Gå til innhold

hvor mange er sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje de ikke er sykemeldte men de prøver seg ihvertfalll Mange mennesker har GANSKE LAV ARBEIDSMORAL.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 100% og har gjort det hele tiden (er 14+1 nå). Har vært MYE plaget av kvalme, og vært trøtt og sliten. Bare senga etter jobb. Er nok en av de som føler at jeg kanskje har presset meg litt for mye m overtid etc. Jeg er enig i innleggeren over her, at det er nok en del som presser seg for langt også!

Folk har ulik terskel for hva de tåler, og ulik ansvarsfølelse. Jeg har mye ansvar i jobben, og føler at dersom jeg er borte vil det gå til "hel*;^), og vi når ikke målene i strategiplanen for i år.

Skrevet

Jeg er student og 100% sykemeldt.

Hos meg var det legen som foreslo 100% sykemelding.

Jeg har store bekkenplager, og dette er min tredje graviditet. Han mente det var best for meg å slappe mest mulig av under denne graviditeten, og ta meg av de andre barna og meg selv, enn at jeg skulle springe rundt å bli kjempedårlig i ryggen for tidlig.

Nå skal det sies at sist gang tok jeg eksamner rett før og etter fødsel, og det har vært en kjempestor overgang fra å være aktiv, til å ikke (kunne) gjøre noe. Men jeg er glad for at jeg fulgte legens anbefaling, slik som kroppen er nå hadde jeg ikke klart å følge lange dager med undervisning (bare obligatorisk undervisning). Jeg ble sykemelt i uke 20, og er nå i uke 25. Nå skal det sies at jeg jobba 100% i hele sommerferien mens jeg ble og var gravid, og jeg studerte 100% helt frem til bekkenet begynte å krangle. Skulle gjerne ha fortsatt på studiene, da jeg hadde gleda meg skikkelig til dette året! Men sånn kan det gå. Unner ingen å bli sykemeldt med plager, er mye mye bedre å ha et "normalt" svangerskapm og kunne jobbe så lenge man klarer, enn å gå hjemme slik som jeg gjør nå og kjede seg ihjel.

Skrevet

Jeg har vert 100% sykemeldt i den ene jobben min i noen månder nå og jobbet så å si fult på den andre... Men er nå 100% sykemeldt der også pga rygg å hoftesmerter!!!!

Skrevet

Jeg er 100 % sykemeldt. Pga av bekkenet. Men og fordi jeg ikke fikk tirettelagt arbeidet mitt. Jobber som stuepike. Så da hadde jeg ikke mye valg. Klarte ikke å gjøre jobben min.

Skrevet

Jeg har vært 100% sykemeldt fra den dagen testen var positiv. Dette fikk jeg beskjed om før jeg ble gravid. Har hatt to senaborter tidligere. Har ingen barn fra før. Begge gangene jeg har vært gravid jobbet jeg fullt. Første gangen hadde jeg svært mye blødninger nesten helt til jeg mistet i uke 16. Har også en jobb som til tider krever mye reising med fly, og stress. Men tror jeg hadde blitt sykemeldt uansett hva jeg hadde jobbet med. Hverken legen min eller gynekologen jeg går til spurte hva jeg jobbet med. De bare sa jeg skulle være sykemeldt ut dette svangerskapet hvis det går bra da. De betegner det som et risikosvangerskap. Har funnet ut at jeg har delvis hjerteformet livmor, og de tror det er grunnen til at jeg har mistet før. Så sånn er det. Ikke alle som er så heldige at de kan jobbe fullt hele svangerskapet. Det hadde selvfølgelig vært fint å ha noe å gjøre slik at dagene hadde gått litt fortere, men jeg gjør virkelig alt for at det skal gå bra denne gangen. Jeg skal ihvertfall ikke sitte og klandre meg selv i ettertid at jeg stresset for mye, hvis jeg skulle miste igjen, og det er absolutt verdt å være sykemeldt hele svangerskapet hvis det går bra denne gangen. Har ingen plager ellers. Føler meg fin, så noen vil kanskje si jeg godt kunne jobbet, men jeg har ikke dårlig samvittighet for dette i det hele tatt. Jeg skal ihvertfall ikke se med skepsis på andre som er sykemeldte i graviditeten. Det kan være menge grunner til at de er det.

Skrevet

Jeg jobber 100% og er i uke 28, jobber turnus men slipper nattevaktene (jobber nå dag og kveld). Har kastet opp hele svangerskapet (gjør det fortsatt) og ligger på sofaen med en gang jeg kommer hjem: Ikke overskudd til noe utover jobb, noe som går greit fordi jeg ikke har barn fra før.

Merker imidlertid at jeg stadig oftere får kynnere og plages med vondt i hodet og kvalme når jeg jobber for mye (blir sittende alene flere timer i strekk uten å ha mulighet til å gå på do etc, mye stress på jobb og kollegaene er stort sett mannfolk som ikke akkurat tar hensyn) - har forsøkt å si ifra til arbeidsgiver uten at dette har blitt bedre: Vurderer derfor å be om/høre hva legen synes om gradert sykemelding.

Skrevet

Føler at oss som er "legitimt" sykemeldt må forsvarer oss når vi forteller vi er sykemeldt fordi der er mange som mener at graviditet ikke er en sykdom og at man når man blir sykemeldt i graviditeten er det bare fordi man ikke gidder jobbe.

Du kan ikke se på all grunnen til de er sykemeldte. Og hvorfor tror dere det kun er gravide som "utnytter" sykemeldinger? Kanskje sykemelding i graviditeten også henger litt sammen med den måten mange blir behandlet på jobben etter "nyheten" er fortalt.

Jeg for mitt vedkommende er der blitt vesentlig dårligere arbeidsmiljø etter jeg har fortalt om graviditeten.

Der vil alltid være noen som utnytter systemet på en eller annen måte, men flertallet gjør det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...