Gå til innhold

hvor tidlig er det mulig å kjenne symptomer????

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat "satt igang". i PP1 etter halvannet år på ppiller.

aner ikke syklusen min enda i og med det kan ta tid før ting er på plass etter pilleslutt, men man får jo lov å håpe at ting går fort ;)

saken er:

Føler meg så uggen nå i disse dager. Stikker nederst i magen, kvalme som kommer og går, mye slapp og trett, litt oppblåst... For ca en uke siden hadde jeg mye utflod,til meg og være (sorry detaljer)...

Det jeg lurer på er om dette kan være tegn på graviditet?

kan jo selvsagt være mye annet også men.. vil bare høre deres mening.. og kanskje høre noen andre "symptom historier" for å samenligne med ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan helt klart være tegn på at du er gravid, selv har jeg hatt slike symptomer en liten stund og testet positivt i går (IKM enten 25/11 eller 2/12, litt usikker på når jeg hadde el) =) Har selv hatt skikkelig uregelmessig syklus, men det klaffet allikevel på første pp. Når har du IKM?

Skrevet

Åh-det der er som å høre meg!! Jeg også er kjempeusikker på syklusen min siden jeg og er på første pp etter p-piller. Trodde egentlig jeg hadde IKM 6. desember, men i hele helgen har jeg vært småkvalm, føler meg uggen, det stikker nederst i magen, er oppblåst og i går klarte jeg bare såvidt å holde øynene åpne hele dagen... Kanskje vi har fått det til på første forsøk?? Eller er det bare håpet som spiller oss et puss?? Når skal du teste?

Skrevet

Det KAN være graviditet. Men det kan også være at dere akkurat har slutta på piller + håper på spire og kjenner mye rart.

Da vi prøvde husker jeg at jeg syns jeg kjente både det ene og det andre hver måned, og jeg kjente det jo, men var ikke gravid allikevel. Desverre.

Skrevet

Så hyggelig å høre fra andre i lignende situasjon!

Gratulerer så mye med positiv test "På'n igjen"!!! Så hyggelig :)

Du har en fra før eller er dette din første?

Nei, jeg aner ikke når jeg har IKM i og med jeg ikke har kontroll på denne syklusen min... Likevel tror jeg at jeg evt skal ha mensen ca 05.12 (men håper såååå på at den ikke kommer....!!!)

Forstår at du også "Kjerstipusen" er på pp1? Ser ut til at det er mange av oss som "setter igang" nå.. :) Hyggelig å ha kontakt med andre i samme situasjon i og med dette ikke er noe jeg går rundt og snakker høyt om enda :)

Har de samme følelsene i dag. Fri i dag faktisk (for skal jobbe til helgen). Kniper i magen, og føler det også litt i brystene..litt småkvalm og slapp. men tenker som så at dette kan jo sikkert være så mangt.. :/ hvor tidlig er det vel egentlig en kan føle symptomer?

Får i meg endel frokost i allefall og vitaminpillene mine ( er egentlig ikke så flink til sånt, men skjerper meg veldig nå).. Er så negativ og går rundt og tror at "jeg kan nok sikkert ikke bare bli gravid på få forsøk" men klart jeg akn det jeg som alle andre.. .. .. egentlig..

gleder meg til å høre mer fra dere :)

Skrevet

Jeg går her og venter på tanta, men HÅPER selvfølgelig at hu ikke kommer. Det har murret fælt i magen og brystene er ømme (vært det i over en uke). Trodde jeg hadde IKM 22/11. Tok en test 21/11, men den var negativ.

Har egentlig mistet håpet, og er negativ som deg miobell. Tenker at nok heller ikke jeg kan være gravid på første forsøk.... egentlig burde jeg jo bare ta en ny test, men det er å kjedelig å se at den blir negativ. Penger ut av vinduet når tanta sikkert dukker opp hvert øyeblikk ;)

Skrevet

Jeg har ikm i dag eller i morgen....jeg har ømme brystvorter,areola og er KJEMPE trøtt og sliten konstant. Rare mensmurringer og fryser mye...tok en test i stad....viste en tydelig loddrett strek og en litt mindre synlig,MEN synlig vannrett strek....skal ta en ny test i morgen tidlig,men håper så inderlig asså! :)

Skrevet

Håper for din del også :)

Jeg har IKM til fredag ,tok en digital CB test idag som var negativ.

Men men, jeg må vel være mer tålmodig gitt..

Jeg også fryser mye, eller så er jeg kjempe varm. Humørsvingninger , trøtt.. .Vondt i korsryggen, og ømme bryster..

hmmmmm

Hatt litt stikninger nederst i magen idag også .. hmm..

lov å håpe men..

Skrevet

Yep, 1.pp her også etter maange år på pilla. Har sett at det er mange som starter opp nå ja, og vi har jo faktisk IKM omtrent samtidig (jeg har 6. des)-blir en spennende start på adventstiden for oss da :)

Jeg tror desverre at jeg må avskrive en del av disse "symptomene" min som sykdom :( Febern bare stiger her, men nå skal jeg snart krype til køys og ta en paracet. Sparer den til da, for selv om jeg har fått vite at det ikke er farlig vil jeg ikke ta flere enn absolutt nødvendig!!

Men altså luktesansen min-den har blitt kriminell. Har alltid hatt god luktesans, men nå lukter jeg jo alt! Og mat-mye god mat som plutselig ikke lukter så godt altså! Nei-vi får bare holde ut i halvannen uke til. Skal du teste 5. eller miobell??

Skrevet

Hei til deg "Kjerstipusen".

Morsomt. da har vi, trolig... , IKM ca samtidig ja... Tenker teste 05.12, om ikke jeg vil vente til helgen, lørdag 08.12 *sukk* Spørs jo om mensen dukker opp før, har jo ikke kontroll over syklusen egentlig..

God bedring! Kjedelig det der med feber sykdom da. Du får bare slappe godt av. Å ta det med ro til du kommer deg igjen... Men at du har feber betyr jo ikke at du også kan være gravid nå ;)

Gått rundt med merkelig følelse i magen i hele dag. Stikking, lett kvalme og slapphet, noe oppblst følelse.. men vet ikke jeg...

Skulle egentlig ta et glass vin hos en venninne i stad, men måtte finne en unnskyldning for å ikke kunne drikke.. Ble til at jeg la skylden på "hodepine". Om jeg faktisk ER gravid orker jeg ikke gå med tanken på å ha drukket vin .....Egentlig invitert til venner til helgen også. Der også er vin inkludert. Får nok finne en unnskylding da også gitt!

Redd for å bli skuffet, men går med små forhåpninger om å faktisk være gravid nå... Har jo aldri vært det før, så aner ikke hvordan det evt. kunne føles på kroppen. Det er jo så individuelt også det der...

Kanskje symptomene mine er på graviditet? kanskje ikke..... hmmm...skulle ønske jeg visste!

Skrevet

Hehe, ja denne drikkinga ja-det er ikke så lett å finne på unnskyldninger for å ikke drikke. Greit å ha litt hodepiner å skylde på-jeg orker heller ikke tanken på å ha drukket hvis jeg er gravid. Kan jo hende man får litt annerledes syn på det om man har prøvd lenge, men nå de første gangene tror jeg at jeg kommer til å være rimelig totalavhols mellom el og tr!

Jeg føler liksom at jeg har et ekstra problem på den fronten og i og med at alle vennene våre er sånne som drikker hver eneste helg. (Og vi har ikke sagt noe til noen) Helgen som var så brukte jeg været som en unnskyldning for å kjøre-det uværet der kom som bestilt!! Men skal ha juleverksted med rødvin og gløgg med to venninner 8. des, så lurer litt på hvordan jeg skal snike meg unna den. Hvis tanta har kommet så er det jo greit, men hvis ikke sliter jeg litt da. Vil ikke drikke før tr har kommet uansett hvor negative testene er... Tenker at jeg kan jo kanskje kjøpe alkoholfri rødvin på polet og helle over på en flaske med skrukork. Syns det blir litt mistenkelig å aldri skulle drikke :S

Skrevet

Hehe.. Det er som å høre meg tenke dette "Kjerstipusen" ;)

Komisk, men det skal ikke være enkelt plutselig være totalavholds i vennegjengen når du tidligere drakk sammen med de uten problemer...

på jobben nå..samme rare følelsen med ømhet nederst i magen og periodevis stikking.. kan det være kan det være??? Prøver å ikke tenke særlig mer på det.. men tenk for en fantastisk julegave det hadde vært da!!!!!

Snakkes :)

Skrevet

Hehe, ja jeg må innrømme at jeg av og til føler at det står "gravid" (eller hvertfall "prøver å bli gravid") i panna på meg! Særlig når jeg satt på jobb i går og brukte 25 minutter på å tvinge i meg en brødskive fordig jeg var så kvalm... Vi får hjelpe hverandre med å finne på unnskyldninger!!

Høres jo ut som symptomer du har da miobell, men jeg er jo ikke akkurat noen ekspert. Jeg prøver også å la være og tenke på det, men det er jaggu ikke lett ;) Har veeeldig lyst på en så fantastisk førjulsgave ja :)

Skrevet

Det skal visst ikke være mulig før etter en ukes tid hører jeg mange si, men de gangene jeg har blitt gravid, har jeg hatt en veldig levende og spesiell drøm natten etter befruktning. Må nevne at slike drømmer har jeg aldri ellers, selv ikke de gangene jeg tror jeg kan ha blitt gravid. Det er som om kroppen prøver å fortelle noe:-)

Ellers har jeg merket symptomer som ømme pupper, kvalme, svimmelhet og mye, men tynn utflod en ukes tid senere.

Skrevet

Hmmm...det med tynn utflod merket jeg spesielt mye søndag som var og mandagen.. så kanskje kanskje..

Fremdeles øm nederst i magen. kjenner også periodevis verk i korsryggen og hjelper da bare å ligge på gulvet.. merkelig... spennende, skummelt og ja, jeg blir litt rastløs.. vil vite nå!!!

Kan ikke tenke meg jeg er det på PP1 da.. hadde jo vært litt rart om det skjedde meg..

Hehe... nå er jeg invitert på vinkveld fredag kommende og lørdagen er det jentekveld med kollegaene. selvsagt er vin inkl. også der.. så nå er det bare å grave fram flere unnskyldninger ;) Gjør meg ikke noe å måtte stå over et glass vin eller to uansett, men er jo kjedelig å måtte finne disse unskyldningene.. jeg vil jo bare oppfattes som kjip.

Si at jeg har hodepine går jo en kveld.. (hehe.. men da bør jeg liksom HA det også da...) Eller bare at jeg er sliten og trøtt og ikke "orker", men da må jeg også VIRKE trøtt da..

Skal ikke være lett det der uten å sprekke boblen. ("jeg prøver å bli mamma skjønner dere..") Niks, dette skal være min og min kjæres hemmelighet..

Lykke til til alle dere andre prøvere. Hehe.. kanskje er det fler enn meg som stadig blir sprøere og sprøere etterhvert som symptomene sniker seg fram ;)

Skrevet

Utflod da-ja har fakisk blitt litt mer av den og litt tynnere i løpet av dagen. Og brystvortene mine, de er ømme i en helt ny dimensjon (au!!). Hovne er de og... Får virkelig håpe at dette er virkelige tegn og ikke bare innbilning! Aner jo forsåvidt ikke hvordan utflod f.eks skal oppføre seg i og med at dette er 1 pp etter lang p-pillebruk!

To kvelder på rad med unnskyldninger ja-men du, i dag fikk jeg beskjed i en annen tråd her at (det eventuelle) fosteret ikke deler blodomløp med mor i den fasen vi er i nå, så da er det bare å drikke. Man trenger jo ikke drikke seg dritings, men da går det an å nippe til et glass vin eller to i løpet av en kveld. Som de andre i den tråden sa-fulle folk merker ikke hvor mye andre drikker likevel, så ;)

Skrevet

hmm.. ja leste det om at fosteret ikke deler blodomløp i begynnelsen, men jeg vet ikke om jeg har samvittighet.. hehe.. i tilfelle blir det bare til at jeg sitter der og nipper til glasset ;) hehe.. og sant nok det, fulle folk merker ikke hvor mye jeg evt drikker uansett ;)

høres jo ut som typsike tegn det du har da.. men man vet jo aldri, men lov å håpe ;) Har ikke ømme brystvorter, bare litt i perioder faktisk ,men kan jo være likevel.. vi får krysse fingrene for hverandre og håpe ;)

Skrevet

Ja, krysser fingre og tær og det som er ;) La deg til som venn her jeg, så er det litt lettere å følge med!

Skrevet

Legger deg også til som venn kjerstipusen :)

Hyggelig å kunne følge noen i lik situasjon.

Har samme symptomer i dag.. veldig trøtt og slapp i hele dag. Sårbar (tar lett til tårene kjenner jeg.. hehe..) noe stikking nederst i magen og øm i brystvortene, noe vondt i korsryggen.... hmmm.. kanskje kanskje???... er vel typiske tegn eller?

Er så spennende men merker utålmodigheten.. tåpelig å være utålmodig i PP1, hehe.. vet dette kan ta tid, så er vel smart prøve å ikke "hause meg sånn opp"..

Skrevet

Har mye av de samme symptomene enda jeg også, men de kommer og går veldig. Kvalmen ga se litt i løpet av tirsdagen, men i går kveld kom den tilbake for fullt. Trodde jeg skulle bli gal, også har jeg jo ikke lys til å gå og stikke fingeren i halsen heller da-det er ikke sååå festlig å kaste opp!

Har du hodepine? Har så hodepine om dagen at jeg tror jeg skal bli gal. I går var det så ille at jeg var helt svimmel. Også har jeg ikke lyst å ta så mye paracet heller, selv om det er greit å ta...

Kjenner meg igjen i det du skriver om å være sårbar. Mandag kveld lå jeg i sofaen og hulka, men hadde ikke peiling på hva det egentlig var for noe. Har merka helt siden helgen at det ikke skal mye til før tårene pipler i øyekroken. Rart altså!!

Nei, jeg blir helt bombesikker på at jeg er gravid jeg, når jeg sitter og tenker over sånt. Kommer til å bli såå skuffa om jeg ikke er det likevel. Men vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og vente og se. Jeg tror jeg skal teste neste fredag morgen jeg :S Usj-eller kanskje vente til lørdag-det kan jo bli en rimelig kjip dag på jobb om testen er negativ da :(

Skrevet

hei igjen :)

har også endel symptomer ennå, men kommer og går i bølger.. vet ikke jeg.. i dag er jeg litt negativ igjen.. klarer ikke tro jeg er gravid.. tenk om jeg hadde vært så heldig!!!!... *drømme*..... men håper..

Håper dette går raskt for oss begge Kjerstipusen, selv om vi begge bare er i PP1 da...

stresset mye på jobben i dag, så ikke rukket å kjenne særlig på symptomer.. men de er der ennå. periodevis.. kjenner det hele tiden i ryggen. mye trøtt, kjenner det i magen osv.

I går frøs jeg masse! men ikke i dag (men kan jo være jeg ikke frøs i dag i og med jeg stresset så..) Periodevis vondt i hode, men ikke så mye.. hummøret er det verste, det svinger enormt! noe som er innmari slitsomt når jeg skal prøve å veilede og tilrettelegge arbeid for ungjentene på jobben... ;)

Jeg håper så inderlig jeg er gravid, men er så redd for å bli enormt skuffet om jeg ikke er det.. prøver å ikke tro for mye (men lettere sagt enn gjort)..

ja, vi må nok bare smøre oss med tålmodighet begge to ;)... Tenker kanskje teste lørdag neste uke, altså 08.12, men tror vel egentlig ikke jeg klarer vente så lenge... om jeg ikke mensen kommer før den tid, vet jo ikke.

Trodde jeg fikk mensen på jobben i dag, ble så stresset (og skuffet). Hadde på meg hvit inntilsittende bukse så .. hehe.. måtte kjapt løpe på toalettet. men viste seg å bare være en masse tynn utflod.. (sorry detalj..) - er det noe som gjerne kommer etter at egget er befruktet?.. hmmmm...

Skrevet

Her sitter jeg og prøver å presse ned litt frokost-ikke så lett når man er småkvalm!! Men men-hvis det betyr at jeg er gravid så er det heeelt greit ;)

Skjønner godt at det er frustrerende med skiftende humør når man har folk man må ta seg av på jobb! Jeg satt og jobba tett sammen med en kollega i går, og måtte virkelig ta meg sammen for å prøve og holde humøret sånn nogenlunde stabilt. Og når jeg lå på sofaen i går så holdt jeg på å begynne og sippe for ingenting. Hehe-måtte nesten le litt av meg selv der jeg lå! Men nå begynne i det minste hodet mitt å bli til å leve med, så det er deilig. Bare litt banking innimellom, men ikke i nærheten av hva det har vært. Usikker på det der med utflod-har mye mer enn vanlig om dagen jeg og, også litt hvitaktig (sorry detaljer her og). Prøvde å lese litt her: http://www.pernille.info/cervixsekret.htm men ble egentlig ikke så innmari mye klokere. Syns ikke noen av de der passa så veldig jeg...

Har et lite problem i helgen-er invitert på gløgg og julekake/konfekt-laging hos ei venninne. Kommer sikkert til å bli drikking, men jeg tror ikke jeg har samvittighet jeg... Uansett hvor mye folk sier at det ikke er farlig. Vurderer å kjøre, men da må jeg bare finne på en unnskyldning for det som ikke virker alt for teit...

Skrevet

hehe.. kjenner til det der med å presse i seg frokost.. satt å gjorde det samme her i stad.. ikke sulten og på en måte hold nederst i magen så var litt vanskelig. men MÅ få i meg nok næring nå!!! sliter nok som det er med å spise på jobben midt i stresset som er der nå framover..

prøver å stresse minst mulig på jobb nå, men det er lettere sagt enn gjort i og med det er ekstremt å gjøre der fram mot jul... men,men..

forstår "problemet ditt" til helgen.... men det er jo alltid mulig å finne enkle unnskyldninger.. hehe.. men vi vil jo bli oppfattet som kjipe med slike unnskyldninger da... Går an å skylde på hodepine, at en går på antibiotika pga en bakterieinfeksjon(mer trenger de da ikke vite) , du kan kjøre pga du må "tidlig opp dagen etter"... ja, det var i allefall noen ideer..

-har selv tenkt å skylde på antibiotika kur nå i kveld når jeg skal i selskap. brukte laaaang tid til å knekke ut denne ideen ;)

vet det er mange som sier det ikke er skadelig å ta et glass vin eller to nå i begynnelsen av en evt. graviditet, men jeg har ikke samvittighet...

Vil ikke drikke mellom EL og IKM, sånn blir det for meg framover, og ikke synes jeg at jeg går glipp av noe heller ;) eneste kjipe er å finne på disse unnskyldningene...

skal på jobb nå. -vondt i magen, føles som hold på venstre side neders i magen, såre brystvorter , slapphet osv men overlever vel dagen tenker jeg ;)

Når tenker du å teste kjerstipusen?

Skrevet

står fremdeles på jobb... eller, egentlig ferdig, men må fikse og rydde opp etter meg før jeg drar hjem...

Vet dere hva, i dag var det en god venninne og kollega som spurte meg om jeg var gravid!!!! eller hun sa : "du vurderer ikke å ta en test da?".. Dette kom etter at jeg hadde unnskyld meg i å være så fjern. sa jeg var litt sliten og kvalm - noe hun kunne understreke å ha merket selv ;) hehe... jeg svarte ikke på det "ta en test spørsmålet" bare snakket det bort med noe annet...

hehe.. JO JEG VURDERER Å TA TEST ;) vil jo så gjerne teste og få positivt svar..... men jeg vet det er for tidlig ennå.. og vil ikke dele med henne ennå at jeg er i gang med prøvingen... hehe.. om jeg ikke sprekker snart da ;)

Ja, vært småkvalm og tafatt/trøttog slapp gjennom hele ettermiddagen..rar i korsryggen, noe øm i magen.. kjenner det også på humøret, er ikke mye som skal til før jeg "sprekker".. *sukk* hehe.. tror jeg klarer å ta meg sammen både ovenfor kunder, kollegaer og venner, er nok kjæresten det går mest utover...kanskje kanskje kanskje... tørr ikke tro, men håper så inderlig jeg har en liten augustspire inni meg nå..

Leeengter nå bare hjem til en varm seng og en god kopp te. og lille hunden min da selvsagt.. Kjæresten min jobber som bartender i kveld (ekstrajobb ved siden av hovedjobb) - gleder meg til han kommer krypende opp til meg i natt.

Må jobbe i mogen også, men egentlig helt ok, for da går tiden og jeg rekker ikke tenke på baby. graviditet osv. ;)

hvordan har deres dag vært?

hva med deg "kjerstipusen"?

Skrevet

Oi-så moro da miobell!! Da krysser jeg fingrene enda litt hardere for deg, men jeg ville nok venta med å teste jeg også. Det er jo bare så superskuffende om den viser negativt bare fordi du har testa for tidlig... Åh, det kommer til å holde så hardt å vente en hel uke med å teste!! Men nå begynner jeg egentlig å bli litt overbevist om at det ikke er noe hos meg. Har nesten ikke "symptomer" lenger. Kvalmen er der nå og da, men hodepine, trøtthet og utflod er nesten helt vekke. Tårene truer med å komme rett som det er da, og temperamentet er vel på topp. Bare spør han stakkaren jeg satt og jobba sammen med i hele dag. Det var en skikkelig drittjobb som måtte bli ferdig i dag også (bare kjeft å få fra kunden uansett hva man gjør), så det hjalp vel ikke akkurat på. Måtte ta meg skikkelig sammen for å ikke eksplodere helt :S Ikke bra, ikke bra!!

Har akkurat vært i bursdag for svigermor vi da, maaasse mas om ikke vi skal få barn snart også. Har så lyst til å hyle ut at JODA vi prøver og jeg HÅPER at det sitter en spire der, men istedet blir det noe mumling om at det er mer enn nok mas som det er ;) Hehe-kommer til å ha store problemer med å holde det hemmelig de første månedene den gangen det klaffer...

I morgen blir det julekos sammen med ei venninne og hennes venninner igjen. Litt halvnervøs for jeg kjenner ikke de jentene så godt, også kan jeg ikke "manne meg opp" med et glass vin heller... Uæææ, men det går nok fint-de er så koselige så! Har sagt jeg må kjøre da, så da slipper jeg hvertfall noe mer spørsmål om alkohol! Har du noen planer for helgen eller miobell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...