Gå til innhold

Har dere sett?????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sett d fuhole som signere m anonym på tema Røyk??? Slika blir e rimelig forbanna på,som kan skrive så mye stygt om ungene til oss som røyker litt,høres ut som ungene våres kommer til å dø,har aldri hørt maken jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He-he! Ja, har sett det :-) Ikke bry deg om det. Det beste du kan gjøre med slike som det der er å rett og slett ignorere henne. Det finnes desverre noen få slike her inne, som ikke eier evne til å sette seg inn i andre sin situasjon, og som elsker i krisemaksimere på alt det de mener andre gjør er galt! Vi får håpe for hennes del at det bare er hormoner, at hun ikke er slik til vanlig. Et menneske som opptrer slik har ikke store omgangskretsen :-)

Jeg kjenner en sykepleier som sa at "når jeg fikk vite hvor liten fare det egentlig var for barnet at en røykte litt, så klarte jeg ikke å slutte". Det betyr selvfølgelig ikke at en skal pøse på, men redusere slik du har gjort. Jeg klarte selv å slutte nå til svangerskapet, og er glad for at det gikk så greit. Men jeg kjenner også flere som har prøvd å slutte, og fått beskjed av legen å ikke slutte helt fordi de ser at stresset med å slutte er mer skadelig for barnet enn røykingen. Så stress kan faktisk være mer skadelig enn røyking. Ser noe stresset ut hun derre hormonbomba som svarte anonymt her inne! :-)

Kanskje feigt av meg, men for å holde mitt eget stressnivå nede, så holder jeg meg anonym jeg også :-)

Kutt ned så mye du selv klarer, og vær fornøyd med det! Kos deg med graviditeten og stol på magefølelsen din :-)

Skrevet

Poenget er jo at ungene deres KAN dø da. Er vel ikke så ofte det skjer, men det er nettopp denne risikoen som gjør at man anbefaler gravide å kutte røyken. Gravide røykere har både større sjans for spontanabort og krybbedød.

Skrevet

Om du blir så stresset av å kutte røyken skulle du kanskje ikke fått barn. Og stakkars unge som har en mor som utsetter den for fysisk skade allerede før den er født.

Det er kanskje 1 av en million som blir rådet til å ikke kutte all røyken under ett svangerskap så den skal du vel lengere ut på landet med.

Skrevet

Hvis du blir så stesset av å lese om andre som røyker, så burde du kanskje tenke litt på hva du utsetter barnet ditt for!!! Hvis det virkelig er så få som blir rådet til det, så er det jo helt utrolig at jeg kjenner 3 stk som bor i samme fylke som har fått det rådet! Virkelig priveligert jeg altså!!!!!!

Skrevet

Alle unger kan dø.. enkelt og greit.. røyker eller ikke. alle unger kan bli født med mangler røykere eller ikke :)

Skrevet

Det ville vel vere helt utenkelig at du skulle ta feil altså.... Nei, nå gidder jeg ikke kaste bort mer tid på deg.... Blir ikke mer svar fra meg nå.

Skrevet

Ja, alle unger kan dø, og alle unger kan bli født med skader. Men risikoen er større når mor røyker! Det er jo det dette handler om. Tror ikke de som har laget reglene fraråder gravide å røyke bare for å være kjipe...

Skrevet

at man utsetter ungen for røyk , for stress, for eksos og forurensning, fet mat.. nei huff.. slutt med alt.. gå i hi til vi føder...

Skrevet

Syntes det mest interessant med tråden var å sammenligne den med "migrene"-trådene.

De som røyker er kjappe med å forsvare valget sitt "det gjør vel ikke så mye" og når noen protesterer, og nevner at det er bevist at det kan være skadelig, blir det lynsjestemning av det. Strakkars røykerene må jo få røyke!

Men vi som har migrene og faktisk er skikkelig sjuke til tider pga det, blir møtt med kjempemotstand når vi vil ta medisiner. Er man gravid må man jo holde ut unødvendig kvalme, oppkast, svimmelhet, ikke tåle lys og lyd, uendelig vond bankende hodeverk etc etc... selv om medisinene vi tar trolig ikke kan skade fosteret.

Kjenner forøvrig ei dame som røykte 40 om dagen mens hun ventet, fordi hun ville ha en liten unge. Sønnen hun hadde fått i første svangerskap (når hun ikke røykte) var så diger nemlig... Etter dette har jeg omtrent lyst å spytte på gravide som røyker...Det er virkelig noe av det værste jeg ser.

Skrevet

Jeg lurer egentlig på hva HI forventer seg når hun legger inn et innlegg om røyk på en side for gravide. Jeg har klart å slutte denne graviditeten, det klarte jeg ikke med første. Eldstemann var stor og fin under fødselen, men har i alle år vært plaget med ørebetennelser og luftveisinfeksjoner. Ja, jeg har kjempedårlig samvittighet for at jeg røkte. Det er lite å gjøre med det nå. Det som er mest skummelt å tenke på, er de langtids bivirkningene som man ikke vet om. Røyk inneholder mange skadelige stoffer som kan gi "usynelige" skader.

Trapp ned så mye dere klarer!

Skrevet

Jeg synest det er veldig egoistisk å røyke når man er gravid, eller ammer.. Jeg er gravid for 2 gang, og jeg røykte før jeg ble gravid, men i begge de 2 svangerskapene jeg har hatt, så har jeg sluttet den dagen jeg så at testen var posetiv! og er rimlig stolt av det også! men på en måte er jeg ikke stolt av det, FOR DET SKULLE JO FAEN MEG BARE MANGLE Å IKKE SLUTTE Å RØYKE NÅR MAN BÆRER PÅ ETT BARN!!!!

Visst du unner ungen din så lite jævla lite, så burde du tenke på å la vær å bli gravid, å heller vente til du har greid å slutte å røyke!!!

det er ikke så vanskli som alle skal ha det til når det gjelder å slutte!!

det er kun med stadhet å gjør!! om du vil eller ikke!!! kunn det!!!

så ikke kom her å si at du ikke greier å slutte å røyke!! da har du ikke nåkk lyst på en unge vertfall!!!

Skrevet

Herlig innlegg! Som jeg skulle sagt det selv! ...Bortsett fra setninga med store bokstaver midt i innlegget, alle utropstegnene, og til dels alle banneordene. Det blir litt overflødig å skulle forsterke en tekst som allerede er temmelig sterk fra før

Skrevet

Desverre kan ikke ungene passe på seg selv og de blir pådyttet gift gjennom moren.

Skrevet

hvorfor har du bynt og røyke igjen mellom svangerskapene da??? hvis det var så lett og slutte...Er jo like skadeli for deg...

Skrevet

Huffda..Føler meg jo helt elendig her jeg sitter...Holder på å slutte jeg,er med i et sånn slutt å røyk program også..men jeg skal være ærlig å si at jeg røyker 2-3 røyk om dagen...Men jeg føler meg ikke minfre verdig til å bli mor av den grunn...Hva med alle di overvektige gravide som kun spiser junk food å knapt er ute av sofaen hele svangerskapet???Ikke farlig det neij??

Kjenner ingen plass at jeg "dreper" ungen min..Sorry assa...Jeg er stolt at jeg prøver å slutte,å jeg skal klare det..Men jeg bekymrer meg ikke ihjel over di stakkars røykene jeg røyker om dagen...

Skrevet

slutt å røyk!!!! det er farlig for deg og babyen!!!!!og kan du tenke deg noe verre enn å se en gravid kvinne som røyker...

Skrevet

Amk1: herregud, det kan du på ramme alvor ikke mene? Hvis ALLE kan passe seg selv, så er vel alt greit da? Så hvis gravide noen vil gå å sette heroin rett inn i årene er det helt OK? Det er jo bare moren selv det går ut over? Eller?

(Ikke for å sammenligne heroin og røyk forøvrig. Men når folk gjør noe som faktisk er skadelig for en helt uskyldig annen, er det lov for andre å protestere, uansett hva det gjelder.)

Skrevet

Anonym som skriver om junk:

Var røyk som ble diskutert her.

Ellers synes jeg det er helt greit at "overvektige gravide som kun spiser junk food å knapt er ute av sofaen hele svangerskapet" får høre det de også. Jeg er selv noe overvektig. Til vanlig er det utelukkende mitt problem. Men nå er jeg gravid, og de beslutningene jeg tar har betydning for et helt uskyldig lite barn. Derfor har jeg ingen problemer med å droppe tirsdags-chipsen og torsdags-pizzaen og lørdags-snopet og å komme meg ut hver dag (går mye i skauen). Har jaggu ikke levd så sundt i hele mitt voksne liv.

Gravide overvektige skal også ha lov å kose seg med usunn mat innimellom, det skader nemlig ikke ungen. Men spiser de "kun" junkfood- ja da fortjener de å få høre det.

Tror forøvrig at det er laaaangt flere røykende gravide som forsvarer sitt valg om å røyke, enn overvektige gravide som forsvarer sitt valg om å spise usundt.

Skrevet

Sorry altså, men syns ikke den anonyme på "røyk" sa noe dumt jeg.

Det var da formulert på en ok måte.

Det er jo sant.

His du har klart å kutte ned til 10, så klarer du vell å kutte ennda mer etterhvert.

BEdre med lite enn med mye, jeg syns 10 er mer enn nok.

Skrevet

Saken er, du må nesten vente slike reaksjoner her.

Folk har meninger om røyk og svangerskap, sterke også.

Du kan ikke vente at ingen skulle si noe negativt? Ventet du kanskje å få masse skryt? Da er du på feil forum.

Veldig bra at du har kutta ned røykingen, men de beste er jo å slutte.

Folk MÅ få si hva de mener, du... og den anonyme og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...