Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Må begynne med at jeg selv er eks røyker, vært røykfri kun 1 år. Men må innrømme jeg blir kraftig irritert når jeg ser folk med små barn på fanget og med røyken i kjeften, eller setter barnet inn i barnestolen og setter seg i førersetet og tenner sigaretten. Var til og med hos en venninne en gang som ammet og røykte samtidig. En gang var vi hos svogeren min som satt med sin 2 uker gamle datter på armen og røyken i den andre, da min mann stumpet røyken til broren sin ble han kalt hysterisk. Jeg har selv røyka mens jeg hadde små barn, men jeg gikk ut.Prøvde å røyke i ett lukket rom etter barna var lagt, men noen dager etterpå luktet det røyk av dynene dems selv om dette rommet var på helt andre siden av huset. Da ble det slutt på det. Fikk til og med dårlig samvittighet når jeg tok babyen inntill meg når jeg akkurat hadde røyket. Det er ikke å være hysterisk å ta hensyn til barnet sitt, røyk lukter og kan være svært plagsomt for de små, merket bare selv åssen det stinket først etter jeg hadde klart å slutte. Skjerpings folkens, la barna gå først. Og for de som ikke klarer å slutte, ta iallefall hensyn til barna deres.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Helt enig.... stump røyken hvis du ikke kan stå ute å røyke. Det lukter faktisk helt for jævlig... Er skammelig å utsette de søte små for den slags rottegift. Har røyket selv i mange år men sluttet tvert når jeg ble gravid. Og JA det var jævlig å slutte, la på meg nesten ti kilo ekstra, men det var verd det.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Dette var virkelig nødvendig informasjon, regner med alle røykerne her ikke visste dette fra før og/eller har fått det dytta inn over seg opptil flere ganger. ikke-røyker
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Dette var virkelig nødvendig informasjon, regner med alle røykerne her ikke visste dette fra før og/eller har fått det dytta inn over seg opptil flere ganger. ikke-røyker
Gjest Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Haha, ja for du er sikkert bedre enn alle:) La meg gjette: Du røyka under svangerskapet og nå går du røykerkorstog for å redde verden?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 JEg syntes ikke det er greit å utsette barn for fare bare fordi man vil røyke. Enten er barnet viktigst eller du selv. Min mann har blitt alvorlig syk på grunn av at mora røyka da han var liten og en annen jeg kjenner fikk lungekreft på grunn av røyk og døde enda hun aldri har røykt. Røyk er kun egoistisk og har ingen nytteverdi. Min mening hvertfall. Blir sint når følk står foran meg i butikken og kjøper en pakke bleier og 2 pakker røyk.
FuriLaks Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Det er heldigvis ikke flertallet av de som røyker som gjør det du beskriver, men jeg er enig i at det er en skikkelig tankeløs ting å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #8 Skrevet 24. november 2007 helt enig med deg HI. men fordi om man kjøper bleier og røyk er det jo ikke dermed sagt at det er moren som røyker. her røyker far, ute såklart, og noen ganger må jeg kjøpe med røyk til han på butikken. da har jeg med babyen og kjøper gjerne bleier samtidig. synes det er ekkelt, ja, men det er jo ikke til meg. ingen som har noe med hva og hvorfor jeg kjøper det jeg gjør på butikken!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Du gjettet feil, røyket ikke i noen av svangerskapene og har vært igjennom 3. Var ikke ute etter å redde verden, men sånne som du gjør den jo veldig fin å leve i, spesielt for barna. Tydeligvis at det fortsatt finnes de som gir f... i det å ta hensyn til barnet sitt.Finnes sikkert ting du blir provosert av også, eller er du helt feilfri?????? Stakkars deg.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Du kjenner en som fikk lungekreft av røyk selv om han ikke røyka... hvordan går det an? veldig passiv røyking eller? tror ikke så mange røyker med ungen på puppen heller da...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Skrev ikke dette innlegget for å redde verden som kjære hun ett par hakk ovenfor skriver. Jeg respekterer folk som ikke klarer å røyke, men forstår ikke hvorfor det er nødvendig å la det gå utover barna. Nå har det heldigvis blitt bedre og folk er mer bevisste på å gå ut og sånne ting, dette var kun ett innlegg hintet til de som fortsatt driter i det.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #12 Skrevet 25. november 2007 rettelse, som ikke klarer å slutte å røyke var det ment å skrive he he
Fabelaktiv Skrevet 25. november 2007 #13 Skrevet 25. november 2007 Åsn i huuuuuule klarer NOEN å bli sinte over et sånt innlegg som dette fra HI.. det er langt over min fatteevne, men så er den kanskje lav
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #14 Skrevet 25. november 2007 Fordi HI gir irriterende opplagt informasjon, ergo en nedvurdering.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 Helt henig med HI i de eksemplene hun skrev, men erlig talt, hvor mange er det som er så ekstreme som det du beskriver? Det finnes noen av dem ekstreme der ute JA, men det er ikke flertallet. Så absolutt ikke. Jeg røyket før svangerskapet å sluttet når jeg ble gravid. Men nå er gutten min 2 mnd å jeg har begynt igjen, uten å skamme meg over det. Jeg går ut å røyker, helt utenfor min sønns rekkevidde, å jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er en god mamma for min sønn selvom, å gidder IKKE å ta imot slike usanne og patetiske påstander om at jeg er en dårlig og egoistisk mamma fordi jeg røyker. :-)
AnTiLoPeSvIn Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 dere holder på enda her ? skaff dere liv seriøst.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Og du antilopesvin sitter her og glor og trykker selv om du har et seriøst liv der du ikke kan nedlate deg til slikt? Skjønner jeg meg ikke på. Seriosa.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #18 Skrevet 26. november 2007 Folk maa gjerne royeke for min del, men jeg synes det er veldig egoistisk aa la det gaa ut over barn og dyr som ikke har noe annet valg enn aa leve med royk inne. Jeg kjenner selv folk som burde vite bedre, men som likevel velger aa royeke inne til tross for smaa barn / kjaeledyr, og dersom noen av sorten er her paa forumet synes jeg det bare er fint at de faar en paaminnelse, slik at de kanskje skjerper seg. Selvfoelgelig er det faa roeykende som holder paa slik HI beskriver, men dere som gjoer det, tenk litt paa omverdenen og at barna deres ikke bare kan flytte ut akkuratt for aa slippe roeyken!
AnTiLoPeSvIn Skrevet 26. november 2007 #19 Skrevet 26. november 2007 hehe visste noen skulle ta å komentere. ikke vær anonym da
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #20 Skrevet 26. november 2007 Jeg startet innlegget og jeg gjentar at jeg ikke synes at man er en dårlig mor eller egoistisk for det om man røyker, jeg snakket om de som var ekstreme og lot det gå utover barna. Og jeg sier ikke at det er flertallet, var kun rettet til de som gjør det. Og de som blir irritert over at jeg skriver ett innlegg om det, sier jo litt om de. Det er jo kun snakk om sunn fornuft. Jeg klarte ikke å slutte før ett år siden jeg heller og jeg har vært igjennom 3 svangerskap, sluttet i alle, men begynte på igjen etterpå.Gikk ut å røyket. Så ergo, respekterer dere som røyker og dere som ikke røyker, men ta hensyn til barna, thats it!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #21 Skrevet 26. november 2007 Hvis du er en av de som går ut og tar hensyn til barnet ditt er ikke dette rettet mot deg og heller ingen nedvurdering, bruk hodet.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #22 Skrevet 26. november 2007 Og for deg som liker å sette inn ett innlegg bare for å irritere antilopesvin, som du selv skriver nedenfor, hvem burde skaffe deg ett liv sa du????? Herregud, vi er vel voksne personer her inne eller som har lov til å ytre sin mening.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #23 Skrevet 26. november 2007 Jeg er begynt å røyke igjen desverre og jeg er enig med HI, røyk ute når man har barn!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #24 Skrevet 26. november 2007 Huffffff.... røyk, røyk,røyk!!! Denne diskusjonen har gått ut på dato. Alle vet det ikke er bra. Det er opp til hver enkelt hva de ønsker å utsette omgivelsene for. Min definisjon på røykere: EGO!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #25 Skrevet 26. november 2007 Jeg røyker!!! Slutta da jeg var gravid, men begynte igjen noen mnd etter at gullet var født. Røyker ALLTID ute! Det har jeg gjort lenge før vi i det hele tatt planla barn! Drikker ett glass vin av og til etter at gullet har lagt seg gjør jeg også!! Jeg er jo 25år å bestemmer selv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå