Gå til innhold

kostholdsdebatt i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor må man på død og liv feire bursdagen i barnehagen med kake?? hvorfor må vi feire en begivenhet med mat? hvorfor ikke heller feire med positiv oppmerksomhet? aaargh..

og hvorfor er det noen som på død og liv må påpeke ved hvert møte at det er deres barn derfor deres bestemmelsesrett; om de har lyst at barnet skal få kake, ja så gir de det kake (i bhg) drit i om flertallet går imot beslutningen. jævla amøber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

=kostholdsdebatt på skravlesiden. "Vi som har et naturlig forhold til nugatti," vettu. Du kan øve der i forkant av neste foreldremøte.

Skrevet

Heldigvis slipper vi det styret i barnehagen. Her er det lagt vekt på oppmerksomhet og fruktfat.

Skrevet

neste gang sender jeg mannen i huset. jeg ble sprutrød av sinne, og det akter jeg ikke å gjenta. jeg skjønner ikke helt problemet. ungen får kake tre dager til ende på hjemmefronten uansett, så hvorfor fokusere og lage ett problem som strengt tatt ikke er et problem overfor barna? joda, fordi foreldrene vil stå på rettighetene sine selvsagt. vannari om rettigheten er usunn eller ikke. det er jo liksom bare en gang i blant lzm. azz. fader heller, det er snakk om mitt barn også. som blir inkludert blant amøbenes kaker.

Skrevet

I "vår" bhg er det 14 barn på avdelingen, og bursdag = kake! Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Har barna ellers et sundt og variert kosthold, gjør ikke disse bursdagene noen skade.

Skrevet

Vi feirer med is og kake eller det vi foreldre vil ha med. Pølser også. Og de er 12 unger på avdelingen så det blir fort kake en gang i mnd det. *krise*

BLÆ. Jeg er drit lei maset om sukker. Det er mer umettet fett i servelat enn i nugatti.

Skrevet

slik er det i eldsten sin bhg. de gjør bursdagen om til en festdag hvor bursdagsbarnet er i fokus. absolutt ingen ekstraordinær mat som er inkludert. jenta har aldri enda etterlyst kaka. hmm, snodig. derimot kommer hun hjem med stjerner i øynene over oppmerksomheten ;) ikke stjerner i øynene pga sukkersjokk.

Skrevet

Nei, men feite. Jenta mi får servelat støtt forresten. Praktisk pålegg.

Skrevet

Det hadde sikkert värt en del foreldre som ikke hadde sett problemet i barnehagen her også. Mulig de samme som sender meg loff!

Skrevet

og igjen; hvorfor feire med kake? eller mat i det hele tatt?

Skrevet

"hvorfor må vi feire en begivenhet med mat?"

Fordi vi må ete om vi vil eller ikkje. Det er då naturleg å skille mellom kvardagsmat og festmat. Så lenge ein et sunt til vanleg er det etter mitt skjønn uproblematisk å skeie ut ein gong iblant. I barnehagen er det kanskje snakk om eit lite kakestykke eller ein bolle på kvart born gj.snittleg ein gong i månaden. Svært uproblematisk spør du meg. Elles meiner eg sjølvsagt at bursdagsbornet skal feirast med oppmerksamheit- i tillegg til ein liten godbit.

Skrevet

Jeg sender med jenta fine rundstykker som jeg har bakt selv (loff) nå og da for avveksling. Og pizzasnurrer. Hva er galt med det? Ingen som synes kneip eller helkornbrød er stas hele tiden.

Skrevet

jepp, eller alle menneskene som tror at brødet er sunt bare det er brunt.

Skrevet

Hvem bestemmer hva som er en godbit? Det er vi voksne som tvinger på de det.

Skrevet

Som aerobic-instruktør er jeg forholdsvis opplyst når det gjelder kosthold, pluss noe mange glemmer - fysisk aktivitet! Det blir helt feil for meg når "sukker-motstanderne" er de samme som sjelden får rumpa opp av sofaen, både når det gjelder seg selv og barna. Du blir ikke "gira" av et kakestykke hvis du er et "normalt" menneske.

Skrevet

JA! Ikke ofte jeg er enig med deg, men nå er jeg helt enig.

Skrevet

tja, jeg er ikke fan av at hverdagsmaten skal erstattes av festmat, uansett hvilke dag det måtte være.

og det er ikke snakk om en gang i blant, ta f.eks sist uke, da var det 3 bursdager i løpet av 5 dager.

kunne godtatt det om det hadde vært snakk om en oppsamling èn gang i mnd. ikke èn gang i uken.

Skrevet

Som lärer vet jeg også en del om kosthold og hva det gjör med barn.

Jeg er ikke enig med deg i det hele tatt i det du sier om sukker-motstandere. Jeg ser veldig ofte at foreldre overförer sine dårlig matvaner til sine barn. De ser ikke problemet og det er saa trist.

Skrevet

Mulig jeg er for gammel, men jeg har vokst opp med kake på bursdag og lørdagsgodt. That's it. Synes det har vært skikkelig koselig, og ønsker å overføre det til snuppa på 2 år.

Skrevet

Joda, det finnes begge deler. Men jeg mener at om ungen ellers er frisk og slank er ikke nugatti på skiva noen krise. Mer energi, ja men forbruket står da i stil.

Beste utsagn så langt " Mamma sier potetgull er sundt, for det er laget av poteter, og poteter er grønnsaker" Ungen var en bolle.

Skrevet

Det blir noe annet på privaten. Vi har også kake og lördagsgodt. Men det passer ikke i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...