ragna Skrevet 20. november 2007 Forfatter #26 Skrevet 20. november 2007 har ikke avtrykk av rumpa i sofaen her. verken etter større eller mindre beboere. jeg leser lengre nede av at du vil videreføre tradisjoner fra din barndom. gikk du i bhg?
solstråle69 Skrevet 20. november 2007 #27 Skrevet 20. november 2007 Hvorfor passer det ikke i barnehagen??
overkill Skrevet 20. november 2007 #28 Skrevet 20. november 2007 Vis meg den ungen som likar grovbrød betre enn bollar. Det er sjølvsagt viktig å ha eit sunt og variert kosthald, men vi treng ikkje vere fanatiske. Borna stryk ikkje med av litt søtt. Fanatiske foreldre gjer adskillig større skade. Naboguten min åt seg omtrent forderva på snop etter at han byrja å tene pengar og for første gong fekk smake slikt (16 år). Han var i barndommen forvist til å betrakte oss andre innta lørdagsgodtet. Han fekk heller ikkje delta i ein del leikar, anten fordi dei var politisk ukorrekte, eller farlege. Han er komplett skrudd i dag.
Süsse Skrevet 20. november 2007 #29 Skrevet 20. november 2007 De fleste unger reager på sukker og da blir det ofte et litt ampert miljö. Jeg vil bestemme når barnet mitt skal spise kake o.l. Jeg skjönner ärlig talt ikke vitsen. Det er en dårlig tradisjon at dette skal väre så viktig. Det er absolutt ikke viktig for de små.
Süsse Skrevet 20. november 2007 #30 Skrevet 20. november 2007 Jeg dytter min unge frem, han er ikke glad i boller.
solstråle69 Skrevet 20. november 2007 #31 Skrevet 20. november 2007 Hvor har du det fra at de fleste unger reagerer på sukker? Og hvordan vet du at det ikke er viktig for de små? Selvfølgelig kan du bestemme når og hva barnet ditt skal spise - men betyr det da at alle må følge deg? Om du synes dette er en dårlig tradisjon, er jo i utgangspunktet ditt problem.
Süsse Skrevet 20. november 2007 #32 Skrevet 20. november 2007 2.Ärlig talt, hva i all verden får deg til å tro at barn synes det er viktig med kake i barnehagen? 1. Det er bare å väre sammen med barn. Jeg vet noen foreldre er blinde når det gjelder deres eget barn, men... Du må komme med noen bedre spörsmål enn det der hvis jeg skal ta deg på alvor. Nei, alle bör ikke fölge meg, men synes visse ting handler om sunn fornuft.
ragna Skrevet 20. november 2007 Forfatter #33 Skrevet 20. november 2007 ja, den er jeg med på. jeg er for et variert kosthold. og det gir jeg barna mine. men det er prinsippet det strider i mot. at foreldrene skal kjøre gjennom sine egne dårlige vaner kùn fordi de har rett til det.
solstråle69 Skrevet 20. november 2007 #34 Skrevet 20. november 2007 Nå synes jeg du begynner å bli morsom... :-) De fleste barn synes det er stas med kake - så hvorfor ikke i bhg? Feirer dere bursdag privat uten kake også? Mener du de ser forskjell? Snuppa vår er overhodet ikke interessert i mer enn å smake på kake, og etter en halv melkerull til lørdagsgodt er hun forsynt. Og jeg er helt enig i at visse ting handler om sunn fornuft - men det kommer jo helt an på øyet som ser....
Mage Mi Sa Jo Skrevet 21. november 2007 #35 Skrevet 21. november 2007 du får sende unga i min bhg da. der har vi som jobber der rett og slett sakt at vi har fokus på sunn kost og helse, og derfor vil vi ikke ha kake på bursdagene, men vi lager en ekstra koslig dag for det barnet og vi vir barnet valget for mat den dagen som er valg mellom frukt salat grønsaksdipp ol. det funker helt supert og fokuset er ikke på hygge med mat man på å feire dagen til barnet. med krone og masse gøy.
RundLurt? Skrevet 21. november 2007 #36 Skrevet 21. november 2007 Jeg har smoothie og den gode stolen på bursdaager jeg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå