Twintipp og himmelblå Skrevet 23. november 2007 #26 Skrevet 23. november 2007 Signerer Himmel og hav. Ser heller ikke noe galt i ordet.. Bruker ikke si det dersom jeg kjenner vedkommende godt da, men skriver det på blomsterkort etc. Kondolerer med tapet av.... Og tenker på dere i denne tunge stunden o.l.
Kirsebæra Skrevet 23. november 2007 #27 Skrevet 23. november 2007 liker heller ikke ordet kondulerer.....mange bruker det fordi de vet at det kan brukes i triste sammenhenger. ofte fordi de selv ikke vet hva de skal si. da er det egentlig bedre at de ikke sier noe i det hele tatt da mamma døde kom det mange av mine ''venner'' og kondulerte...ser jo nå hvem som erm ine venner, men poenget er at de sa det fordi de viste ikke hva annet de skulle si. blir lett og bruke det ordet for å si noe....hvis noen skjønner hva jeg mener?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 23. november 2007 #28 Skrevet 23. november 2007 Jeg skjønner hva du mener karinahl, men likevel synes jeg de viser deg/dine respekt ved å bruke ordet. Det viser liksom at det ikke finnes andre ord som dekker. Jeg synes det er et ord som betyr respekt både for den avdøde og de som sitter igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå