Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #26 Skrevet 23. november 2007 hei jeg har utbetalt 11.300 i mnd,etter betalte regninger har jeg igjen litt over 4000 har ei datter på 6år.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #27 Skrevet 23. november 2007 HALLOOOOO hvorfor trur du folk bruker anonym? og desuten ingen har bedt deg opplyse oss om noe ,dette er frivillig
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #28 Skrevet 23. november 2007 Du er ikke fattig, det er det vi som er :-) Men alt er jo relativt da :-) Vi har tilsammen cirka 25.000 utbetalt (samboer studerer) nå. Faste utgifterpå ca 15.000 (medregnet alt i løpet av et år og tatt gjennomsnitt). Han har to barn fra før av med vanlig samværsavtale. Jeg har studielån (som blir nedbetalt som arv av mine foreldre, da dette blir skattefritt), og så har vi huslån 1,5 mill. Så vi har ikke god råd nå, men vi sitter med et hus, tomt og garasje verdt snart opp mot 3,5 mill, 2 biler, snart 2 personer med høyskoleutdannelse osv. Så vi er ikke fattige, men det er VELDIG trangt nå. Vi har ikke råd til å gå til tannelegen, selv om vi begge har hull :-(
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #29 Skrevet 23. november 2007 For meg varierer det veldig, da vakttilleg og overtid drar lønna opp i enkelte måneder.... men i snitt dette året har jeg ca 28 000 utbetalt i mnd. Vet ikke hva mannen min har. Vi har felles økonomi, men setter en fast sum inn på felleskonto når vi får lønn, og faste utgifter og mat og interiør og kjekke ting vi gjør sammen blir de pengene brukt til. Totalt setter vi inn 20 000 hver på den kontoen... Da blir det ikke så mye til overs for hver av oss, Men til gjengjeld bruker vi de pengen kun på oss selv. Ting endrer seg nok når det kommer en baby i hus, så da må vi ha nytt budsjettmøte! Vår økonomi er veldig strukturert. Vi vet hvor mye vi bruker til hva gjennom hele året! Så for dere som sliter med økonomien, anbefaler jeg økonomiprogram, eller rett og slett excel. Mye som kommer fram av utgifter gjennom året som er litt store da. Bilavgifter, forsikringer osv osv... Lykke til dere som føler dere sliter! Ta i et tak og få oversikt!! Det lønner seg på sikt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå