Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte for litt siden en pysjamas til datteren min på en exit butikk, merket på denne var "name it". Den var trykket med følgende setning: "Sover?? Ligger her å tenker på mine neste sprell"

Morsomt tenkte jeg... Men så var det liksom noe rart med setningen.. Greit med en og annen skrivefeil altså, men utrolig flaut med og/å feil i et produkt som man selger! He he... Noen andre som har kjøpt eller sett pysjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha har ikke sett den, men FOR en flause... hehe hadde nesten måttet kommentere den til butikken tror jeg..:o)

Skrevet

Ja... Jeg så det desverre ikke før jeg kom hjem, så tenkte jeg kunne sladre litt om det sammen med dere her inne heller!! ;o) Kanskje noen som jobber i tv2 hjelper deg leser dette? hihihi.. Pysjen fungerer ellers veldig greit altså!

Skrevet

ja, vi også har den pysjen. Har faktisk ikke lagt merke til det før du sa det nå, og nå irriterer det ræva av meg!!!!!!!!!!!

Skrevet

ikke sett den, men litt pinlig kanskje!

Skrevet

Mulig jeg er dum, men så ikke helt hva som var feil jeg??? *flau*

Skrevet

Ikke jeg heller Lizzy og Natty, så da er vi to iallefall... hehe:)

Skrevet

Det er en og/å feil. Det heter: å tenke, mens det heter ligger (her) og tenker...

Skrevet

hehehe, må ærlig innrømme at jeg ikke hadde reagert på det!

Tenke er jo et verb, å forand verb skal man bruke Å

(Å hoppe, Å danse, Å gå....)

...så det hadde nok gått meg hus forbi ;)

Skrevet

Husker ei på barselgruppa mi hadde kjøpt en body hvor det stod "Mamma's prinsesse"... Herregud, som jeg kjempet for å ikke kommentere det! Irriterer meg over skrivefeil altså!

Skrevet

He he, unnskyld meg "bang og olufsen", håper du har en fin kveld likevel:o)

Skrevet

Fordi de hadde brukt ' mener du? Og på norsk så heter det egentlig mammas prinsesse.

Synes ikke det er så ille. Vi kunne faktisk velge på skolen om vi ville bruke ' eller ikke. Det var imidlertid veldig viktig at vi var konsekvente ved bruk/ikke bruk;o)

Skrevet

Jeg klarte i ammetåka å kjøpe en t-skjorte på Cubus der det står Happy Day's!

Kan jo ikke gå med den ute blant folk,så den blir brukt som pysj ...

Skrevet

Hæ? Kunne dere velge det? Det er og blir feil med apostrof foran genitivs-s. Ikke rart det går nedover med norskkunnskapene til "ungdommen" når det læres bort direkte vranglære på skolen! Grmf.

Skrevet

eg har og den nattasen, men den funke like godt selv om d e skrive feil på

Skrevet

Det er ikke bare det at de har skrevet å foran et verb som står i presens men når ei setning binder sammen 2 handlinger som her er sover og tenker, skal det alltid være OG, uansett om verbet står i infinitiv, presens eller preteritum..

Skrevet

Ja, akkurat!! Flaut... Kan ikke si noe annet...

Gjest Dick Laurent is dead
Skrevet

Syns skrivefeilen i overskriften din var stygg og jeg.

Exit Klær Flause. Haha..

Skrevet

hehe... Ja, det kunne vi faktisk. Og jeg er født i 1983;o)

Selv valgte jeg å ikke bruke apostrof da, og hadde ingen problemer med å skille mellom engelsk der det skal brukes og norsk der det ikke skal brukes. Det var en av hovedgrunnene til at vi kunne velge.

Husker ikke om vi kunne velge på videregående også (men det gjaldt ihvertfall hele grunnskolen). Siden jeg alltid har skrevet uten apostrof selv, var det liksom ikke noe jeg trengte å spørre læreren om på videregående. Hvis dere skjønner=)

Skrevet

Det man kan velge, er om man vil ha det første anførselstegnet oppe eller nede, ikke om man kan bruke apostrof til genitiv. Dårlig lærer du har hatt.

Skrevet

Uff, ja... Jeg skal være flinkere neste gang! Men jeg skal i det minste ikke legge overskriften min ut for salg...

Skrevet

Haha, den bodyen har jeg til min jente også:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...