KaMa Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Hva i huleste gjør man med unger på altså 20 mnd som ikke vil legge seg og som kaster alt i sengen ut, sansynligvis fordi det kommer noen og hiver alt oppi igjen. Bør nevnes at nevnte oppførsel akkompagneres av illsint skriking, som tiltar i styrke når sengen er tom for dyne, pute og kosedyr. Rimelig sliten av denne oppførselen ja..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 ta deg en drink, -hvis ikke du drakk opp alt i går.. har forstått det slik at drikkevarene ikke støver ned hos dere..
KaMa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2007 Han snakker ikke enda, og derfor forstår han ikke truslene.. Herregud, anonym. Du skjønner vel selv at det ikke er noe å drekke på her, siden det alt er drukket opp?? Treiging..
rødblåoggrønn Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Man må ikke kunne snakke for å kunne forstå trusler.. Det er bare litt vanskelig å svare!
KaMa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2007 Kansje han skjønner at det er tomme trusler..?
rødblåoggrønn Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Sannsynligvis! Hvis det er det du presenterer for han... Anbefaler deg å heller straffe med konsekvens enn å bare komme med tomme trusler... det vil bare bli verre og verre, -rett og slett et helvete!
KaMa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2007 Føler liksom at en 20 mnd gammel pjokk er litt for liten til å bli utsatt for så fryktelig mye straffing.. Men selvsagt mulig jeg tar feil. Burde kansje dratt frem teppebankeren og gitt ham en omgang..
rødblåoggrønn Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 hvor lenge har du egentlig tenkt til å oppgi alderen på barnet ditt i mnd...? Hvorfor ikke bare si ett og ett halvt år..?
KaMa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2007 Så lenge det irriterer ..deg? Kansje. Virket ikke som du helt skjønte hvor gammel han var. Men selvsagt burde jeg ta høyde for at vi er alle forskjellige, og noen syns det er rimelig å tru og straffe bleiebarn, og altså ikke poengtert hvor gammel han var. ..og ser ikke helt forskjellen på å skrive 20 mnd og ett og ett halvt år, annet enn at jeg må kaste bort ekstra tid og bokstaver når jeg skriver "ett og ett halvt år".
rødblåoggrønn Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 nei, jei sjøner ike no jei vettu. og juling er daglig kost her i hus! sjelden jei tøyser!
Süsse Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Hm, er det slik enda? Hvordan er det når han legges i barnehagen? Her har ikke vidunderet tenkt å flytte tilbake til sin egen seng med det förste. Kan de begynne å styre og hoste ekstra hvis de blir stående i sin egen seng og skrike litt? Er de så utspekulert når de er så små? Jeg synes det er helt naturlig å oppgi barnets alder i mnd under 2 år. Min er altså 22 mnd. 20 mnd er da ikke ett og et halv år.
KaMa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 19. november 2007 ..og da kan vi vel kort og godt konkludere med at vi slett ikke er på bølgelengde..
KaMa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 19. november 2007 Han har akkurat tatt turen nå.. Og vi sitter her med mørke ringer under øynene, nervene på høykant og redd for høye lyder.. Han sover greit i vognen, litt protester, men sånn har det i grunnen alltid vært. (I barnehagen altså.) Jepp, jeg tror de er så utspekulerte. Jeg tror de ganske fort plukker opp hva som gir resultater. Så her flakser altså alt sengeinventar ut, med en gang vi er ute av syne. Og siden han vræææler til, og vi vil at han skal legge hodet på puten og soooove, så har vi vært dumme nok til å legge alt oppi igjen ganske fort. Det funket å si at han fikk legge seg uten pute, siden han hadde kastet den ut, vente i 10-15 min før jeg la alt oppi igjen. Da la han seg ned uten noen protester..
ragna Skrevet 19. november 2007 #16 Skrevet 19. november 2007 selvfølgelig er det normalt å gi en 20 mnd gammel baby juling og trusler. funker som bare fy.. er det noe som gjør at gutten har kommet utav sin normale rytme? her i huset har rytme alt og si for den minste pjokken ( snart 15mnd) har vi smertelig erfart. gjerne på minuttet. hvordan er det med lek osv rett før lalletid?
Süsse Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 Hehe, kjenner til det der. Vi lister oss rundt når vi skal legge oss og pröver å legge oss til forskjellig tider. Men han våkner uansett og skal komme. Jeg har en sterk mistanke om at trassen har kommet hit. Ikke til å sammenligne med hva jeg trodde var trass för...
Willemo Skrevet 19. november 2007 #18 Skrevet 19. november 2007 Hmm, slike unger har jeg aldri sett.. Det må definitivt være noe med oppdragelsen å gjøre. Har du forhørt deg på skravle?
KaMa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 19. november 2007 Han var sjuk for tre uker siden, på en overnatting forrige helg (men det har han vært med jevnlige mellomrom) og ellers har alle rutiner blitt fulgt som vanlig. Jeg har mistanker til at han holder på å få jeksler, men mest av alt så virker det som trass.. Altfor mye vilje og utholdenhet. Noe som sikkert er veldig positivt, om en sånn 10 - 15 år.. Men dæven døtte, så slitsomt det er mens det står på.. Dette er andre uken han holder det gående, og vi leter fortsatt etter nøkkelen til veien ut.. :-/
KaMa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #20 Skrevet 19. november 2007 Sikkert oppdragelse. Trenger ikke skravle for å få bekreftet det. Har jo anonyme her inne som kan påpeke sånt. Jeg er alkoholiker forresten, bare sånn om du lurer. For det har anonym funnet ut. ;-)
Süsse Skrevet 19. november 2007 #21 Skrevet 19. november 2007 Men jeg tror du smugdrikker, for det er ikke mange ganger jeg har lest at du bäljer innpå.
prekæs Skrevet 19. november 2007 #22 Skrevet 19. november 2007 Helt ærlig. tror muligens du må bite tenna sammen og la han gråte litt. Tok vel en slik runde med tassen. Det fungerte her. En ting er at det er ille å se og høre han gråte ett par kvelder. En annen ting er sutring hver kveld "for alltid". Er jo ikke så bra for ungen det heller:/
Huldretuss Skrevet 19. november 2007 #23 Skrevet 19. november 2007 Slutt å hive alt tilbake i senga, da blir han til slutt lei.
prekæs Skrevet 19. november 2007 #24 Skrevet 19. november 2007 det har du akkurat prøvd, ja. Jeg burde kanskje lest svarene før jeg svarte:)
KaMa Skrevet 19. november 2007 Forfatter #25 Skrevet 19. november 2007 Du er inne på noe der.. Jeg drikker jevnt men trutt? Egentlig burde jeg byttet ut med enkelte og intense fyllefester. Synd å si det, men jeg tror sannelig jeg er blitt voksen. Angsten for dagenderpå gjør meg ganske avholdende. Men tsk, tsk, man skal vel ikke ta livsløgnen fra de anonyme, så jeg oppholder gjerne mitt image som alkis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå