Gå til innhold

Var ikke denne leiligheten bra da ? Har sendt dem en mail.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var kjempefin :-)

Prøv å ring isteden, om du har mulighet til det :-)

Skrevet

Uff, ja , vet bare ikke om jeg er klar for det.

Alt blir så mye mer virkelig da.

Men får bite tennene sammen.

Skrevet

Kjempe fin=) Synd at den bare var ledig 1 år!

Skrevet

Den så veldig lys, åpen og fin ut. Ikke så prisen så avskrekkende ut heller, men regner med at du har lyst å kjøpe noe etterhvert?

På sikt blir den nok for liten, men nå kan jo noen av barna dele rom (det må de nok uansett), så kan jo du og de minste dele, så klarer dere dere jo en stund. Om du flytter nå, rekker dere å komme i orden til jul også :)

Håper du får hjelp av familien din etterhvert økonomisk, om du skulle trenge det, for å komme deg til noe eget. Men for øyeblikket er jo dette en knall løsning, slik at du kommer deg vekk fra denne fæle eksen din. Er det langt å flytte da, og får du hjelp?

Nå har jeg ikke fått med meg hele historien din, men håper du får minst mulig med ham å gjøre i fremtiden. Kun når det kommer til barna. Sørg for at han betaler ALT han skal, den gniene "jævelen". Håper du ikke har planer om å ha han med på fødselen. Det fortjener han ikke, og den lille jenta deres kommer ikke til å huske det alikevel.... Han for kun som fortjent!

Masse lykke til.

Skrevet

Ja, derfor har jeg spurt dem om det er mulig å forlenge den nå eller etter det året...

Om det er kun for ett år pga at de skal gjøre noe der eller bare fordi de leier ut for ett år om gangen...

Skrev ikke det siste avsnittet på mailen da.

Skrevet

så fin da, men kun 2 soverom da. men du kan vel dele med minsten en stund.............

Skrevet

Takk for det, Dotten.

Jeg har hvert og sett på masse til salgs, og bydd, men det er alltid noen som er to i full jobb og da ligger jeg tynt an.

Men nå er det to gutter på 3,5 og 2,3 år + babyen som skal bo da... men likevel. Guttene på ett rom og meg og babyen på ett.

Og økonomisk hjelp fra familien kan jeg bare glemme.

Har min far her i byen men han er mer opptatt av sin elskerinne som han leier ut til i kjelleren og hennes barn enn av sin egen familie.

Ja, det er sant....hehe.

Uff. for en familie jeg har. Tragisk sier jeg.

Og men på fødselen skal min datter være.

For en fødsel skal være intim og koselig og ikke tilbringes med en for meg "fremmed" mann som jeg ikke lenger har følelser for.

Det blir å flytte fra den ene øyen til den andre.

Bor på Askøy og leiligheten ligger på Sotra. Kanskje 20 min med buss herfra.

Men nå fikk jeg mail fra en annen utleier, og her er linken til det huset. Det er ca 15 min herfra på samme øyen.

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=11632448&sid=19abc0KQhm738870&pos=3&tot=4&WT.svl=Link

4 soverom og alt, men jeg har nå tilbudt 10.000 i leie, en mnd dep. og min. 5 års kontrakt.

Skrevet

5 års kontrakt. det var voldsomt...........

skulle hjulpet deg med flytting hadde jeg bodd i nærheten.........litt langt!

Skrevet

Okei. Skjønner den. Klart man stiller svakere når man bare er en person (en inntekt) som kan bidra. Men du har sikkert krav på bostøtte og mye annet, slik at dere ev. klarer 10 lapper i mnd. også dere :) Du får jo mer enn det dobbelte i et hus (også rengjøring...puh), enn i forhold til leiligheten. Nesten alle kan få sitt eget rom, noe som må være flott. Har du bil så er det jo ingen fare med å bo litt unna sentrum (om det ikke er kort vei til bussen da).

Så bra at du kan ha med datteren din da. Regner med at hun er noen år eldre enn gutta :) Gøy å være til stede når lillesøster blir født :)

Og siden guttene er så tette, går de fint sammen på et rom, og det er jo naturlig at babyen sover med mamman (og ev. pappan om han hadde vært "normal" og tilstede) i begynnelsen.

Det negative med huset er jo en laaaang kontrakt. Tror ikke jeg ville gått med på mer enn maks 2 år, før man ev. tar en fornyelse av kontrakten, pluss ev. maks 3 mnd. oppsigelse. Da har huseier mer enn nok tid å finne nye leietakere!

Hyggelig far du har forresten. Huff. Hold deg unna voksne menn du :) Pass på at dine sønner ikke blir som far og bestefar :) Håper du kommer deg fort på plass enten i leilighet eller hus. Hus må jo friste masse, så kan eksen sitte der å gnu på leiligheten SIN. Dustemannen.

Som du har skrevet før, er det vel ikke lett å få noe å leie heller, når du har et par småbarn. Ikke alle som vil leie ut, da de er redd for at det kan bli mye bråk, ødeleggelser osv. men når huseieren tar kontakt med deg, må jo det være positivt. Håper det løser seg for det NÅ :)

Lykke til!

Skrevet

Hehe, ja men det spørs nå da nåe jeg vil gå ned med 2000 i mnd og mindre depositum.

Men jeg klarer ikke 36.000 på en gang... eller 30.000

Da må jeg ta av sparepengene og det vil jeg ikke.

Jeg må ha dem i tilfelle jeg kan få kjøpt meg noe.

og starter jeg først å forsyne meg da er det gjort.

For meg i hvertfall. Så det kommer ikke på tale.

Datteren min er forresten 18 år.

Skrevet

Ja, det er akkurat det... det holder mindre da, og så er det flytting igjen...:-(

Derfor 5 års kontrakt.

Skrevet

Kjempefin leilighet, men blir det ikke trangt med 4 barn og en voksen i en toromsleilighet? SOverommene så ikke såå store ut..

Skrevet

kan ikke sosialkontoret hjelpe deg med depositum da. det gjorde de for meg den gangen jeg flyttet for meg selv. hadde ikke noe problemer med økonomi en gang. godt forhold til foreldre. skulle bare flytte. så regner med at de kan hjelpe!

Skrevet

Det er 3 roms og det blie 3 barn boende.

Eldste er 18 år og flyttet ut.

Ungene er 2,3 og 3,5 og så er jeg 23 uker på vei i morgen.

Skrevet

Okay, da blir det vel ikke så ille. Babyen sover vel uansett med deg.

Fin leilighet da, og lavt depositum.

Skrevet

Stiller ikke de bare garanti da ?

Uff, har ikke lyst å ha noe med dem å gjøre.

Men må jeg så må jeg.

Skrevet

He, he. Okei. Det er nok lurere å bo litt "trangt" en stund da, og heller la sparepengene stå. De er sikkert oppspart over tid, (og altfor lett å ta ut igjen), så da hadde jeg nok heller gått for leiligheten om du kan få den, og heller stå litt friere ang. kontrakt og oppsigelse senere. Og så slipper du å røre de "Skrue-kronene" dine :)

Ei venninne av meg har to gutter med to års mellomrom, og de har bodd på samme rom til nå (de er nå 7 og 9 år). Enda så går de inn til hverandre om natten noen ganger, da de er så vant med å bo sammen. Litt søtt det da. (Men det er jo en stor tragedie oppi alt, da de mistet ektemann/pappa nylig i en ulykke, rett etter de fikk egne rom).

Datteren din er så stor ja. Det er jo kjekt! Ønsker deg uansett masse lykke til! Du får skrike ut her på Dib, om du skulle trenge hjelp, så kanskje noen kan stille opp :) Jeg bor i Oslo, så litt langt å reise, men hadde vært gøy og slått stekepanna i hode på eksen din et par ganger, bare for å se om det faktisk var noen hjemme :)

Skrevet

Det så jo kjempebra ut.

Fått noen tilbakemelding da?

Men å tilby 5 år leiekontrakt har i grunn ikke noe for seg i og med at dere ikke kan lage en gyldig avtale som er dårligere en loven.

Skrevet

Ja,jeg vil bare være sikker på at jeg kan bo der så pass lenge.

Jeg venter på svar etter jeg ga ham tilbudet mitt, men han sa før det at de vurderte å selge men kom nok til å bare leie ut i stedenfor.

Og at vi kunne leie så lenge vi ville.

Skrevet

Da fikk jeg svar.... uteområdet var ikke egnet for småbarn da det var bratte skråninger rundt leiligheten.

Og det går ikke med gutten min.

Skrevet

Skjønner på en måte at du ikke vil røre sparepengene dine, men dersom du bruker dem på depositum så får du dem igjen når du kjøper noe eget og flytter ut av det leide huset ... du har dem jo bare stående på en annen konto (depositumskonto i stedet for sparekonto).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...