Gå til innhold

Hvor mye har dere utbetalt i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 15.000 og mannen har ca det samme (student)..

Etter faste utgifter sitter vi igjen med ca 8000 hver i mnd.

Kan det karakteriseres som å ha dårlig råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er også studenter. Sitter igjen med ca. 1000 hver i måneden etter at faste utgifter er betalt. Ikke tatt med strøm og bensin da.... så syns ikke du har dårli råd i forhold til det.

Skrevet

Hvis dere har faste utgifter på 22.000 så har dere jammen en dyr levestandard!

Skrevet

dere har 16 tusen til mat og klær? og bet regninger etc for 14000 er det vel ca normalt?

jeg og sambo ligger noe høyere i inntekt,men det kommer jo an på hva man jobber med,og hvor mye man jobber. :)

Skrevet

ca 17000. Er alene. Faste utgifter på mellom 5 og 6000, alt etter strøm bruk ( leier billig)

Skrevet

19 000 + 19 500, faste utgifter på ca 22 000 pr. mnd. Syns vi har god råd vi...

til deg som syns 22 000 i faste utgifter vitnet om dyr levestandard:

hus (gammelt rekkehus, 1,1 i lån, hadde vi kjøpt nå ville vi hatt DOBBELT så mye i lån og altså vesentlig høyere boutgifter...): oppmot 12 000 (inkl husleie som dekker husforikring, vann og avløp)

studielån: 3000 pr mnd

barnehage: 4000 pr mnd

strøm: ca 1000 pr mnd

annet fast (internett, forsikringer, avis, tv-lisens, veiavgift på en bil): ca 2000

Vet ikke hva som er så råflott ved dette, bortsett fra å eie selv da...

Skrevet

Jeg jobber 77% som adjunkt og har utbetalt ca13000 etter skatt (bet 39% om dagen for å være på den sikre siden etter lavt skattetrekk før sommeren. har ca 20000 brutto) Sambo har vel rundt det samme. Jeg har faste utgifter på:

husleie inkl strøm: 3400

Billån: 600

Tlf: 400

Studielån: 1300

Annet: 500

+ mat ol da.

Det er det. Sambo har noe mer.

Skrevet

Vi har ikke faste utgifter på 22.000.. Jeg skrev at vi sitter igjen med 8000 hver.. Altså 16.000 til sammen.. Men har ikke felles økonomi, derfor skrev jeg det..

HI

Skrevet

Jeg har ca 22500 utbetalt og jobber i skolen. Ser at en sa at hun hadde brutto 20 000 i md på 77% adjunktlønn, det syns jeg var veldig dårlig. Jeg har bruttolønn 32000 i 100%. Har vel noen år mer på baken da.

Skrevet

jeg er alenemor til to å har utbetalt 13000 i mnd...dvs at jeg sitter ijenn med 2000 til mat å klær når ting er betalt...det vil jeg kalle dårlig råd...

Skrevet

Dersom dere har igjen 16000 etter at alle faste utgifter er betalt høres det ikke ut som dere har spesielt dårlig råd nei :-) Med mindre dere har veldig mange barn å forsørge på de pengene da?

Skrevet

jeg har ca 15000 utbetalt etter 36% skatt er trukket.

har min del av husleie sm er på 3000, mobilregning pleier å ligge på rundt 2000. ellers har jeg shoppemani, så d bruker ikke være mye igjen etter 1 uke..

Skrevet

Sambo har forresten 30-40 000 utbetalt i mnd, men vi har ikke felles økonomi, deler kun på fellesutgiftene.

Skrevet

Jeg synes i allefall at dersom dere skal ha barn, så bør dere gifte dere! :) Ikke for å være veldig teit her altså, men dersom du har utbetalt ca 15 og han ca 30-40 er det kanskje han som eier bolig og bil og sånn? Vårt forhold er nesten det samme, jeg har utbetalt ca 15-16, og han nesten dobbelt så mye. Men vi står begge som eier av hus, og han betaler ca dobbelt så mye som meg inn på en regningskonto vi har. I tillegg sparer vi til barna våre, det trekkes fra hans konto, og dersom noe dyrt skal kjøpes, er det han som kjøper det. :) Det er likevel vårt! :) Vi er gift da. :)

Skrevet

Nei, dere har ikke dårlig råd HI!!! Dere har MASSE penger! :) Prøv å spare litt!

Skrevet

Jeg har ca 20.000 utbetalt, etter skatt er trukket 34prosent..

Sambo har mindre..ca 12.000..

Har faste avgifter på rundt 6000 i mnd.. Også elsker jeg shopping da! =)

Tror vi har alle god økonomi.. Men vi er altfor glade å kjøpe ting, når det samles litt peng på konto? Sånn e nu jeg ihvertfall..=)

Noen andre? Det gikk lang tid før jeg innrømmet det.. huff..:))

Skrevet

hehe. shop til u drop.

d er jo bare snakk om en prioriteringsak. Har man råd til å gå berserk på shopping når man ikke har barn, har man råd til å få et barn dersom man prioriterer pengene på å "shoppe" til babyen istedenfor seg selv.

jeg syns ikek jeg har dårlig råd, bare dårlig forbruk..:S

HEh, skulle gjerne giftet meg jeg, men, jeg venter på at han skal fri da! =) kan ikke tvinge han til d da:P

Skrevet

Jeg har nesten 53 000 utbetalt, jeg jobber offshore og har en høyere stilling. Jeg jobber ikke hele året, så det jevner seg ut når jeg har friturer.

Skrevet

Jeg har 32 000 utbetalt og min mann har 56000, men vi har dyyyyrt huslån, men skal ikke klage...

Skrevet

Hehe, hos oss var det jeg som fridde! :) Dårlig forbruk er jo noe som det går an å gjøre noe med dersom man vil. :) Som du sier. :)

Skrevet

Hva i alle dager er dette for slags tråd egentlig??kunne aldri falt meg inn å fortelle dere hva verken jeg eller mannen min tjener..hehe..det er vår sak og ikke deres...

Skrevet

jeg har 5000kr i mnden men nå når jeg er sykmledt har jeg 9000.

samboer får vel rundt..20000 utbeltalt i mnden, å vi har lån på over 11tusen.....så har ikke noen kroner til overs her etter alt er betalt :(

Skrevet

Hva er egentlig faste utgifter??

Vi har 41 000 etter skatt. Har ca 25 000 i faste utgifter. I faste utgifter regner jeg ikke mat og klær, men sånne ting som lån, bil, b.hage, forsikringer og visse typer oppsparing. Syns ikke vi har god råd, men det er fordi vi er elendig til å disponere pengene våre...og jeg jobber i bank!! Hahahahahahaha

Skrevet

forresten så betaler jeg 42% skatt, mannen min betaler 46%. Sykt, men sånn er det å bo i et land som ikke har olje? hihi

Skrevet

Vi har rundt 18000 hver ca, og har valgt å betale ned på lånet vårt ganske stramt nå, før vi får barn... Vi sitter da igjen med ca 13000 tilsammen etter at lån, utgifter o.l. er trukket fra.. Vi lever ganske bra, har etter mitt syn, en god økonomi, men det er klart som sagt tidligere at det er snakk om prioriteringer..

Da vi var i banken sa bankmannen vår at de regnet ut at en familie på fire MÅTTE ha 9000,- for å "overleve" i måneden; dette skulle dekke mat, bensin osv. Jeg vil jo si at når vi da er to stk (+ 1 annenhv. helg) og har 13000,- i mnd. så har vi det relativt godt:)

Men... Man lever jo forskjellig..Og lever jo ikke i sus og dus heller.. Kan kjøpe oss det vi trenger, og noe av det vi vil ha:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...