Gjest Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Sukk... det er så lenge til....... Også er det ikke før 1. desember så det er nesten hel uke 48 også.... noen andre som venter like mye som meg på at tiden skal gå bittelitt fortere?
Lady`83 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Hei hei.... Føler det akkurat på samme måten,er forferdelig sev pining dette her...Jeg skal ha ikm 30nov...Så det er en stund til testing her oxo...har ikke noen symptomer enda heller jeg da..Du da? Er vel alt for tidlig å merke noe...Men setter meg små glede punkt i vente tiden, om et par dager håper jeg på å kjenne at egget fester seg..=)
Jippi! Maibaby! Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Jeg har også ikm i slutten av uke 48... Og det føles som en evighet frem dit! Men jeg skal heldigvis reise bort på torsdag og bli borte til mandag. Da regner jeg med at det ikke blir mye tid til å grunne på sånne ting. Men jeg lurer litt på om jeg skal holde meg helt unna alkohol på turen og hvordan jeg skal forklare det...
april d. Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Jeg slenger meg på her jeg også. Her går nedtellinga til 2. desember på timebasis, så utålmodig er jeg. Etter lang tids utredning som en følge av en SA og en MA har vi fått klarsignal til å prøve igjen, og er veldig spente. Er det noen som vet hvordan man evt. kan kjenne at egget fester seg? Jeg kjenner til at noen får en festeblødning, men visste ikke at det var mulig å kjenne det. Spennende! Angående hvordan man kan unngå at folk vet at man prøver eller er gravid med tanke på alkohol, så har jeg funnet frem til en ganske smart teknikk. Jeg har brukt denne tidligere, og det funker som bare pokker: Når noen spør om hvorfor du ikke drikker så sier du bare at du har et par dager igjen av penicillinkuren mot Perioral Dermatitt. 'Hva er Perioral Dermatitt?' Spør de da. Da svarer du (som sant er) at det er et slags utslett man kan få rundt munnen. Hvis de sier at 'Jammen du har da ikke noe rundt munnen?' Så repliserer du bare at kuren har funka så bra at du ikke vil ødelegge den nå med å drikke. -Funker hver gang.
Lady`83 Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Hehe...Sitter med latter etter å se hvordan man skjuler alkohol stopp...Den skal jeg jaggu prøve meg på hvis jeg er så heldig å bli gravid...Blir jo en del å forklare i julen da:) Tror det er en del som lurer,gleder meg jo så fælt at jeg ikke har klart å holde fred til alle vennene mine akkurat...!!Jeg hører foressten om en del som kjenner at egget fester seg...Prøver å ta det litt med ro nå for jeg har lest at det ikke er vanlig med symptomer tidligst en uke etter el...Nå har jeg kjent etter siden el...3 dager siden..alt for tidlig!!!!Hadde dere el i helgen dere eller? Merket noe til feste blødning???
-lucy- Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 heisann! til dette med å "kjenne" en graviditet - jeg kjente og kjente i nesten ett år, hadde masse rare symptomer også, men ble altså ikke gravid. Så, den mnd det klaffet, hadde jeg vondt i underlivet, mensmurring-aktig og litt stikkinger, men mest mensmurringer - til og fra el nesten. var helt sikker da det var 4 dager til ikm og jeg hadde tydelige menssmerter hele dagen uten at mensen kom. Så for meg var det sikreste - og eneste - tegnet mensmurringer lenge før jeg vanligvis får dem. Masse lykke til!!!
april d. Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 lucy, Takk for kjemebra tips! Det er sånn jeg husker det fra da jeg ble gravid også. Det er så lett å bli revet med av ønsketenkning, noe man ofte ser inne på dette forumet. He he. Lady 83, Jeg hadde EL på fredag. Det vet jeg sikkert, for jeg måtte bruke EL-tester denne måneden siden jeg ikke er helt ferdig med testene jeg tar. Jeg har tidligere hatt problemer med å finne EL, men på fredag var streken knallsterk, så jeg må innrømme at jeg er veldig håpefull. Vet du når du hadde EL? Lykke til med den Periorale Dermatitten! Legene har en tendens til å forlenge kuren, og det passer jo bra. Hi hi.
Gjest Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Hei alle sammen =) Nei ingen symptoner enda =) Men da jeg fikk førstemann så merka jeg ingenting til graviditeten og hadde ingen plager før jeg begynte kaste opp i uke 13.. så det er nesten umulig vite om jeg kommer til å kjenne noe når jeg blir gravid annet enn at TR ikke kommer =) Min EL var 17 tror jeg.. har ikke tatt noen EL test, men utifra min syklus er den rundt der...
Lady`83 Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Til april d: Jeg hadde også veldig sterk strek på fredagen,så det var enten fredag eller lørdag jeg hadde el...De el fra billige tester funker ikke helt på meg tror jeg..ble gradvis sterkere,så gradvis svakere... Jeg pleier egentlig ikke å ha mensmurringer, så lurer på om jeg får det...Håper på at jeg kjenner noe fra i morgen av da(egget fester seg kansje). Si ifra når du kjenner noe da=) Er det noen som vet om egget fester seg tidligere dersom sæden venter på egget?
Jippi! Maibaby! Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Takk for alkotips ;o) Jeg tror el var ca. lørdag... Hadde el-slim fra tirsdag tom. lørdag, men el-testene fra billigtester blir aldri helt pos. for meg... Forrige mnd. trodde jeg el kom som vanlig, men fikk samme "symptomene" 10 dager senere og 1 dager forsinket mens, så jeg er redd for at det skal skje denne mnd også. Jeg har imidlertid skikkelig menssmerter i dag... Hvis det da ikke er noen dager forsinket el (uten slim...) Det nytter vel ikke å spekulere... Får vel bare vente til ikm og ta en test...
april d. Skrevet 20. november 2007 #11 Skrevet 20. november 2007 Lady '83, Jeg skal si fra om jeg kjenner at egget fester seg! Hvis jeg er gravid så vet jeg akkurat når jeg ble det, så det blir litt lettere å følge med på når egget evt. fester seg. Da jeg var gravid tidligere skrev jeg logg over hvilke symptomer jeg hadde, så det er lett å sammenligne det med symptomene er nå. Jeg tror de kan variere veldig fra person til person, men at de er mer like fra et svangerskap til det neste hos den samme personen. Jeg kjenner ikke til de billigtestene du nevner, for jeg bor i USA, men jeg har også hatt store problemer med å finne EL tidligere. Det ble bedre etter at jeg begynte å teste på ettermiddagen, og ventet til jeg nesten tisset på meg. He he. Dette blir spennende!
Mummimamma:-) Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Jeg klarer nesten ikke å tenke på annet! I går hadde jeg noe som jeg tror var festesmerter; en kraftig stikking i underlivet. Det er 1 uke siden el, så det stemmer jo med tiden også. Testing om en heeel uke...
Lady`83 Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Hei hei=)=) Til mummimamma:Så spennende å kjenne at egget fester seg,da er du iallefall litt sikrere på at det kan skje noe;)Sitter her å venter på det jeg da....Blir en uke fra el fre el lørd...Men fester egget seg fortere dersom man har sex før el??? Syntes å ha hørt noe om det;) Til april d: Bor du permanent i USA eller?Så gøy da:) Vel,ha en fin dag;)
Tuttelure Skrevet 21. november 2007 #15 Skrevet 21. november 2007 jeg venter i spenning til neste uke jeg og. regner med å få mensen rundt den 27. syklusen har variert litt siden jeg slutta på p-pilla, men stemmer om el-testene stemte noen lunde:) er i praksis og leser til eksamen så tida går fort heldigvis:) har hatt en del stikninger i magen de siste ukene. følte at jeg også kjente el-smerter. men vanskelig å si om det er ønskestikninger/smerter eller reelt:)! tvitvi
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 21. november 2007 #16 Skrevet 21. november 2007 Kjennes som om tanta kommer når som helst. Dumme meg tok test 4 dager før IKM, og mistet liksom håpet for denne perioden. Sannsynligvis ville den testen vært negativ uansett, er jo altfor tidlig for de fleste å teste så tidlig. Har bare så lyst til å vite om jeg kan kose meg med vin i helga, vi skal ut x 2!! Får smøre meg med tålmodighet. Fikk positiv el, da går det vel helst 14 dager til mensen?
bittelill Skrevet 21. november 2007 #17 Skrevet 21. november 2007 Jeg klarer ikke å vente jeg heller. Har blitt helt psykotisk. Jeg har IKM søndag, så det nærmer seg testetid for meg nå. Dvs jeg har allerede svidd av et par tester. Fikk skyggestrek på lang overtid i dag, så det kan man ikke stole på. Og nå er jeg tom for tester. Like greit så MÅ jeg være tålmodig Kommer nye i posten i morgen eller fredag. Andre som er testomane?
bittelill Skrevet 21. november 2007 #18 Skrevet 21. november 2007 Ehm jeg mener jeg har IKM mandag da...
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 21. november 2007 #19 Skrevet 21. november 2007 Godt jeg ikke er alene. Jeg er ikke så babysyk, er egentlig ganske vinglete ang dette, men nå som muligheten for at TR kommer så vil jeg ha pos test. Så nå SKAL det klaffe neste gang hvis denne mislykkes Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg vel til å svi av en test til i morgen. Hehe. Skal skjerpe meg hvis jeg går over i 2pp.
april d. Skrevet 21. november 2007 #20 Skrevet 21. november 2007 He he. Så hyggelig å ha selskap av flere ivrige jenter i samme situasjon! Det blir morsomt å se hvem av oss som evt. er gravide ved utgangen av uke 48! Kanskje vi kan holde denne tråden i gang frem til da. Lady '83, Vi har bodd her i et par år nå, og ja,- det kan se ut som om det blir permanent. Du har rett i at det er morsomt på mange måter, men også vanskelig å være vitne til alle problemene i det amerikanske samfunnet. Det er ganske frustrerende til tider. I morgen er det Thanksgiving og kalkunmiddag.
Lady`83 Skrevet 21. november 2007 #21 Skrevet 21. november 2007 Ja,det kan jeg tenke meg...er vel en del fordeler og ulemper med å bo i de fleste land;) Pleier å feire thanksgiving vi oxo men ble ikke i år(er jo såå gla i kalkun!!!) Jeg har klart og bruke alle el testene(24stk el noe) På en pp...Er jo helt utrolig,snakk om dårlig bruk...Godt det fulgte med en del gravidtester oxo,bruker vel en del av dem oxo tenker jeg;)Skjer det noe spennende hos dere andre da??Her skjer det ikke stort ifht. symptomer....=)
mamma til O og T <3 Skrevet 21. november 2007 #22 Skrevet 21. november 2007 hei:) jeg har også IKM i uke 48, å det er en skikkelig pine å vente må jeg si:p hehe Har så lyst til å ta en test nå, men det er vel bare å bite tenna sammen og vente til 1 desember!! Når det gjelder symptomer, er jeg vanvittig trøtt om dagen.. dette i tillegg til kvalme! men, tørr ikke håpe enda.. kan jo være noe annet:)
Lady`83 Skrevet 22. november 2007 #23 Skrevet 22. november 2007 Hei hei;) Så heldige dere med symptomer er!!! Jeg tror ikke egget mitt har festet seg enda,så er ikke bekymret for det enda(selv om jeg venter i spenning).Jeg tror jeg skal teste på mandag el tirsdag jeg..litt tidlig,men er så utolmodig;)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 22. november 2007 #24 Skrevet 22. november 2007 Symptomer? Jeg vet ikke, er vel helst tante-symptomer. Skikkelig vondt i korsryggen og i noen små ledd (jeg pleier å ha det ved tantebesøk) Brystvortene er såre, men ikke ømme bryster. Komplett negativ test i dag, 3-4 dager før IKM. Kan hende jeg tester for tidlig, men jeg er som dere, fryktelig utålmodig
Lady`83 Skrevet 23. november 2007 #25 Skrevet 23. november 2007 Dytter denne jeg!!! Hvordan går det med dere???? Jeg venter på å begynne å teste(tirsdag)..Samtidig begynner jeg å bli så redd for å bli skuffa....uff!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå