Gå til innhold

Da hopper jeg over noen uker og kommer inn til dere :-)


*Vetlis*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk may-linn 'HØYGRAVID'

Det er litt koselig å tenke på at man faktisk får en liten julebaby :-) Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vetlis: noen spes. grunn til at du får det sååå tidlig?(ks`et altså) jeg har termin 6.januar og skal ha ks 28.des...starter fødsel før det så får jeg oxo ks men hadde vært bedre med en tidligere dato syns nå jeg da i.o.m at førstemann kom 12 dager før på vanlig vis...bare misunnelse som råder altså hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vetlis :o)

Så hyggelig å se et kjent nick fra tidligere tider :o) BliGravid osv. Håper vel og tror vel egentlig at det blir januarklubben på meg, men det er det ikke jeg som råder over.

I mellomtiden nyter jeg den siste tiden med BIM, og håper ikke nervene tar meg for mye de neste ukene, så jeg får en fin siste tide mot 27.12... Dette er barn nr 2, så jeg aner ikke om det blir flere. Den saken får modnes etterhvert som jeg har litt mer erfaring med å være 2barnsforeldre :o)

 

Lykke til de siste 5 ukene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Skorpion73*gutt17.12.07*

Hei igjen :-) Jeg husker det gamle nicket ditt ! Alt bra med deg og den lille i magen?

 

silje26!

Hei, var ikke det litt vel trykket opp i terminen din da? Søsteren min fikk termin rundt 20 oktober (hennes egen termin var rundt 15) satt opp til KS 8 oktober og gutten ble tatt med KS 30 sept. fordi han ikke ville vente :-( Synes det er dumt å gamble sånn jeg :-)

 

Men jeg har såpass tidlig pga risiko svangerskap, å det vil kunne være en alt for stor påkjenning for babyen å bli født på vanlig vis, så de tar ingen sjangs... Å godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ¤Minni&lillesøster¤Høygravid!!

 

Så moro med litt kjente nick her inne da! Hvordan går det med deg ? Nerver ja, eh... her er det nerver hele tiden :-) Tenker bare på to ting om dagen BABY og 21 desember hehe! Klart det er en stor fordel å få føde på beg av det nye året, fremfor i slutten av desember, hadde håpet på en dato tidlig i januar jeg å, men sånn gikk det nå ikke :-( Blir en liten skytte istedenfor stabukk her hehe!

Jeg har alt beg å leke med tanken på en til, men eh.... skal nok som deg, se hvordan livet som tobarns mor arter seg litt først.

 

Ønsker deg også masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja, jeg kjenner til den utålmodigheten ja.... Men skal ikke klage jeg altså, har tross alt sneket med 3 uker i køen hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei Vetlis!, da har du samme KS dato som meg. Synes også å kjenne igjen nicket ditt fra tidligere..... men er ikke helt sikker da.

 

Vi har maaange terminer:

menstermin 23.des,

Ul uke 14: 25.des,

UL uke 22: 31.des (og det er dessverre den sykehuset SUS forholder seg til), min gynekolog som har utført alle UL mener at terminen min nok er 27.des, så det vil si at jeg skal ha KS 6 dager før...... hadde håpet på et par dager før ja. Men,men. De mener alle at datoen er perfect så da så. Har også fått beskjed om at jeg må forberede meg på å føde vaginalt hvis fødselen skulle komme igang tidligere.... dobbelt usj.

Men noen sier igjen at det er bare bullshit... vel dette kan jo bli litt vel spennende synes jeg da.

 

Velkommen inn hit da. Er ikke store aktiviteten akkurat... det meste skjer vel på 3.tri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Ja det er godt å høre at jeg ikke er den enste som må belage meg på å feire jul på sykehuset hehe! Kjenner nicket ditt ja.

 

Her har du mine terminer:

JM: 21 januar

Babycompen: 16 januar

Kvinnedoktor og egen beregning 13 januar

Menstermin og fastlege termin 1 januar

Å sist, men ikke minst KS dato 21 hehe :-)

 

Må jo bare le av hele opplegget!

Får virkelig håpe du slipper å føde vaginalt, for jeg går ut fra at det er en grunn til at du har søkt KS? Har du flere barn fra før?

 

Tusen takk :-) Er uansett mer som skjer her enn på januar klubben !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro med litt kjente nick her inne da! Hvordan går det med deg ? Nerver ja, eh... her er det nerver hele tiden :-) Tenker bare på to ting om dagen BABY og 21 desember hehe! Klart det er en stor fordel å få føde på beg av det nye året, fremfor i slutten av desember, hadde håpet på en dato tidlig i januar jeg å, men sånn gikk det nå ikke :-( Blir en liten skytte istedenfor stabukk her hehe!

Jeg har alt beg å leke med tanken på en til, men eh.... skal nok som deg, se hvordan livet som tobarns mor arter seg litt først.

 

Ønsker deg også masse lykke til :-

 

Halloooo :o)

 

Når jeg tenker over det er jeg glad på dine vegne over at du tar julen med tilsynelatende ro, og belager deg på sykehusjul :o) (den dagen pleier personalet å være i ekstra godt jumør, utifra egen erfaring da (sykepleier)). Jeg begynner å få en snikende anger over meg. Jeg er tøff i trynet og sier at om det ikke blir fødsel på selve julaften, så skal jeg hjem. Meeeen når jeg tenker på det, så var det helt fantastisk å være på barselhotellet første gang. Mannen var jo sliten han også, og det er han som evt får masse ansvar om det blir nyfødt baby i huset julaften. Hmmm...kanskje vi skal ha en plan B likevel.... Men jeg vil jo ikke være datteren min foruten på hennes 2 jul. Nå er hun to og pakker er jo ren magi... ånei nå blir jeg helt bløt her....

 

Nå er det bare 1 mnd igjen!! Har svangerskapet gått raskt synes du? Uansett håper du får bittelitt annet og tenke på i tillegg til baby og 21 desember når som vi nærmer oss juletiden, og alt det som følger med :o)

 

Jeg har alt for mye å tenke på. Glad for det jeg får gjort hver da, så får jeg se hvor langt jeg har kommet når dagen er der (julaften og fødsel). Skal gjøre mitt for å ikke bli hysterisk stresset....skal gi det et forsøk hvertfall!!

Lykke til videre så lenge :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upps der glemte jeg å klippe vekk innlegget ditt....Må kopiere jeg, ellers så glemmer jeg hva jeg skal svare på... he he denne ammetåken henger igjen fra førstedatter, og nå får jeg snart i dobbeldose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vetlis!

Ja, jeg har ei jente på 6 år. Født vaginalt, og det er pga forrige fødsel at jeg nå har fått innvilga keisersnitt (og fødselsangst.. sikkert mest det).

 

Jeg har vurdert å prøve og få det keisersnittet tidligere. Men har gitt opp den tanken nå, siden både overjordmor og min gynekolog sier at datoen er perfekt.... Jeg for min del kunne tenkt meg noen dager før. Babyen er sikkert klar, med tanke på at min termin er nærmere 27.des.

Jeg regner også med at jeg er nødt til å være på sykehuset i jula. Jeg har faktisk fått mange tilbakemeldinger på at endel reiser hjem etter 3 dager, men de fleste rundt 5 dager har jeg forstått.

 

Jeg synes jo det er trist å ikke feire jul med min 6 årige datter, hun er jo i den rette alderen hvor jula er helt himmelsk... Men,men.

 

Du fikk jaggu KS tidlig..... det stod vel lengre oppe i innleggene om hvorfor..

Nå har vi litt over 4 uker igjen, jeg for min del synes det begynner å bli slitsomt. Alt føles ubekvemt for tida, både sitte, gå, stå og ligge. Men synes faktisk ikke at jeg er så forferdelig stor egentlig.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤Minni&lillesøster¤Høygravid!!

 

Ja, jeg hadde liksom håpet på at det blir litt spesielt å feire jul på sykehuset.... Er jo tross alt litt tryggere å være der og ikke minst så¨er det mindre slitsomt enn å dra hjem å lage pinnekjøtt hehe!

Du har et poeng der, faller nok mye på pappaene .-) Men det får dem takle hihi! Er jo tross alt vi som må ta den vondeste delen.

Akkurat det med de større barna er litt trist! Men man får tenke at det e rbare snakk om en jul :-) Å vi har maaaange til å dele med dem! Jeg for min del ble nesten litt skuffet når jeg sa til sønnen min at han muligens måtte være hos farmor istedenfor mamma. Han ble litt i overkant glad i forhold til hva jeg ønsket he he!

 

Gått raskt??? Eh... nei!!!! Absolutt ikke, men jeg har vært så utrolig bekymret hele tiden, så det er vel en av grunnene til at jeg føler tiden har snilet av sted? Drømmer mye sykt og bekymrer meg hver dag!

Siste ukene har vært litt annerledes, fått litt panikk nå... Mye å gjøre :-)

 

Masse lykke til du også! Det ordner seg nok til det beste uansett :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nattens dronnig!

Åååå jeg skjønner. Det høres ikke bra ut. Synes legen og Jm din høres litt små kyniske ut jeg? Synes det var i seineste laget i forhold til terminen. Kjipt å gå å tenke på om det skulle skje noe. Bor du langt unna sykehhuset eller?

 

Ja, jeg har også hørt at noen reiser hjem etter 3 dager, men er vel noe med at amming osv må være på plass før man får dra? Søsteren min ble sett rart på når hu ville hjem etter 4 dager. Å hu hadde ks for andre gang, men hu måtte operere igjen, samme dag som KS pga noe blodannsamlinger! Men når det er sagt, så har hun nok angret litt... for det var mer pes enn kos! hu hadde en 3 åring hjemme.

 

hehe ja jeg vet, men det er medisinske årsaker til det :-) Sist skulle sønnen min bli tatt i uke 36, med planlagt KS, men fostervannet beg å lekke og jeg fikk masse kynnere, så han ble tatt i 34 isteden... S¨å er vel bortskjemt på det området. Mått ligge 2 uker på sykehuset da. Men det synes jeg var helt ok, for jeg følte at det var tryggere og mere avlappende enn å reise hjem! Annerldes nå, når gullgutten alt er der hjemme! Vil jo hjem til storebror :-)

Er takknemlig for å slippe de siste ukene, for ikke å snakke om å gå over tiden!!! Bah! Merker jo at man blir litt tregee i bevegelsene osv :-) Er stor nok nå synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vetlis :o)

 

Ja er ikke de barna fantastiske...tenker på reaksjonen til sønnen din ang julaften. Men det er bra han har det så fint hos farmor da.

 

Så leit å høre at du har hatt en så psykisk belastning gjennom alle månedene. Kan til en viss grad forstå hva du mener.

Selv om det er liv i magen (om ikke for mye) så kretser tankene i negativ retning med en gang de får sjansen. Og jeg har ikke opplevd noe ille. Det er mest pga av en venninne av meg som opplevde det værste marerittet og miste til termin for noen år tilbake. Så det er ikke så mye som skal til for å tippe en over kanten. Selv om jeg vet at det er urasjonelle tanker, så forsøker jeg å dytte de foran meg, men de dukker opp flere ganger daglig. Nesten blitt vant til det.

Denne gang har jeg Tell Trivselen skjemaet og det hjelper synes jeg. Tar stort sett mellom 5-10 minutter og telle 10 bevegelser.

 

Første svangerskap var en tålmodighetsprøve i å få tiden til å gå. Nå har jeg heldigvis datteren min, og et stort ikke ferdig oppusset hus og konsentrere meg om. Kanskje det er sunt for meg at jeg ikke har alt på stell til den 1 desember som jeg hadde planlagt. For da kan jeg holde meg opptatt med å få alt klart til jul og lillesøster. Skal gjøre så godt jeg kan og ikke bli hysterisk stresset når alt nærmer seg...

 

Det kan bli morsomme tider her inne på BIM de neste ukene. Hormoner og stress kommer sikkert til å prege mange innlegg - hi hi :o) Vi kommer oss nok over det hele, og i januar skal vi pustet lettet ut Vetlis :o)

 

Snakkes, og håper du får en fin dag idag :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu ¤Minni&lillesøster¤Høygravid!!

 

Jo absolutt, gutten min bestillte faktisk baby til jul han :-) Spurte hva han ønsket seg for leeeenge siden, så sa han : til jul, ønsker jeg meg en bror og en lillesøster hehe! Synes jeg har vært utrolig flink til å etterkomme det ønske jeg. Bommet litt på en lillebror da men, kan jo ikke få alt heller :-D

 

Ja det går nå bra, men får ofte dustete tanker, som er vonde å bli kvitt... Å jeg ahr morkaken foran, så jeg har ikke kunnet beg med det trivselskjemaet heller, da ville det ihvertfall rablet for meg. For jeg kjenner jo ikke på langtnær det andre kjenner. Enkelte dager kjenner jeg nesten ingenting.

Lett for å bli litt urolig når man har opplevd noe sånt selv, eller noen nær som venninnen din :-(

 

I det første svangerskapet var jeg arbeidsledig, så jeg sov meg gjennom hele graviditeten, det var helt på trynet hehe!

Men nå er jeg jo sykemeldt å vært det siden mai? Å det er til å gå på veggene av! Blir liksom ikke til at man får gjort noenting! Bare surrer rundt! Hadde håpet at noen med et ekstremt redebyggerinstinkt kunne komme å vaske litt hos meg også nå hehe!

 

Er litt deilig med desember som siste mnd da, med Luciafeiringer og advent osv.. det skjer litt da!

Men gleder mewg veldig nå altså!

 

Ha en flott dag du også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja alt er bare bra med meg og den lille i magen,går ut i permisjon på fredag men har ikke vært mye på jobb i det siste. 26 dager til termin her,men vi kan fort ende opp på samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig da :-) Godt å få slappet av litt før den lille kommer. Selv om det sikkert ikke blir så rolig i desember mnd alikevel :-)

 

Ja, det kan jo være vi havner på same dato :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei :) jo er heeeelt enig med at det er tett opppi termin,derfor jeg lurte :) er risiko her oxo,hatt akutt nyresvikt to ganger nå fordi han presser på nyra mi,hovedgrunn til ks pluss sist fødsel. jeg får ks hvis han kommer før men vil jo helst ha en ny dato.. lykke til ihvertfall,merkelig følelse dette med ks,plutselig så er de i armene våre etter bare noen minutter :) men for all del kjeeeeeeeempekos!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vetlis :o)

 

I går ble det en slapp dag foran pcen, helt til jeg fant ut at jeg skulle forsøke og sove litt. Da ble alt så meget bedre :o) Skulle bare lagt meg med en gang jeg kjente jeg var trøtt og ikke vente 5 timer!

 

Så kjedelig å ha foranliggende morkake. Det tror jeg hadde tatt kverken på psyken min. Men i dag er det under en mnd til lillesøster kommer til dere - tenk så herlig :o) Ikke mer en 5 uker hos meg, må nesten klype meg selv i armen for å tro på det! :o)

 

I dag skal jeg gjøre noe som jeg har planlagt i lang tid. Avtalen jeg hadde i dag ble avlyst, og det var vel det beste som kunne skjedd for da får jeg gjort bittelitt hjemme - rydde i flere kasser med barnetøy. Har arvet, masse klær fra eldste datteren, og fått donert en eske med lånt tøy fra en venninne - hjelp!!! Vi kan ha et antrekk per dag, trenger ikke vaske noe de første månedene.

 

Jeg synes det redebyggerinstiktet mitt også skal komme og rydde og vaske hos meg - for jeg synes det er ganske tungt å gjøre det selv nå - klikker i bekken og kynnere hver gang jeg bøyer meg ned - hi hi. Det skal bli godt å få igjen de kreftene som man har når man ikke har hybelboer i magen. Trenger det, når man er tobarns mamma.

 

Har hørt at det er snø mange steder på østlandet i dag, men her i Rygge er det tjukk graut av tåke. Lite som minner om vinter. Bortsett fra den "Teletubbien" (tenker på påkledning) jeg sendte avgårde til barnehagen - de skal på tur i skogen i dag.

 

På tross av grautværet har jeg tenkt å ha en fin dag, og det håper jeg du også får :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤Minni&lillesøster¤Høygravid!!

 

Joda, her er det slapa dager foran pc'n hver dag, beg å bli rimelig lei nå kan su si... Er jo samme gamle leksa her inne på BIM hver dag :-) Å ikke skjer det noe særlig mer på babyverden heller hehe!

 

JA det blir litt stusselig, for det er liksom ikke de helt stor sparkene jeg kjenner kan du si. Bare små dult innimellom. Litt bedre nå, etter som hun blir større da.

Å ja fy søren om en knapp mnd har vi nurk begge to :-) så moro det skal bli! Gleder meg helt sykt ¨nå... Kunne snart kommet for min del. Men litt i tidligste laget enda.

 

Gjøre ting hjemme ja... Har kommet et stykke på vei, med sortering av klær, vasking og (hold deg fast) stryking av klær!!! For det er absolutt ikke min greie, men fikk litt ånden over meg her i uka som var.Så digg at du har så mye klær fra før da :-) Kjekt å ha litt å velge i.

 

Ja stakkars småunger, de skal slite med de stor klærne! Vralter rundt som små sumobrytere.... Min ble sjele glad i dag, for han slapp å gå på tur. De var ute i skogen i hele fjor fra 9 til 15.30, å da ble han rimelig forsynt av alt som het friluftsliv kan du si.

 

 

Vi kan jo kose oss inne om ikke annet :-) Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...