Snart mor til 3...? Skrevet 26. november 2007 #26 Skrevet 26. november 2007 Man pynter da ikke til jul før jula er her, og jula begynner ikke før lille julaften i hvertfall! Alle som pynter til jul fra tidlig i desember er med på å ødelegge jula - blir som butikkene som selger julevarer i sept-okt... Adventstake og lilla lys, samt utejuletre er greit, men vær så snill å vent med nissene, da. (Hva dere gjør inne hos dere selv er ikke så farlig, men sett de ikke ut og ødelegg forventningene til alle andre). Hos oss tror barna på 8 og 6 fortsatt at det er julenissen som pynter til jul natt til julaften..... Også skal jula vare minst til 13. dags jul, men ikke lengre enn til 20. dagen. Altså ut med juletreet andre uka i januar (og slå av lysene på utejuletreet - det skal ikke lyse til påske)!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. november 2007 #27 Skrevet 26. november 2007 *ler* jeg må nesten le av snart mor til 3..? Tror i bunn og grunn hun er ute etter en krangledebatt jeg. Alle må da få lov til å gjøre som de vil. Hvis folk vil ha lys i trærne hele årte,må da de få lov til det,vil de ha julenisser ute,må de vel få lov til det også,du trenger jo ikke å gå å kikke i hagene til andre,hvis du ikke ønsker det,du kan jo se på veien. Jeg mener at jeg ikke ødelegger julen om jeg lar mine barn se julepynt når advent begynner. Jeg tror heller at jeg er med på å styrke julen. At du har lært dine barn at det er julenissen som pynter til jul (noe jeg forøvrig aldri har hørt før)så skal ikke alle innrette seg etter at du har lært dem dette. Butikkene ødelegger ikke julen ved å begynne å selge juleting i oktober,det er bare å la være å kjøpe dem. Selv kjøper jeg ikke julebrus,snop osv før desember,men jeg kan da ikke la andre som ønsker å kjøpe dette før,få lov til det.Butikkene hadde satt det hyllene sine i oktober,hvis ingen kjøpte det. Alle må få lov til å gjøre det de vil. Jeg føler ikke at julen værer så lenge som 20 dag jul. Ingen som tenker på jul etter at nyttår er over. Da er det den vanlige daglige sjauen,derfor vil jeg nyte desember,der alle tenker jul. Jeg bygger forventingene opp til jul,med å pynte til jul når advent kommer og begynne å se julefilmer. men som sagt,jeg klarer vel ikke helt å engsajere meg i det du sier,siden jeg tror du er ute etter å krangle,for så trangsynt og dominernede overfor andre,tror jeg ikke noen kan bli
eisa Skrevet 26. november 2007 #28 Skrevet 26. november 2007 Snart mor til tre hørtes litt ut som frøken Anti jul fra skomakergaten viss noen husker henne:) Hun ville heller ikke se noe til julen før lillejulaften.Hos meg pyntes det første søndag i advent.Da har vi ventet lenge nok.Koser meg imed julen i hele desember og hiver den ut med et smil 2 nyttårs dag.Da er det nok.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 26. november 2007 #29 Skrevet 26. november 2007 Jeg får ikke "lov" til å begynne før 1. desember Men merker at jeg begynner å glede meg ordentlig til å pynte litt!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 27. november 2007 #30 Skrevet 27. november 2007 ja,eisa jeg husker henne veldig godt og jeg skal være enig med deg Jeg er frøken anti jul og jeg legger ikke skjul på at jeg hater det jeg ser omkring meg,overalt hvor jeg enn ser,det er jul alt og jeg ber,det er alt for tidlig julen som seg brer,for jeg vil ikke høre om jul før julen er her, osv Hun ble da omvendt av skomakere andersen da,så da kan en jo håpe da.
Gjest Skrevet 27. november 2007 #31 Skrevet 27. november 2007 Ja, eg kan være enig i at butikker +++ begynner alt for tidlig å pynte til jul.... å når julebrusa kommer i butikkene 12 oktober, då he det gått for langt... Jul for meg er fra 1 desember... Da er alt lov... Så eg gleeeede meg te å begynna å pynta te helga )
Gjest Skrevet 27. november 2007 #32 Skrevet 27. november 2007 Er ikke mange dagene igjen nå jenter:) Jeg gleder meg til helgen, da er det jul her i huset:)! Desember for oss er julemusikk, stemning, baking hele mnd, rot på kjøkkenbenken hele tiden:) glitter og stas!!! Førjulstiden er super med masse kos sammen med barna, kanskje kommer det litt snø? julegaten åpnes, smil og latter!! Jul er gøy og vi gleder oss masse!!! Juletreet hogger vi 20, pynter det lillejulaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå