fru.ktbar Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Jeg er i 100% jobb, jeg er i uke 25.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Har redusert arbeids tid til 4 timer per dag. Er i uke 28.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Er 40% sykemeldt da jobben ikke kan tilrettelegge for meg 100% av tiden. Er i uke 21 og vil fortsette med å være 40% sykemeldt frem til permisjonen.
♥martha~78♥ -Signe født 22.02. Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Er i uke 28 og er 50% sykemeldt...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Er i uke 16 snart og jobber 100 %. Er i god form, så ikke noe problem:) Dessverre er det mange som utnytter graviditeten til å sykemelde seg uten grunn, og det er synd...Selvsagt skal man kunne sykemelde seg dersom man ikke er i form, eller man har et vanskelig svangerskap, men jeg kjenner til mange som utnytter dette til det fulle...Sykemelder seg så snart det vet at de er gravid, og i ekstreme tilfeller, sykemelder seg 100 % hele svangerskapet, for å fullføre hovedfag eller andre prosjekter de ikke "har fått tid til" tidligere....Synes det er helt hårreisende at none har samvittighet til å utnytte systemet på den måten!
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Jeg er 100% sykemeldt pga rygg og bekken, vert det i 2 uker. + At jeg har forliggende placenta, som gjør at jeg skal unngå tunge løft. og som sykepleier er det ikke så lett å jobbe med noen av disse plagene! Enkelte dager har jeg store problemer med å bare kle på meg. Skulle ønske jeg var i kjempe form sånn som de fleste, for det er kjedelig å gå hjemme. Er i uke 24. Det er desverre altfor mange som tror graviditeten er en grunn til sykemelding i seg selv. Har en veninne som ble gravid fordi ho ikke gadd å jobbe. Ho var frisk som en fisk! men hva skal en si til disse kvinnene....
grolla Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Er 25% sykmeldt siden forrige uke. Er i uke 28. Har med at jeg jobber turnus å gjøre!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 er 16 + 3 og er 100 % grunnet bekken og hodepine
Mooncake Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 40 % sykemeldt i uke 21 pga søvnmangel, bekkenlåsning og kynnere. Det er egentlig søvnen som tar knekken på meg. Jeg bruker 1-2 t på å sovne for natten og jeg våkner hver time. Ca kl. 04 er jeg så utslitt at jeg får meg en lenger søvnperiode, men ... da ringer vekkerklokka kl 06.30. Det sier seg selv at jeg ikke er helt tipp topp på jobb kl 08. Kl. 14-15 begynner er jeg å bli så trøtt at jeg ikke funker på jobb. Hadde samme problem i forrige svangerskap, og ble etterhvert 100% sykemeldt, men da hadde kynnerne blitt veldig kraftige og jeg lå våken mesteparten av natten. I sommer hadde jeg blodforgiftning og lå på sykehus i 2 uker. Ble gravid rett etterpå og merker at formen ikke er helt tilbake. Ikke alle utnytter svangerskapet til å få seg "fri"...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 Unnskyld meg, men det er ikke deg som sykemelder deg det er legen. Om du blir sykemeldt hele svangerskapet 100% må legen ha en god grunn å forsvarer overfor NAV som er blitt VELDIG strenge mht sykemelding. Om noen leger "tillater" sykemelding for filleting fortjener de å miste retten til å skrive ut sykemelding noe som NAV rent faktisk er begynt å gjøre.......... Hvordan vet du at der er noen som sykemelder seg uten å være syk? Er jo ikke alltid man kan se på en person at de er syke/ har problemer. Kanskje de bare ikke har lyst på å dele hvorfor de er sykemeldt med deg.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Ikke alle utnytter svangerskapet til å få seg "fri"... Helt enig. Om man blir sykemeldt eller ikke avhenger også av ens helse/hverdag/livssituasjon/jobb. To personer med samme symptomer kan oppleve dem forskjellige. Den ene kan grunnet hennes helse, jobb eller annen livssituasjon ha bruk for sykemelding hvor imot den annen ikke trenger det. Noen mennesker har høyere terskel får det går til legen med deres plager enn andre mennesker. Synes der er mange her innen som bør huske på at vi mennesker er forskjellige og våre behov er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Jeg er 70% sykemeldt i uke 25, har vært delvis sykemeldt siden uke 13. Helt fra jeg ble gravid før ferien har jeg kjent at dette blir for mye for min kropp, og jeg har vært sykemeldt av forskjellige årsaker - søvnproblemer, mangel på energi, kvalme osv. Jeg har et barn fra før, og i det svangerskapet gikk alt veldig greit, jeg jobbet fullt og tilogmed en del overtid. Det er jeg glad for nå, for sånne kjerriger som i denne tråden som dømmer andre og hvorfor de sykemelder seg finnes det nok av! Leger skriver ut sykemeldinger etter en ganske stolt fagtradisjon. Dessuten bryr legene seg ofte mer om barnet i magen enn om mor, og kan skrive ut sykemeldinger selv om moren gjerne vil jobbe. Og det største problemet blant de gravide jeg ser er at de presser seg for mye for ikke å bli dømt som unnasluntrere av andre kjerringer. En frisk kropp er i stand til å gjøre mye som en gravid kropp ikke nødvendigvis klarer. Jeg er glad for at det har blitt mer vanlig med graderte sykemeldinger så folk kan finne ut av selv hvor mye jobb de kan klare, og ikke må velge mellom alt eller ingenting.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Jeg trygla om og komme tebake i jobb noen timer per dag fordi jeg kjeda ræva av meg hjemme... Holdt på og bli gal etter 1 mnd. Tror man kan bli litt syk av det også...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 Sant det at nav har begynt å bli strenge. Jeg er sykemeldt for en hel haug med småting som tilsammen blir en sor ting. Men mest plaget er jeg med rygg og bekken.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 Jeg har vært sykemeldt nesten siden starten av svangerskapet Først 100 % sykemeldt pga blødninger og ekstrem kvalme. Så fikk jeg jobbe litt igjen, men etter en stund klarte ikke kroppen mer pga manglene tilrettelegging på jobb (jobber i bhg). Jeg har bekkenlåsning og kraftige kynnere så legen mener jeg ikke skal jobbe. Det er utrolig kjedelig og skulle ønske jeg kunne jobbe, men jeg risikerer prematur fødsel om jeg ikke tar det rolig så da er det bare å godta at jeg må kjede meg. Er enig at det er noen som utnytter graviditeten til å få seg en sykemelding å slippe å jobbe,. MEN det gjelder ikke alle! Jeg er 27+6 idag.
trebarnsmamma? Skrevet 19. november 2007 #16 Skrevet 19. november 2007 100% sykemeldt pga hyperemesis, skulle gitt hva som helst for å få være frisk i svangerskapet, men den hyperemesisen får jeg ikke betalt meg ut av dessverre! Dere som er friske er kjempeheldige!!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 Det er ingen i denne tråden som er KJERRINGER SOM DØMMER ANDRE! Eller som ikke er klar over at alle er forskjellige, men kom igjen da! Norge har desverre det problemet at det er altfor "lett" å gå til lege og be om sykemelding. og jeg tror faktisk ikke det hadde vert noe å diskutere visst det faktisk ikke var fakta at folk utnytter graviditeten sin til å bli sykemeldt. Kanskje ikke du eller naboen din eller noen andre du kjenner, men det skjer! sånn er det bare. og vi skal alle være glad for at flertallet består av de som vil jobbe i dette landet enn de som ikke vil, slik at vi kan leve så flott som vi gjør. Kanskje de som hisser seg opp over at noen mener gravide utnytter situasjonen sin føler seg truffet....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #18 Skrevet 19. november 2007 Er 50% sykemeldt pga bekkenløsning, bekkenlåsning og brudd i ryggen. Er i uke 26
trebarnsmamma? Skrevet 19. november 2007 #19 Skrevet 19. november 2007 Anonym 16:23 hvem var det svaret til? Er det å hisse seg opp når man sier at de som er friske er kjempeheldige? Jeg bare lurer siden dette utsagnet ditt lå som svar på min melding? Jeg var i hvert fall ikke hissig da jeg skrev dette. Er bare litt bitter over at jeg ikke får være frisk jeg
ma-85 Skrevet 19. november 2007 #20 Skrevet 19. november 2007 Jeg er 21 uker på vei og 50% sykemeldt pga tung fysisk jobb. Er mye trøtt og sliten, bl.a pga lavt blodtrykk. Tror folk som "sykemelder seg bare fordi de er gravide!" er mest myter. Det er nemlig legen som sykemelder, ikke en selv. Så de historiene tror jeg ikke mye på gitt.
HeidiMamma Skrevet 19. november 2007 #21 Skrevet 19. november 2007 Jeg er nå 50% sykmeldt pga. kvalme. Hyperemesis jeg også, så jeg var sykemeldt 100% i 9 uker før jeg kom meg litt på jobb igjen. Må si at jeg er veldig glad for at jeg har blitt i såpass god form at jeg klarer det. Det tar på å gå hjemme også, i allefall med hyperemesis hvor man kaster opp stort sett hele døgnet... Jeg er 17+5 i dag.
Stoltmai mamma:) Skrevet 19. november 2007 #22 Skrevet 19. november 2007 Jeg er 100% sykemldt har vært det siden uke 7, og er nå i uke 16... er sykemldt pga kvalme og oppkast, kastet opp siden en uke før ventet mens...
Ane med lillegutt Skrevet 19. november 2007 #23 Skrevet 19. november 2007 Det jeg tenker rundt dette er at folk må få kjenne etter selv. Det er mange frskjellige grunner til at en kan være sykemeldt mens en er gravid. Selv jobber jeg 100%, i barnehage, men kan ikke tenke meg å jobbe mindre. Det som derimot forundrer meg er hvor mange som spør "Jobber d?!?, 100%??, Hvorfor det? Du er jo gravid..." Det er kanskje derfor en tror det er mange som er sykemeldt uten grunn? Fordi det på en måte er akseptert og forventet at en ikke skal jobbe under graviditeten... Jeg er heldig og har inegen plager enda, og håper inderlig at det fortsetter sånn, så jeg slipper å bli sykemeldt... Og sånn tror jeg de fleste gravide har det.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #25 Skrevet 19. november 2007 Neida det var ikke ment til deg spesielt! men flere andre i denne tråden som ikke tåler at andre mener kanskje visse utnytter graviditeten til sykem... jeg er enig i at de som er friske er kjempe heldige, er ikke frisk selv, og det er faktisk ikke moro å ha vondt hele tiden + at det er dønn kjedelig å gå hjemme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå