Gå til innhold

Hvor mye har du lagt på deg til nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 27 og lagt på meg 3 kg jobber som sevitør så går veldig mye,tror det har noe med det å gjøre,la på meg 22 kg med min første..

lykke til =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 25 i morgen og har lagt på meg 3 kilo, hadde litt å gå på fra før så det er nok greit. Ligger akkurat innenfor normalen på synfyse/fundus (eller noe:)) målet også

Skrevet

Måtte bare bemerke det som SATS instruktør skiver over her; Her tror jeg samtlige fagfolk er sterkt uenig med deg. Hun som trener 5 dager i uken og ikke spiser snop er et godt eksempel for resten av oss! Så lenge man ikke får kynnere som ikke gir seg når man slapper av o.l. er det kjempe sunt og trene! Stå på og tren! OG hvorfor er det viktig å spise snop?? Det er jo ikke ett eneste sunt næringsstoff, bortsett fra i sjokolade og kaffe da.. Synes man bør rose de som er så flinke! HUn sier jo selv at hun regner med å legge på seg når magen vokser... hvilket jo er ganske logisk..

Nei, vi er nok av slappfisker som sitter i sofakroken... slå et slag for de som kommer seg opp av den! (Skal sies at jeg har lagt der selv i 3 mnd og spydd... derfor er det med stor beundring jeg hører om de som klarer å leve normalt..)

Skrevet

Er i 23 fullgåtte uker og har bare lagt på meg 1 kg. Spiser og gjør alt som vanlig, men legger ikke på meg. Er nok ganske heldig der. Godt å slippe de ekstra kiloene om man kan. (livmor og baby ligger på normalen)

Skrevet

Er i 23 fullgåtte uker og har lagt på meg ca 3 kg. Spiser og gjør alt som vanlig.Har stortsett ligget på normalvektig og går tur med hunden hver dag. Godt å slippe de ekstra kiloene om man kan.

Skrevet

er i uke 14 eller 15..litt usiker.Men har ikke lagt på meg noe enda.

Skrevet

eg er i uke 25 og har lagt på meg 7kg...sist svangerskap la eg på meg litt over 30 så eg tror eg kan vera litt meir normal nå;)

Skrevet

Hei,

Jeg kan ikke være mer enig med deg, Caramell! Jeg ser også bare positivt i å trene 5 ganger i uka og ikke spise snop. Hvorfor skal man spise snop? Det ser heller ikke jeg poenget i! Jeg er overbevist om at barnet får det det trenger, så lenge man ikke slanker seg. Å spise sunt, kutte ut snop og trene like mye som før må jo være det beste du kan gjøre mot kroppen din, og barnet ditt. Jeg trener vanligvis 5-6 ganger i uka, men har blitt hindret i å gjøre dette nå i starten av svangerskapet fordi jeg har vært dårlig. Nå er jeg igang igjen, og akter å trene så mye jeg føler kroppen har energi til gjennom graviditeten. Jeg ønsker også å holde meg i så god form som mulig, og jeg vil være forsiktig med å legge på meg. Jeg spiser sunt til vanlig, og ser ingen grunn til å begynne med snop nå i svangerskapet! Heller ikke å trappe ned treningen, så lenge kroppen responderer positivt på det!

Skrevet

Hei. er i uke 25 idag i følge jordmor:) har lagt på meg 4 kilo til nå. Hadde en del oppkast i begynnelsen av svangerskapet. Har aldri veid så mye som nå, helt rar følelse:p Er en person som alltid har hatt problemer med å legge på meg. 4 kilo ville vanligvis tatt meg kanskje 5-6 år å lagt på meg. Endelig kan jeg se litt mer kvinnelig ut jeg også:) Min type synes jeg er kjempe fin nå. Dere må være kjempe stolte uansett:)

Skrevet

Jeg får dra opp gjennomsnittet litt 13 kg i uke 28+4. Er 1.68cm og 82 kg nå.....jaja. Er gravid og flott med former:)

Skrevet

Jeg begynner på min 18 uke på onsdag og har gått opp knappe 2,5 kg...Jeg er normalvektig og har ikke kastet opp i svangerskapet, men appetitten har vært litt redusert likevel...Er bare glad for at kiloene ikke raser på, det blir sikkert nok likevel. Trener 3 ganger i uken og gjør ellers stort sett som vanlig.

Skrevet

Jeg skal ha tvillinger og er på slutten av uke 19, og har gått opp 2,5 kg. Gikk opp nesten 30 kg sist..... Men da spiste jeg aaalt for mye, og akkurat det jeg hadde lyst på. Da jeg kom hjem etter fødselen hadde jeg gått ned 4 fattige kg. Blir så frustrert over dem som går ned 10-15 kg uner/etter fødsel. Eller misunnelig da :)

Skrevet

hei!

Takk for støtten! tenkte egentlig ikke at jeg skulle "hisse" meg opp over satsinstruktøren svar til meg. Det som irriterte meg mest var at hun som er treningsinstruktør ikke spurte om hvilke treningsformer jeg trener.

Jeg har foresten satt opp et treningsprogram med fysioterapeut på Elixia, som er tilpasset graviditeten. I tillegg er jeg med i et forskningsprosjekt for Sankt Olavs i trondheim, der de forsker på om fysisk aktivitet er gunstig, og om det reduserer svangerskapsplager. Her blir du fulgt opp av en fysioterapeut samt ernæringsekspert og leger sertifisert for slik forskning. så ikke kom å si at 5 dagers trening er skadelig, det kommer helt an på hvordan man legger opp treningen. Jeg har tidligere også drevet med langrenn, så kroppen min er vant med fysiske anstrengelser. Nå som jeg er gravid har jeg funnet gode alternative måter å trene på. En kombinasjon av styrke, kondisjon og avspenning. Det innebærer blant annet Svømming 2 ganger uken, 2 styrkeøkter, og jeg varierer mellom løping og sykling. Om kveldene lufter jeg hunden min:) jeg er veldig nøye med å følge med på pulsklokka, slik at jeg ikke overstiger grensen til det som er farlig.

Dette ble langt. Men følte plutselig for å forsvare meg:)

nok en gang, takk for støtten til de som er enige med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...