Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Storebror har hatt feber siden onsdag og igår var den 41,2!!! Yaiks!! Noen høyere??
Expat Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Jaiks. Hva feiler det han da? Og hva sier legen (tre dager med feber tilsier legebesøk...)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2007 Har ikke vært hos legen ennå.Følte ikke at det var akutt nok igår kveld til å dra inn på legevakta.Han var våken og drakk og var helt ved sine fulle fem... Feberen gikk ned med paracet. Tenkte å ta en tur til legen imorgen hvis han fortsatt har feber da... Han er litt forkjøla med host og snørr, men han sier at han ogsåhar vondt i magen.( det sier vel ofte unger uansett) Han kastet opp i natt i senga vår, men det kan nok bare skyldes den høye feberen..................
Meg + 2 prinsesser Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Off:/ Det høres ikke noe særlig ut.. Her har vi vært på 40,6 en gang, jeg synes det var mye.. Får håpe han kommer seg fort da.
Expat Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Høres ut som han har ørebetennelse. Det gir sånne febere (den eneste som den jeg har opplevd var det). Ikke vent så lenge, ihvertfall ring til legevakten og forhør deg... Kjempeaua med ørebetennelse.
Expat Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Ja, "vondt i magen" kan være øreverk... Og oppkast også. Blindtarmsbetennelse er vel uvanlig for sånne små...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Jeg ville tatt en tlf til legevakten var det mitt barn med over 41 i feber.. Kan jo også hende at han faktisk har veldig vondt i magen!?!? Ikke alltid de små tuller.. Masse god bedring....=0
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 Beklager men jeg kjenner jeg blir irritert på deg HI, skal ikke ta så lett på så høy temp. Kan være ganske alvorlig med høy feber. Synnest du skal kontakte legevakta jeg.
Fire småtroll Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Hadde vært på legevakta for lenge siden hvis en av mine hadde så høy feber... Ved 42 blir du lagt inn! Unger tåler riktignok feber bedre enn vokse, og tommelfingerregelen er vel at så lenge den går den med paracet er det ikke farlig, men over 41 er mye!
Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 jeg har hatt streptekokker da jeg var på ferie.. og hadde feber 41,5.. jeg trodde hodet mitt skulle eksplodere!!!!!!!! måtte kjøre rundt får i finne sykehus.. det var helt grusomt.. legene skjønte heller ikke hvorfor jeg hadde så høy feber og dem var utrolig redde.. jeg synes om ungen har 40 i feber bør man bra til legen.. for da er det noe som ikke paraceten tar.. og det kan være utrolig farlig.. da kroppen blir dehydrert..
Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2007 HVis noen blir provosert nå så er det nok HI selv!!! Jeg bagateliserer det ikke i det hele tatt!! Vi tok tempen, kledde av han alle klær, gav han masse drikke og fulgte med at tempen gikk ned. Han sov i vår seng hele natta og han lå å skravla halve natta og ville opp i stua å se på tengefilm. Lå å tulla og viste med fingrene hvor mange år han var f.eks........ Så jeg vil si almenntilstanden var veldig god.... Jeg fulgte med på om han fikk utslett, respirasjons frekvens og om han var tungpustet. Jeg kjenner han godt og observerte alt som bør observeres hos syke unger!! Kjenner jeg blir skikkelig irritert for sånne sure svar Grunnen til at det alltid er kø på legevakta er at den blir rent ned av foreldre til unger med feber.... Jeg var mye mer hsyterisk før men har etter noen år fått litt mere is i magen og klarer bedre å vurdere om det er beohv for akutt hjelp som er det legevakten er ment som!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. november 2007 Nå skal det legges til at sønenn min lett får høy feber og han kan ha putekrig i sofaen med 40 i temp. Han blir først påvirket når den går over 40,5. Jeg passer selvfølgelig på væskeinntaket som forøvrig øker med 100 ml pr grad over normaltemp pr døgn! ; )
3b@rnsmor-30* Skrevet 25. november 2007 #13 Skrevet 25. november 2007 40 i feber er helt vanlig hos små barn. så lenge almentilstanden er vurdert til å være bra ser jeg ikke noe problem i at de ikke ringer legevakta jeg..
Monajenten Skrevet 25. november 2007 #14 Skrevet 25. november 2007 Det er nok ingen som er ute etter å ta deg, eller være sur mot deg. Men her er det snakk om veldig høy feber. Og det er ikke alltid at barn blir slappe av feber, mange blir i full vigør og mer aktiv når de har feber. Det kan jo være farlig å ha så høy temperatur, og jeg syns det er litt merkelig at du ikke mener det er akutt når barnet ditt har over 41 i feber.....
Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 25. november 2007 Tempen gikk jo ned! Hadde den ikke gjort det så hadde vi selvfølgelig kontaktet legevakten. Det er almenntilstand som er viktig når det gjelder barn og feber ikke bare hvor varme de er !
Expat Skrevet 25. november 2007 #16 Skrevet 25. november 2007 Kanskje jeg er mer hysterisk enn andre siden min lille får feberkramper, og det er helt forferdelig å se på... Begynner ungen å riste no fælt, som et anfall, og dere ikke er vant med dette, så ring ambulanse! For første gangen skal man det.
Monajenten Skrevet 25. november 2007 #17 Skrevet 25. november 2007 Hadde du sendt ham i barnehagen med 41 i feber da, fordi allmenntilstanden var god?
cherry coke Skrevet 25. november 2007 #18 Skrevet 25. november 2007 Det er almenntilstanden som avgjør, ja. Men alikavel, over 41 i feber er skyhøyt! Ville tatt en telefon for å være på den sikre sida. Når jeg var liten kunne jeg springe ute og leke med 40 i feber og var i bra form, det samme kan jenta mi. Men det er faktisk stor forskjell på 40 og 41,2. Ta en telefon, du=) Og god bedring til barnet ditt!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 25. november 2007 Jeg holder på med sykepleierutadanning og har vært i praksis på barneavdeling og sett mange syke unger. Men medisinsk utdannelse har jeg nok ikke. Jeg vurderte jo tydeligvis situasjonen rilktig da siden han kviknet så veldig til utover natten og fortsatt er kvikk og fin............. Får han like høy feber igjenh i kveld vil jeg også ringe legevakten, men jeg regner med at det var en febertopp og at den vil gå ned heretter slik det pleier å være.
Gjest irismor Skrevet 25. november 2007 #20 Skrevet 25. november 2007 Helt enig med deg HI. Du kjenner selv ditt barn og hva som er "normalt" i feber for han. Lettere å få hjelp hos sin fastlege enn hos legen på legevakta. Der blir man som regel stemplet som overhysterisk av legen og man får beskjed om å vente et par dager og så ta kontakt med sin fastlege. Er det ørebetennelse så er det kjempevondt og det følger gjerne med mageonde og høyfeber. Fikk en gang et tips om hvordan du kan sjekke om det er ørebetennelse. Skal prøve å forklare det her. Sett fingeren din bak øret og trykk forsiktig fremover. Ved ørebetennelse så gir dette veldige smerter. Vær veldig forsiktig for det er ganske ubehagelig. God bedring til gutten din.
♡ Rødhette ♡ Skrevet 25. november 2007 #21 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde ikke turt og hatt mini hjemme uten og ha kontaktet legen med så høy feber.. Greit at allmenntilstanden teller mye.. Men ikke alt.. Hvis det er slik at man blir lagt inn på sykehuset ved 42 i feber burde man i mine øyne ha vært i kontakt med legen når feberen bikker 41 grader.. Synes du tar for lett på dette spør du meg.. Og får barnet feberkramper så ring ambulanse med en gang..
Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. november 2007 Forfatter #22 Skrevet 25. november 2007 Hva er det for et idiotisk spm?? Selvfølgelg hadde jeg ikke det for han er jo syk. Han har noe i kroppen som kroppen jobber med.Men det er almenntilstand som i større grad en kroppstemp forteller hvor alvorlig syk barnet er...... Det var poenget? Tok du det ikke?? Jeg hadde vært mer bekymret hvis han hadde 39 i feber og var omtåket og sløv ........
klg,2 boys now:) Skrevet 25. november 2007 #23 Skrevet 25. november 2007 moren min er sånn som deg.å hun holdt på å ta livet av meg,pga den holdingen der.jeg hadde blindtarm betennelse og tarm invagisnasjon.hadde hun vente lengre enn hun gjorde hadde jeg nok ikke vært her i dag,men hadde hun reagert tidligere hadde jeg nok hatt mye mindre plager enn jeg har i dag..så vil nok ikke ventet.. sjefen min gjorde også det samme med sin sønn,dro til slutt på legevakta å da var blindtarmen sprukket. så ville nok ikke berolighet meg selv med at små barn vanligsvis ikke får blindtarm betennelse.
Cilla m Neo;) Skrevet 25. november 2007 #24 Skrevet 25. november 2007 Datteren til ei veninne av meg hadde 41,6 i feber forrige uke. og det bar rett på legevakten, like før hun ble lagt inn, legen sa at det var godt de kom, ja barn får lett høy feber, men v feber over 41 kan det faktist oppstå alvorlige komplikasjoner. hun hadde streptokokker og var dehydrert, for hun ville ikke drikke noe pga halsen, bedre å gå en gang for mye enn for lite til legen er nå mitt motto.
Honningmelon Skrevet 25. november 2007 #25 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde reist på legevakta uansett med så høy feber. Barn tåler utrolig mye, og det KAN være noe uten at barnet gir så godt uttrykk for det. Så selv om barnet hadde vært i grei form, så hadde jeg uten tvil reist på legevakta, uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå