Gå til innhold

Hvordan hund har dere og hva bruker dere den til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Toller tispe, og vi trener lydighet og spor, skal prøve oss på agility til våren tenkte vi:-)

Gleder meg til å være hjemme et år med baby og henne.

Hva bruker dere andre hundene deres til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en border collie,som jeg bruker i lydighet,går konkurranser, til sommreren skal vi gå litt spor å:)

Skrevet

har en staffordshire bullterrier hannhund på 7 måneder.

har veldig lyst til å prøve han i agility, og kanskje lydighet siden han er så flink.

må bare vente til han blir et år først, og da går jeg ut i permisjon så det passer jo bra:)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Vi har to hunder, ei tispe på snart 5 år som er 1/2 samojed og 1/2 karelsk bjørnehund, og en hannhund på 1 år som er 1/2 labrador og 1/2 flatcoat.

Bruker Raja litt til å trekke på ski, ellers bare kos=) Nero tenker vi skal få bære kløv på turer, pluss muligens trene opp han også til å trekke.

Merker stor forskjell på de to rasene i forhold til hvor enkle de er å trene.... Gikk på kurs hos Canis med Nero, og han kunne fint ha konkurrert i lydighet hvis vi bare hadde trent litt oftere med han. Retrievere er lette å motivere=) Raja derimot, har litt mer egen vilje, men er superrask og smidig, og ville ha elsket agility!

Men....man får de hundene man fortjener, og vi har ikke trent nok til at de duger til annet enn verdens beste selskapshunder for øyeblikket=)

Skrevet

for et par år siden mistet vi vår mangeårig følgesvenn, en dalmatiner. Vi valgte å ikke få oss hund igjen på en stund da vi hadde brukt myyye tid på utstilling og konkurranse.., men nå har vi tatt til oss en nydelig blanding som trengte et nytt hjem. Det er en mix mellom Briard og Irsk ulvehund så det er en stor gutt vi har fått i hus!! Han er 9 år og bærer kløv som en ungdom, elsker turer i fjellet og dyp snø er ingen demper på tempo:) Full fart og holder mor i form!! Det er kosebamsen som tar all plass i sofaen og som er livredd huskatta:D

Vi bruker han som kosehund og turkompis, en super hund!!

Skrevet

vi har ei rottweiler tispe som vi brkuer til kos og tur=)

Skrevet

En berner sennen gutt på litt over to år som til nå er turkompis og koseklomp, men som skal få bære kløv og trekke pulk etterhvert! Er bare så dyrt utstyr at han må få vokse seg helt ferdig først... :) Nydeli voffe!!!

Skrevet

Vi har også en staffordshire bullterrier hannhund på snart 2 år... Har stillt han ut en gang på Staffespes.. Det ga mersmak=) Men ellers er han en ordentlig kose- og familiehund... I følge samboeren min blir det en ny staff(tispe) til sommeren...

Skrevet

me har en langhåra schæfer som e kosegutt å til turgåing..

Skrevet

Jeg har to cavalier king charles spaniel. En blendheim gutt på to år, og ei tricolor tispe på litt over 4 mnd. Vi har de som selskap... og kosehunder:-))) De gir oss begge to massevis av glede i hverdagen:-)

Skrevet

Vi har en 6 år gammel labrador hanne, med navn Nero (Ligner nok litt på din Nero Grethe).

Han fungerer som sønnen i huset. :)

han er veldig lydig og kan mye, men jeg har alltid sagt at man stiller ikke ut barna sine. ;)

Skrevet

Vi har en Rhodesian Ridgeback også kalt Afrikansk Løvehund. Vi bruker han som familiehund og på utstilling. Skal etterhvert bruke han i agility også, bare han blir gammel nok, hehe

Skrevet

Vi har en tre år gammel dachs, Oscar. Har stilt han litt, men måtte nok jobba litt mere med han skulle jeg greid å få no særlig ut a det. Ellers prøver vi å få han til å jakte rådyr, men etter at han drepte en skada fugl, var ikke rådyr så spennende lenger... Får se hva som skjer.. Desuten er han verdens beste kose-gutt...

Skrevet

Jeg fikk en Irsk Sether til 10-års dagen. Hun har vært en sååå koselig familie hund i 12 år nå...begynner å bli gammel, vi må avlive henne snart:( Men hun bor hos mamma & pappa. Vi har brukt henne masse som tur hund (har hytte på fjellet), pappa har hatt henne litt på jakt & masse kos.

Nå har kjæresten min & jeg akkurat fått en pomeranian. VELDIG forskjellig hund, men passer litt bedre nå som vi ikke har så mye tid til tur osv... Så hun skal jeg bare kose med!

Skrevet

Har en bullterier valpegutt på fem mnd, og en dvergschnauzer jente på to år:) Blir spennanes å se korsn dem reagere på baby til jul, hehe!

Mye mulig det blir utstilling på bullen, men dvergen e bare blitt kosebanet vårres:)

Skrevet

har ei rottweiler tispe på 7,5 år som bare er sofa gris ;)

Skrevet

Har en Bichon Havanais som brukes til tur kompis og sofa gris;)

Skrevet

Vi har en newfoundlandshund. Han er blitt to år nå, veier 70 kilo og er aldeles nydelig. Han blir brukt til "kosebamse", pluss at han blir dratt med ut på en times tur hver dag for å holde mor i form. Men yndlingshobbyen hans er utvilsomt å ligge rett ut og ta livet med ro :D

Skrevet

Jeg har en Rottweilertispe på 6 år(som forøvring er drektig nå) også har jeg en blanding av Rottis og Boxer som er 3 år:))

De er nok for det meste kosehunder, men trener litt lydighet også.

Agility drev jeg med med den forrige Rottweileren min og det var utrolig gøy, både for meg og henne:))

Skrevet

Vi har en one-of-a-kind mix(liker jeg å tro iallefall, hehe); engelsk setter og howawart!

Bruker henne til det meste; spor, lydighet, agility, rally-lydighet, kløv og håper på å få råd til å kjøpe inn pulk nå i vinter.

Skrevet

har ei border collie tispe jeg bruker i lydighet, og en aussie som jeg stiller ut hyppig. Men det blir nok lydighet med han også, bare han blir litt eldre (5 mnd) han har gjort det så bra på valpeshow at det uten tvil har gitt mersmak. utrolig morro

hadde en border collie hannhund som måtte avlives i sommer. en ufattelig hund med så mange egenskaper. han konkurrerte jeg lydighet med. savner han utrolig....

Skrevet

Vi har en engelsk staffordshire bullterrier på åtte, og en rottweiler / labrador blanding på ett. Vi bruker dem til pynt og turgåing ;) De er med overalt, ligger i sofaen til og med...

Skrevet

Har en labrador hann som er godkjent Redningshund.

Skrevet

Rhodesian Ridgeback her i huset. Sofagris uten like!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...