Gå til innhold

Tryne, jeg trenger litt hjelp! Gidder du? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen!

Lurer på om jeg ikke har hatt EL denne syklusen?

Hadde du giddet å titte på charten min å si hva du tror?! =)

Hadde forrige pp veldig tydelig EL, og har denne gangen hatt noen av de samme tegnene, men har ikke kjent EL noe særlig på kroppen denne gangen. (Sist hadde jeg nesten litt vondt på EL dagen)

Men denne gangen er jeg altså litt usikker.

Vet at noen her inne (kanskje deg) har sagt at tempen skal/bør/kan holde seg høy 3 dager etter EL, men jeg er nå kun på 2 dpo (dersom jeg i d hele tatt har hatt EL?!) Er det kanskje litt tidlig å vite?

Hva tror du?? ------> http://www.fertilityfriend.com/home/kristin83

Lurer bla pga Progesta Care kremen. Vil ikke smøre for tidlig da det kan ha motsatt effekt..

Og ellers da...hvordan går det med deg? Tempen din er høy enda, ser jeg ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det virker som om du er 2dpo i dag. Men jeg kan ikke si det helt sikkert før i morgen, men det tyder på at du hadde EL for 2 dager siden:) Jeg ville ikke startet på den cremen før du vet at EL har funnet sted. Er tempen høy og fin i morgen også, så kan du starte.

Med meg går det som vanlig. Jeg skal teste om 8 dager, men tanta kommer vel som vanlig

Skrevet

Å så jille du e så gidde sedda deg inn i dette for meg...TUSEN TAKK! =) (Følte at d hørtes mer ekta ud hvis d blei sagt på dialekt ;)

Bra at vi har noen her inne som kan så mye om temper osv.

Har store forhåpninger til oss begge denne pp'en! Skal følge med på deg! Igjen...takk for hjelpen!

Skrevet

Juhu! Tempen steg i dag fra 36.24 til 36.39, så da er full smørings nå ;)

Skrevet

Jippi, du har hatt EL ja:D Kjempe bra. Kommer du fra stavanger området?

jeg kan en del om temper etter hvert ja, du må bare si hvis du trenger mer hjelp;)

Skrevet

Hehe, du såg d på dialekten ja?! =)

Ja, kommer fra en liten bygd ca en halltime utenfor Stavanger. Har litt bredere dikalekt enn de i byen, men ellers ganske likt.

FF slo ikke fast EL før i dag, og iom at jeg er litt ny i dette gamet (har tempet i 2 år, men har først den senere tid bestemt oss for å skikkelig prøve), så begynte jeg virkelig å lure! Men dette var da gode nyheter. Ett steg nærmere målet alle her inne så gjerne vil nå!!

Takker for tilbudet om mer hjelp, og du skal nok snart se at jeg nytter meg av det igjen om kort tid (det er mye man skal lure på, hehe)

Happy lutealfase til deg, og hold oss alle oppdatert!! =)

Skrevet

ja, jeg har en i klassen min som er fra en plass ca en halvtime fra stavnager, hun er en av mine beste venniner, derfor kunne jeg se det:) Jeg er fra vestlandet selv, men snakker ikke som jeg skriver. Jeg er fra en liten øy utenfor stord, men bor nå i bergen (men skal flytte tilbake til øya til sommeren).

FF vil ikke slå fast EL før 3 dager etter EL uansett, det er fordi det er først da man kan med sikkerhet si at man har hatt det.

Du får ha lykke til. Tror nok ikek det går så bra for min del, det gjør det aldri

Skrevet

Oh, why so blue?? ;) Hehe, neida, men du får prøve å tenke litt positivt, selv om jeg skjønner at fallhøyden ikke blir like stor dersom en ikke har for høye forhåpninger...

Får jeg være frekk å spørre om forbokstaven på plassen vennina di kommer fra? Blir litt nysgjerrig når jeg hører slikt.... ;)

Selv er du fra utenfor Stord altså? Nydelig dialekt på Stord. Tenker på denne her søte dialekten til han som var med i Idol for et år el to siden... Ørjan?!

Så FF slår ikke fast EL før tredje dagen, sider du? Mente på at den gjorde det ved forrige syklus, men mulig at jeg tar feil...

Skrevet

Grunnen til at jeg sier det er fordi jeg har en lang historie bak meg. Hvis du har LYST til å lese den så kan du gå inn på hjemmesiden min å lese: www.tryne-dagbok.piczo.com

Vennina mi kommer fra F.....;) Vet du hva jeg mener? Du da? Jeg er fra utenfor Stord ja, stemmer at han ørjan kommer fra Stord. Vi hører en liten forskjell i dialekten, men det er helt umulig for andre å høre forskjell på dialektene våre.

FF slår ikke ut før 3 dager etter EL. Jeg kan si 100% sikkert at den slo ikke ut før 3 dager etter sist syklus også.

Skrevet

Jeg vet :( Har vært inne på siden din før (du la ut linken til meg).

Gjør meg vondt at noe skal slite slikt, men tenkte at iom at du denne mnd går på pergo, crinone og har hatt akupunktur, så.... :o)

F? Finnøy, kanskje? Isåfall er det liten sjangs for at vi har truffes, for jeg bor i motsatt retning i forhold til Stavanger. Men ettersom det begynner på F, så er det ikke i nærheten av hvor jeg bor uansett. Men jeg har uansett for stilnet nysgjerrigheten min ;))

Igjen, fin dialekt Stordadialekten. + Haugesund, Karmøy, Sauda osv, Elsker disse dialektene =)

Oki, men da vet jeg at FF slår ut 3 dpo. Greit å vite ;)

Skrevet

Det hjelper ikke hva jeg tar av medisiner så lenge kroppen min ikke klarer å få ned FSH verdien min. Dette er ikke sikkert skjer, eller så kan det gå lang tid mellom. Er den høy, som den alltid er, så funker ikke pergotime og alt det andre.

Hun kommer fra Frafjord hun venninen min;)

Skrevet

Kan ingenting om FSH verdier osv, men jeg skal nå i hvertfall krysse fingrene for deg denne PP'en! ;)

Frafjord altså? Hehe, tenkte om jeg skulle foreslå det, men det ligger i overkant av en time med bil utenfor Stavanger, så jeg tenkte at det ikke var vits i å nevne det en gang.. Neimen så artig da! Jeg bor mellom S og F! Har vært mye i F i min tid. Å fisket osv.

Du må ikke finne på å nevne navnet mitt i tilfelle vi vet hvem hverandre er, for med unntak av min lillesøster, er det INGEN som vet at vi prøver ;)

Hmm...tror ikke at jeg kjenner noen fra Frafjord, men kjenner en del fra nabobygdene; Gilja og Dirdal.

Ha en fin lørdagskveld! =)

Skrevet

ååå, så du kjenenr noen fra Gilja også:) Hun har noen søskenbarn som bor der. Om jeg finner ut hvem du er så skal jeg ikke si noe neg. jeg er tett som bare det. Dersom du er en 83 modell så er du like gammel som henne

Skrevet

Ja, er 83 modell, og ja, vet hvem noen fra Gilja er... Bor også på en liten plass, og vi hadde derfor på skolen svømming ol med de fra Gilja.

Å Dirdal, Gilja, Frafjord og her som jeg bor er sånn der "alle kjenner alle og alle er i slekt plasser", så det er stor sjangs for at vi har felles kjente ;)

Bra om du holder tyst ja... Har en storesøster som har ønsket seg et tantebarn i maaangen år nå, og jeg får meg ikke til å skuffe henne med negative tester, så jeg føler det er best å ikke si noe før en stund etter en evnt positiv test.

Det hørtes kanskje litt rart ut?! Jeg mener...., jeg elsker storesøsteren min over alt på denne jord, men hun kan være litt masete, og jeg synes jeg hører henne; "Kristin, nå har d gått 2 år, der må ver någe alvorligt galt, DU MÅ KOMMA DEG T LEGE! Du må prøva ditt, du må prøva datt!"

Er 10tusen ganger lettere å ikke si noe, og heller komme med en gledelig overraskelse dersom det dukker opp en positiv test.

Er redd at hun kan stresse meg opp til punktet hvor det bare gjør vondt verre...

Min storesøsters bestevennine kommer fra Gilja, og jeg er derfor litt redd at de sammen skal finne ut at vi prøver. Venninen (også 83 mod) til søster kjenner garantert din vennine og hennes søskenbarn.

Hehe, ble langt dette også gitt. Sliter med å fatte meg i korthet... Du får lese om du gidder ;)

Skrevet

Unnskyld unnskyld unnskyld for at jeg bryter inni den koselige tråden deres...

Jeg har også litt problemer med fsh verdien min...men har nå begynt på noni-juice for å prøve å ordne det...visste ik at fsh verdien hadde så mye å si før jeg har begynt å prøve å bli gravid...

kjekt at det e flerre av oss her inne....eg e fra sandnes....

Skrevet

Da hare du sikkert hatt svømmingen med henne da? Hun er jo like gammel som deg.

Jeg sier ingenting til henne heller, i tillfelle hun kjenner noen du kjenner.forstår godt at du ikke vil si til søsteren din at du prøvde. Da fikk prøvde på første så gikk det 1,5 år før vi sa noe til noen(uten om nitt søskenbarn da, hun visste det hele tiden). Da sa vi det fordi vi slet litt siden vi aldri ble gravid.

Skrevet

er FSH verdiene dine høye eller lave?? Det er forskjell på det sjønner du. Hvor har du kjøpt denne jusicen? Jeg går til akupunktør for å få de ned, dette kan hjelpe..

Skrevet

Hei igjen Tryne, og beklager sent svar!! Pc'en min har klikket helt, buhu, så nå er jeg ikke lenger på nett hver dag... Skal levere den inn, men jobber MYE fremover, så jeg får bare se når det blir. I mellomtiden låner jeg mor og far sin ;)

Godt at du forstår hva jeg mener når jeg sier at jeg ikke vil si noe. Gjør alt mye lettere...

Veldig, veldig godt mulig at jeg vet (i hvertfall på utseende) hvem din vennine er. Stilig! Verden er jammen ikke stor, gitt ;)

Ellers var tempen min vanvittig høy idag. Er på 7 dpo, og har (med unntak av en gang jeg hadde feber) ALDRI hatt så høy temp før. Den var på 36,58. Mot ca 35.89 før el.

Du er på 11 dpo, ser jeg... Tester du før ikm, eller venter du bare å ser hva som skjer?

Til lailaelin; E du fra Sannis altså?? Eg bor kje så så langt vekke fra Sandnes sjøl. Ca tjue min - en halltime me bil...

Lykke til til begge to =))

Skrevet

Det hørtes ikke særlig kjekkt ut, pc'er er noe dritt. Den venninen min begynner på L, vet du hvem det kan være? Jeg har ikke sakt noe til noen;) kommer ikek til å gjøre det heller, det verste jeg vet er når folk sladrer når de vet de skal ti stillt.

du er motsatt av meg. Jeg ligger alltid høyt i temperatur, rett før mens kan jeg nesten ha feber temperatur, men det er normalt for meg.

Jeg kommer nok ikke til å teste før IKM nei, har kastet bort mange tester på den måten, de er jo som oftest negativ:( Jeg får vente å se

Skrevet

Pc'er er bra de, så lenge de funker som de skal, noe de ALDRI gjør! Hehe ;)

L.... Neei...kan ikke si at jeg tar det sånn umiddelbart i hvertfall. Har hun dobbeltnavn kanskje??

Tipper at hun heter Gilje, Frafjord, Øvstebø, Dirdal eller Maudal til etternavn??! Det er standard-etternavn innover bygdene der! ;)

Takk for at du holder tett, setter stor pris på det!!

Leste innlegget ditt at du teste negativt i dag! Veldig, veldig leit å høre!!! :( Har ikke ord. Det hjelper så lite hva nå enn jeg sier, men jeg håper jo så inderlig at det kan bli din tur snart!!!!!!!!!!

Selv har jeg hatt ømme brystvorter i 3 dager nå, og øøøøøørlite snev av halsbrann akkurat nå, men det skulle vel være for godt til å være sant!? Vet du forresten om det finnes en knapp for "ømme brystvorter" på FF? Det eneste jeg finner er "tender breasts" og det er jo ikke helt det samme...

Skrevet

Hun heter L til fornavn og H til etternavn, ingen av de du har beskrevet. Hvis det hjelper det så er de neste bokstavene i hennes etetrnavn 2 like bokstaver, men kunne vert skreven med en;)

ja, det er jo ikke noe unormalt at jeg får negativ test, føler meg mislykket.

Håper du får komme deg videre, er greit å slippe å stresse med dette gravid greiene. Jeg bruker alltid tender breasts knappen, tror det er det samme:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei igjen Tryne...

Jeg lette opp tråden jeg startet i nov. Fant den på 2. eller 3. forsøk. Tippet bare på et sidetall, og vips, her var tråden ;)

Følte at det var litt uhøflig ikke å svare, men som sagt så har dataen min vært inne på rep. NÅ er jeg omsider på nett igjen, juhu!

Tror kanskje at jeg vet navnet på venninen din, men vil jo ikke si det her. Kan forsøke å sende det til deg på PM. Er ikke veldig dreven i data, men kan jo som sagt prøve.

OM det er hun som jeg tror, så kjenner jeg henne ikke, men kjenner jo som sagt ei fra Dirdal (nabobygda til Frafjord). Var tilfeldigvis inne på hennes side på Facebook i dag, hvor det lå et venninebilde av gjengen hennes. Tenkte at "her må det jo være bilde av Tryne sin vennine", og det tror jeg jammen meg det var. (Alle bokstavene som du har nevnt stemmer jo med det navnet jeg leste på FB)

Ansiktet til L var kjent, men kjenner henne ikke.

Ellers så har jeg vært innom 2 sek fra tid til annen, og har fått meg meg at du heller ikke har hatt hellet med deg i 2007. Det ble visst ingen graviditet på oss =((

Men jeg går inn i 2008 med friskt mot!!! :)

Skrevet

Heisann. navnet stemmer. Hun er venninen min ja. Skal si du er flink til å resornere deg fram:D

Nei, som du har jeg altså ikke hatt noe hell med meg.

Her er litt oppdatering fra meg:

Jeg hadde endelig funnet noen urter og en del informasjon på en side på nettet. Jeg så endelig lyset. Flere kunne bekrefte at de hadde blitt gravid på denne urten, da den kan hjelpe å senke FSH verdien. de som lager denne urten kan bekrefte at den faktisk er enda bedre enn akupunktur på nettopp mitt problem.

Jeg bestillte dette preparatet i går fra USA, så i dagtidlig kom nedturen, er ikke sikkert jeg får den. Det er mulig Norge har en dum regel så sier at jeg ikke kan få dette inn her i landet, det var de som driver siden som ga meg beskjed. Nå er jeg bare kjempe lei meg. jeg var virkelig glad da jeg etetr 4 år endelig har funne noe som er bevist at kan hjelpe, det er jo ingen vestlig medisin som kan det:(

Så nå sitter jeg er stille fortvilet. hva hvis jeg ikke får dette, det er jo det eneste som kanskje kan hjelpe meg, snakk om falske forhåpninger:(

Nå har jeg sendt mail til tollen å hørt om det er mulig å få det inn i Norge

Skrevet

Off ja, leste den triste mld på den andre tråden din. Surt at når du endelig fikk en opptur, så måtte du falle rett ned i kjelleren igjen!!!

Desverre så er det jo sikkert en grunn til at en ikke får tak i disse urtene her i landet, og det kan jo kanskje gjøre det vanskelig å overbevise tollerene?!

Håper inderlig på positivt svar fra tollvesenet! Hvis ikke så får dere legge ferien til USA i år ;)

Selv prøvde vi ikke i des, for jeg er samboer med en sauebonde - av alle ting - hehe!! (Han har ca 20 sauer. Jobber utenom, så det er kun hobby.) Men dette vil si at han aldri er hjemme i sept. Han/de bruker først hele andre uken i sep på å "samle" sauene, også går de hele resten av mnd + litt til og leter opp de som ikke kom med i første samlerunde. Og med babylaging i des, hadde min termin vært ca 12. sep - altså midt i samling!

Å om han måtte stått over dette en gang fordi jeg skulle føde, så hadde det vært greit, men jeg har ikke lyst å ha en sønn eller datter som har en far som aldri er hjemme på sin bursdag. Ei heller har jeg lyst å "ødelegge" for min mann som har gått i heien hele sitt liv, for jeg vet hvordan han elsker sauer og heialivet ;)

Denne mnd har jeg gått til innkjøp av EL tester (har faktisk aldri prøvd det før), så får vi se om det kanskje hjelper?! ;)

Festlig at min "vennine" (egentlig min søster's) og din vennine er venniner! Liten verden, gitt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...