mayaya Skrevet 22. november 2007 #26 Skrevet 22. november 2007 Jadda... Men tror du det er billigere nå da? Og litt liten tid kanskje? Hmm.. Finnes det restplasser her?
Tokatter_USA Skrevet 22. november 2007 #28 Skrevet 22. november 2007 Her er det lite å argumentere mot, ser jeg, de fleste har de samme oppfatninger som meg. Standard varierer veldig, fra trailere til "McMansions". Men jeg synes også det er mye dårligere kvalitet på materialene. Mange av de store, flotte husene ser ut som de er laget av papp. Og så er jeg enig i at fargene som er brukt er utrolig kjedelige. Beige, hvitt og grått. Det er til å gråte av. I stedet for mur eller trevegger utvendig brukes ofte vinyl, eller plast, som skal se ut som trepanel. Det er det styggeste jeg vet, men likevel er det det vi skal bruke på det nye verkstedet vi bygger nå. Det er fordi det er det billigste materialet, og det varer nok evig. Og det blir beige.... Men jeg får en rød dør, to grønne, og vinduskarmer og lister blir grønne. Skulle gjerne hatt råd til skikkelige takstein, men det ville skilt seg ut i nabolaget. Alle har asfalt "shingles". Men svigerforeldrene har takstein! Jeg kjenner nesten ingen som har bygget nytt. Nesten alle kjøper gamle hus og pusser opp litt etter litt.. Det har vi gjort også. Vi har to kjøkken - litt av en standard, hva? (Det er fordi vi leide ut underetasjen inntil for et år siden, og vi har ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre ennå. Vi har derfor også to store bad med badekar. Men boblebad ville jeg ikke hatt under noen omstendigheter. Synes bad er kjedelig.) Ikea har slått an stort her! Alle mine venninner og noen venner er helfrelst. Men nærmeste Ikea er 3 timer unna.
mayaya Skrevet 22. november 2007 #29 Skrevet 22. november 2007 Ta deg en tur, da! På IKEA! Dib-treff!
mayaya Skrevet 22. november 2007 #30 Skrevet 22. november 2007 Ps. Jeg syntes bading var kjedelig helt til jeg fikk småen! Så.. Ønsket om stort badekar går vel over om et år eller så? :-p
Tokatter_USA Skrevet 22. november 2007 #31 Skrevet 22. november 2007 Å! Når reiser du igjen? Jeg har planer om å besøke Ikea snart, men det er jo sånn at jeg skal til Florida i neste uke, og da kjører jeg gjennom Atlanta, som har Ikea... Minneapolis er i helt feil retning. Snups trenger stor seng nå, hun kan ikke være i sprinkelsengen lenger, selv om den er stor. (Er ikke amerikanske sprinkelsenger store?) Men vi får jo kink i ryggen av å løfte henne ut og inn av den. Hun er tre år gammel, og har ennå ikke klatret ut! Hva gjør du oppe så sent, forresten? Du må være nattravn sånn som meg. Jeg får altfor lite søvn.
mayaya Skrevet 22. november 2007 #32 Skrevet 22. november 2007 Jeg er håpløs til å legge meg :-) Jeg reiser om 2,5 uke, jeg. Hjem til jul og snø! Hva skal du i Florida å gjøre da, når du kan komme hit istedet? Skulle ha funnet ut om personalrabatten min på ikea gjelder her og :-p
Tokatter_USA Skrevet 22. november 2007 #33 Skrevet 22. november 2007 Jobber du på Ikea? Vel, det blir jul og snø her også (krysser fingrene for snø, iallfall!). Men ingenting er som jul i Norge. Jeg har startet en juletradisjon her og inviterer venner og familie til ribbe, surkål og riskrem, men en gang om ikke altfor lenge må jeg dra hjem og vise Snups en ORDENTLIG jul. Og turen til Florida, det er i jobbhenseende. Ikke så gøy, men varmt, iallfall. Og jeg skal oppsøke en norsk butikk de har i den byen jeg skal til (Sarasota).
mayaya Skrevet 22. november 2007 #34 Skrevet 22. november 2007 Du - jeg vet av en norsk butikk HER! :-D *friste, friste* Jeppers, Leangen er min hjemmebase i ikea-verden :-D
Tokatter_USA Skrevet 22. november 2007 #35 Skrevet 22. november 2007 Å, jeg har to norske butikker i gangeavstand. Snups og jeg tok en tur i dag og kjøpte fiskeboller. To kvartaler unna! Nå må jeg se etter hvor Leangen er...
mayaya Skrevet 22. november 2007 #36 Skrevet 22. november 2007 Hehehe... Da funka ikke den nei.. Hmm... *tenker* Trønderhovedstaden, er svaret på den andre! *tenker fortsatt på hva jeg kan lokk emed *
Tokatter_USA Skrevet 22. november 2007 #37 Skrevet 22. november 2007 Jeg tror vi har fullstendig kapret denne tråden - men Leangen? Nå har jeg sett etter på Norgeskartet, og der står ikke Leangen, enda jeg mener å ha hørt om stedet. Jeg finner Leangkollen, men det er i Asker. Det hadde jo vært fint, da, ettersom jeg bor i Bærum når jeg kommer hjem, men da er det neppe trønderhovedstaden. Finner ingenting i dag, jeg.... ;-)
mayaya Skrevet 22. november 2007 #38 Skrevet 22. november 2007 Starter på T og har oppfostret Nordlyset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå