Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ja det blir mye stikking, vi skal ta RS i morgen igjen. Tar ikke infulensavaksine, legen mente at premature sjelden får det. Ble dere anbefalt det?

Gutten min er født 26 april(25+6). Han var 6200 forrige uke og 61,5 cm lang.

Han liker å ligge på magen i korte perioder, har underarmstøtte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi ble anbefalt det. Ikke direkte fra sykehuset, men fastlegen og helsesøstera anbefalte det etter det prinsippet at det ikke kan skade. Som hun sa, vi gir jo det til alle andre som har dårlig immunforsvar, så hvorfor ikke et spedbarn som har det. Kan jo bli ganske voldsomt med en liten prematur med litt nedsatte lunger og influensa. De mente at ho også skulle bli tilbudt det til neste vinter. Jeg husker jeg spurte om det på sykehuset da vi var innlagt, og der sa de bare at det ikke var vanlig å vaksinere premature. Men jeg har like stor tillitt til helsesøster og fastlege som til sykehuset. Jeg er nemlig så heldig at fastlegen min har jobbet på nyfødtintensiven i Kjøbenhavn, så jeg vet han har iallefall litt innsikt i det å være født i uke 25.

Vet også om et tvillingpar som vi lå sammen med på sykehuset, de får også influensavaksine såvidt jeg vet.

Men jeg tror nok flertallet ikke får influensavaksine. Skulle gjerne likt å visst hva som var argumentasjonen for ikke å gi disse barna det. Vi blir jo oppfprdret til å ta alle forhåndsregler da det gjelder smitte på andre måter.

Lykke til med RS igjen i dag!

Skrevet

Helsesøstera sa i dag at det blir anbefalt at hjerte og lungesyke får influensavaksine. Og siden jenta mi har sneven av BPD (brukte en dæsj 02 utover uke 36) så er nok det grunnen til at ho fikk vaksinen.

Men hun er ikke på noen måte plaget med BPD sin. Hun brukte o2 ut uke 37 på sykehuset.

Skrevet

Hei!

Min sønn har også fått diagnosen BPD pga oksygen behov utover uke 36. Det er sikkert flere teorier ute og går, noen leger anbefaler det andre ikke.

Det ble sagt at premature sjelden ble alvorlig syk av influensa, og at det var stor usikkerhet hvor effektiv den er til barn fra 6 mnd til 2 år.

Men da har dere jo fått den og da slipper dere å tenke på at hun får infulensa. Det er jo deilig.

Du koker dere flasker enda?

Hvor lenge fikk din datter morsmelk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...