5 dager igjen, og nå sover jeg ikke på natta i det hele tatt nesten.... ikke vondt noen plasser (bortsett fra i en stortå..:!!), men er så LEIIIIIII og har DEN urolige følelsen i kroppen..... tror hver eneste kveld at "inatt, inatt kanskje" - men blir like skuffa hver gang. Det skjer jo ingenting.....

Jeg håper for alle her sin del at vi kan se til å få modning og åpning og alt som er..... det sliter max på både meg (og min stakkars samboer) for jeg er så sur og lei....

Babyene kommer -- de kommer 100% sikkert til slutt!!! :) Lykke til alle sammen.......må bare trøste oss med at det er flere av oss..... selv om noen er kommet på overtid - der fortjener virkelig å få NÅÅÅÅÅ med en gang altså!! :)

Klem

Skrevet

Har dere forresten merka om det har kommet ut noe fostervann? Jeg føler at det lekker ut litt av og til,og igår trodde jeg kanskje at vannet skulle gå,for da rant det ut et eller annet 2 minutter etter jeg hadde vært på do! Er litt bekymra for om det til slutt kan bli for lite fostervann,jeg... Kanskje jeg bare tisser på meg,uten at jeg merker det??? Legen mener at det antagelig ikke vil komme ut så mye vann uansett,siden hodet er festet. Er visst ikke helt uvanlig at det bare kommer bittelitt,siden hodet ligger "i veien". Åssen skal man DA vite om vannet har gått eller ei? Er jo 3 dager som er grensa for når vannet går,til man må ha ungen ut! Ja ja,skjer det ingenting frem til imårn,så vil jeg ha en sjekk på føden,siden jeg ikke har JM og dessuten mener at terminen er litt feil. (mener 19-20 er mer rett) Bærum sykehus er jo ikke akkurat kjent for å forhaste seg med å sette igang heller...

Skrevet

Elli-karamelli:

det tror jeg at jeg ville sjekket om jeg var deg. Jeg har ikke merket noe slikt, men ei venninne av meg hadde det sånn.. Hun regnet ikke med at det var fostervann, siden det var så lite. Men hun fikk sjekket det, og det var altså det. Og hun måtte settes i gang.

Kanskje det er noe på gang hos deg nå:-)))

Krysser fingre. Husk å oppdater! :-)

Skrevet

Hei blomster&bier! Vet akkurat hvordan du har det! For sånn starter min første fødsel (2 år siden). Maserier, tildels veldig jevnlig (mellom 10-15 min) i flere timer ett par netter. Og generelt mye kynnere hvis jeg beveget meg.

Ble sjekket på føden etter dette, for jeg ville få bekreftet at alt var i orden. Men der var det ingen modning, gitt. Så hadde jeg et døgn uten noen kynnere, men natt nummer 4 begynte det på ordentlig :). Da hadde jeg en kjempefin fødsel, med passe rask fremgang og vesla kom midt på dagen.

Nå er jeg igang igjen, håper jeg... Har hatt maserier natt til lørdag, natt til søndag, generelt mye kynnerer og ingenting i natt.....

Håper, håper, håper at dette er natten da det starter på ordentlig. -Trodde jo egentlig at denne delen skulle gå raskere nå som det er nummer to, så jeg kommer til å bli skikkelig skuffa om ikke baby er her innen et par døgn!

Har fire dager til termin, jeg da, men fødte tre dager før med første så er lite innstilt på å gå over.

Men, om du får beskjed om lite modent, så kan det altså skje i natt eller i morgen likevel!

Lykke til både til meg og deg!

Skrevet

Æsj,hadde håpe noen skulle si at det sikkert bare var jeg som tissa på meg,hehe! Var utrolig lite som kom da... Har kjent lignende følelse i flere uker,så tror kanskje ikke at det er fostervann,men man vet jo aldri.

Får høre hva fastlegen sier,må uansett bestille time til ny kontroll,siden ingenting har skjedd. Hun skulle ringe sykehuset for meg også,sånn at jeg kan få komme dit på sjekk. (siden dem er litt vriene der,er bedre at hun ringer,hehe!)

Tror nok at du ender på føden før meg,Mali! Får 2008-unge,jeg! Bah,må visst spy igjen,er kvalm:-(

Skrevet

*sorry* Hehe

Det er ganske slitsomt dette her. Ser du skal føde på Bærum. Det er nokså likt som Haukeland: det blir vinter og vår før de setter i gang:-(

Tror nok ikke du får 2008-barn:-)

Jeg var nettopp i posten og traff på min kjære nabo. De hadde termin 17. desember og fikk jenta si på lørdag!! Ble helt satt ut og kjente jeg ble dypt missunnelig! :-)

Det var så sinnsykt ikke del av planen... Vi var først ute!!

Jaja, ikke så mye å gjøre med dette.

Skrevet

Hehe,sånn kan det gå! Hjelper jo veldig at svigerfar plutselig kommer susende til byen og skal overnatta til imårn(for svigermor tvinger han til å hente noe i Oslo hun har bestilt. De bor 5-6 timer unna) Vil IKKE ha rier eller noe med besøk her! (vil ikke ha besøk i det hele tatt nå,men hva skal man si???)

Så dritt når folk sniker i køa,altså! Frekt! Søskenbarnet mitt skulle bli pappa i januar,men han kom ut i oktober! (ikke at jeg vil bytte,han må ligge på sykehuset lenge,og de vet fortsatt ikke om han er hjerneskada eller ei. Hadde 2 store hjerneblødninger ved fødsel,stakkars.)

Naboen vår har termin om 2 mnd,men tror nå at jeg skal bli først av oss,hehe!

Vi får bare kose oss med tv og sånn,vi overtidsfrøknene,ikke så mye annet man kan ta seg til i disse dager. Hvem gidder vel å vaske?!?

Skrevet

elli-karamelli:

Var det mye som rant??.... det har dryppet litt hos meg også, etter å ha vært på do og tissa.... Kommer av og til en dråpe på låret eller i buksa (ja, i buksa faktisk....heh).... ser helt gråhvitt ut, så jeg regner med det er utflod.... Men ble litt usikker nå - for som du sier: Det kan jo komme bare litt og litt dersom hodet ligger langt ned.

Ang svigerfar-besøk: misunner deg ikke..... ikke oppløftende å høre da, men.... *huff* Her kommer svigersøster på overnattings fra onsdag til torsdag, og jeg er av samme innstilling som deg: vil ikke ligge med rier og greier mens man har besøk.... (men hun er heldigvis på min alder da, og veldig oki... ligner ikke så mye på sin mor nei..) heh.... ;)

Men trenger kanskje ikke bekymre meg for ser jo ikke ut til at noen ting skal skje i løpet av de nærmeste dagene..... ååååååh.....

Skrevet

Tja,vanskelig å si,kanskje en bitteliten halv desiliter??? Tissa veldig lite rett før,så kan jo bare være at hodet trykka til på blær akkurat da. Det er ihvertfall ikke utflod,for det er fargeløst... Har ikke merka at slimproppen har gått enda,så er litt i tvil om det kan komme fostervann da.

Men siden det ikke er mye som kommer,så burde det vel være nok vann igjen inni der? Kjenner ihvertfall masser av liv!

Blir vel lettere neste gang man skal igjennom dette!

Vi får satse på at vi ikke føder ikveld/natt da,det får vente til imårn før det begynner å skje noe,selv om man begynner å bli spent og utålmodig! Svigerfar kan jo bare låse seg inn om det skulle skje noe,men bikkja mi liker han ikke,han bare knurrer,så håper ikke det blir tilfellet! (får evt. be han smøre seg inn i leverpostei,det kanskje hjelper på mottakelsen fra udyret,hihi!)

Skrevet

Da har jeg vært hos JM og jeg er faktisk moden, 1 cm åpning og hun sa at det godt kan skje noe om ikke så lenge! Da vet jeg jaffal at det å gå rundt med mensevondt og tullerier KAN føre til noooe*sukk*

Var ikke HELT forgjeves dette tullet, men jeg har ikke helt troa på at noe skjer på en stund! EVIG pessimist.......

Elli-karamelli: ta på deg bind og hvis det fyller seg opp med fukt/vann eller slikt i løpet av kort tid bør du ringe føden! Det var den beskjeden jeg fikk når jeg trodde jeg lakk fostervann! Må også si at de alltid har sagt: hvis du TROR du lekker foster vann må du få det sjekket opp!!

Tror forresten ungen rett og slett nekter å komme til meg:(

Skrevet

Hey,moden og greier! Ikke værst! Grattis! :-) Da blir det ihvertfall en november-baby på deg! :-) Du får teste ut noen av de triksene som liksom skal hjelpe for å sette igang! Hiv innpå med en pose svisker,det gjorde tanta mi på overtid(orka ikke tanken på laksèrolje) og da skjedde det noe! (bah,ikke at svisker er no godt,men...)

Det kommer bare litt en gang i uka eller noe,ikke flere ganger daglig,så jeg pisser vel bare på meg...:-( Hadde aldri trodd at jeg ikke skulle merke at det skjer,dvs føle om det er tiss,utflod eller fostervann,haha! Men får ringe å spørre legen om hva hun tenker,evt. ta en telefon til føden. Har prøvd å lukte på det,men kjenner ingen lukt i det hele tatt...

Tryll tryll,sett igang fødselen til *blomster og bier* NÅ!

Skrevet

men altså urin lukter jo urin, så hvis det ikke lukter noe så er det jo noe annet!?!?! Hadde uansett ringt, kanskje du samtidig kan bli sjekket for åpning og modning du og??

Vel, jeg heier ikke såå høyt....det kan fortsatt gå mange mange dager...men er godt å vite at 3 døgn med lite søvn jaffal fører til NOE selv om det ikke har ført til at nurket har kommet enda:P

Ønsker deg lykke til Elli-karamelli!! Vi får nok baby til slutt(stolt jeg er faktisk litt positiv):P

Til nå har IKKE kanel, tafsning på puppa eller massasje under føttene hjulpet så helt ærlig så tror jeg ikke noe på dette tullet!! Sex klarer jeg ikke pga kjempe hoven og tørr nedredel...*sooorry* nekter å ha vondt der nede før baby har presset seg ut:P haha

Tenkte å spise litt lakris, det tåler jeg ikke og har vel ca samme effekt som svisker;)

Skrevet

Nei,lukter ikke no spes.,drikker jo så mye,så tisser bare vann,jeg! Men får vel ringe,ja!

Tror nok at du ender på føden imårn,jeg,ihvertfall tror jeg at du får rier til da,og det er ihvertfall et tegn!

Har ikke testa noen triks selv,annet enn gåtur,men det må jeg jo på alikevel,siden jeg har hund! Og kanelboller kvalifisrer vel neppe til kanel-trikset,selv om jeg drøssa godt på med brunt tryllepulver:-)

Hmmm,lakris er jo godt da,så du får teste det. Tåler ikke melk,jeg,så kanskje rømmegrøt eller pannkaker gjør susen! (dog er jeg på dass 2-3-4 ganger dagen nå,vært de siset 3 ukene,så tror ikke mye på det det fart på magen-greiene!)

Og sex? Hva er det? Du er ikke alene der,kan du trøste deg med. Har vært kvalm fra uke 6-7,og klarer knapt å gi mannen min en klem,så trenger vel ikke si at sist jeg hadde meg noe,var ifjor vinter eller noe i den duren...

Tror du sånn dass-sugekopp som rørleggere har,kan gjøre noen nytte på å få ut noen der nede?!?

Skrevet

verdt et forsøk synes nå jeg!!!

Enda godt sambo forstår meg, selv om jeg har dårlig samvittighet for at han får så lite kos:P Er veeeldig ego for tiden hehe

Jeg tør ikke håpe at noe skjer snart er bare glad for at det er NOE som har skjedd til nå, hadde begynt å grine om jeg hadde vært helt umoden og alt bare hadde vært lukket og låst! hehe

Nei nå er de tpå tide at den ungen kommer seg ut så jeg rekker å bli kjent med han/henne før jul og vi blir 100 mennesker rundt juletreet..*sukk*

Skrevet

Jordmora mi sa at fostervann lukter omtrent som sæd. Men det er kanskje ikke det beste rådet å gi om du ikke har hatt sex siden i fjor vinter..hehe...;)

Sånn dass-sugekopp hørtes mindre behagelig ut.. meen jeg ble selv tatt med sugekopp (troor ikke det var en sånn rørleggerne bruker men..). Men hva med å prøve med støvsugern? ;)

Uff, ønsker dere iallfall masse lykke til. Sender masse gode tanker i deres retning.

Skrevet

Frem med sugekoppen da! :-)))

De skjønner jo at vi ikke er oss selv i disse månedene,så de blir nok ikke så skuffa. Ikke at jeg tror mannen min hadde syntes det var noe fristende å stadig måtte avbryte akta fordi jeg "bare må ut å spy litt" igjen,hehe...

Oi,du vet ikke om det er gutt eller jente? Så spennende! Da skjønner jeg om du er EXTRA utålmodig!

Ikke så gøy å dele babyen med hele tjukke slekta,vil jeg tro,dere får være flinke å dra dere litt unna,det tror jeg nok folk kommer til å synes er helt ok. Litt ro og fred må man jo få når man akkurat har kommet til verden! :-)

Skrevet

uff støvsuger fikk meg til å tenke på dumme gutter i 14 års alderen! hahaha

men ja fostervann skal lukte litt søtt, det har jeg også hørt!!

Nja sugekopp eller dasssugeting er vel ikke såå forskjellig...selv om jeg ikke klarer å se hvordan man skal få den inn til ungen:P

Herregud man blir desperat etterhvert...

Skrevet

Felles trøst ja... Jeg er 11 dager over termin idag og var på sykehuset for å sjekke modenhet og at baby har det bra. Lite modent, men litt bedring siden fredag. Fikk akupunktur og beskjed om ny akupunktur time imorgen. Blir satt i gang på torsdag om ingenting har skjedd før det.... (håper virkelig at det skjer noe snart.......sukk).

Ventemodus er det verste. Kan ikke planlegge noe som helst. Sukk!!!

Lykke til dere andre som også går over tiden. Det beste er vel at ventetiden snart må være over.

Varm klem

Skrevet

ja ok jeg skjønner at vi ikke har så mye å klage over med våre 3 dager over termin:P

Uff føler med deg nettzi!!! Sender deg masse fødestøv, du er jaffal mamma innen helga er omme!!!! MEn vi satser på at det skjer masse i natt;)

Skrevet

Nei,11 dager over. Så kjedelig:-( Ikke så oppløftende når det ikke er helt modent heller,det gir i det minste et lite håp!

Kjempedumt når man bare må gå rundt å være "klar" hele tida,får jo ikke gjort noen ting fornuftig(+ at man er jo døsliten uansett,så orker ikke stort!) Irriterer meg over julegavene jeg ikke har fått begynt på,ikke orker å ta nå,og som må utsettes enda lengre mtp fødsel og formen etterpå! Må jo få kjøpt og sendt avgårde før posten stopper opp!

Er visst dårlig med sånn berømt "fødestøv" her hos meg,men sender litt alikevel,du fortjener å føde før meg ihvertfall,Nettzi_78!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...